Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af betaling med naturalier?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Fra  DRY & COOL Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har honoreret en tekst-oversætter og en fotomodel med biograf billetter. Hvordan bogfører man det? Og kan man overhovedet det?

pft

Mette 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man faktisk ikke da man jo skal betale løn eller honorar så det udløser skat - man må som udgangspunkt ikke lønne på andet vis (uden indberetning). Omvendt sker der næppe noget med en biobillet - men det er så en gave og momsfradrag er 0 ligesom skatte fradrag kun er 25% som betyder man skal huske at lave skatteregulering i årsregnskabet - og ud fra det ville jeg personligt nok slet ikke tage det i regnskabet men gi bio-biletten selv.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det kan man faktisk ikke da man jo skal betale løn eller honorar så det udløser skat - man må som udgangspunkt ikke lønne på andet vis (uden indberetning). Omvendt sker der næppe noget med en biobillet - men det er så en gave og momsfradrag er 0 ligesom skatte fradrag kun er 25% som betyder man skal huske at lave skatteregulering i årsregnskabet - og ud fra det ville jeg personligt nok slet ikke tage det i regnskabet men gi bio-biletten selv.

vh John H

Hej John.

Nu tror jeg ikke de går amok med biograf billetter som du skriver - men af ren interesse :

Jeg er ret sikker på det er momslovgivningen som positivt gør at denne løsning ikke er mulig. Da der ikke bliver momset af ydelsen (med henblik på at modparten kunne have sendt en faktura).

Nøjagtigt som to parter der udfører arbejde for hinanden og "glemmer" at fakturere.

Er det mig som husker helt forkert ?

De bedste hilsner

Rasmus 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Fra  DRY & COOL Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, John
Det bliver for egen regning :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Byttehandel er nu ikke så svært. Hver part bliver beskattet af værdien. Udgangspunktet ved byttehandel er normalt at ingen er blevet hverken rigere eller fattigere. Hvis en part er momsregistreret udgøre værdien momsgrundlaget. Så ingen specielle udfordringer ved byttehandel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Byttehandel er nu ikke så svært. Hver part bliver beskattet af værdien. Udgangspunktet ved byttehandel er normalt at ingen er blevet hverken rigere eller fattigere. Hvis en part er momsregistreret udgøre værdien momsgrundlaget. Så ingen specielle udfordringer ved byttehandel.
ikke med her Henrik- vi er enig om at byttehandel = begge parter tager byttet op til dets værdi og beskattes af det ikke?

Her vil modellen næppe beskattes af biobiletter (uanset hvor mange som vi ikke ved) og så duer alm byttehandel vel næppe for vor trådstarter som vel er registreret virksomhed som vel næppe heller vil rode med skatteindberetning af uddelt billet (og det er vel pligt fra CVR til CPR besværligt nok)

Mener du at man generelt kan lønne med naturalier eller bio biletter uden skat (har selv fået bøvl en gang for at gi en skoleklasse bio tur som tak for noget statistlignende arbejde - og trukket hele omkostningen fra - det var i et større A/S og gud døde mig om ikke revisor faldt over den)

Hvis ikke det er løn - naturalie for indsats - hvordan bogføres så, hvis ikke man mener det er en gave som minimum?

Hvis det er større beløb er det da godt at kende løsningen - er det to bio biletter ville jeg stadigt bare tage den private muldvarp frem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare giv dem de biografbilletter og kom videre.

Du skal nok ikke regne med at SKAT sender dig i fængsel fordi du ikke bar bogført 2 biografbilletter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)