Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At modtage betaling fra udenlandske kunder — hvad er smartest?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg arbejder som grafisk designer, og har lavet en opgave for en udenlandsk kunde, hvorfra jeg nu skal til at modtage betaling.
Men hvordan får jeg billigst pengene, og hvad er mest normalt for mindre virksomheder?

Beløbet er ret beskedent på 3600 kr. og kunden er i øvrigt fra USA.

SWIFT/BIC, Paypal, Western Union eller noget helt andet? 

Tak Big Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

emillyngbo:

SWIFT/BIC, Paypal, Western Union eller noget helt andet?

Nu skal jeg jo skrive PayPal Wink Hvilket også giver god mening med tanke på hvor store PayPal er i USA.

Men for din egen skyld ville jeg holde de forskellige alternativer op mod hinanden, se på afgifter som der er forbundet med dit valg, og hvor hurtigt du vil have pengene.

Med Western Union kan du jo få pengene i hånden med det samme... Med PayPal kommer pengene ind på din PayPal konto med det samme, men udbetaling kan tage mellem 1-3 bankdage... Bankoverførsel fra USA mener jeg tager 3-10 bankdage (afhænger meget af hvilken bank der sender pengene, og hvem som tager imod).

Men hvis du sagtens kan vente i en uges tid med at få pengene, så tror jeg bankoverførsel er billigst mht afgifter/gebyrer.

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sami!

Tak for dit svar! :)

Tiden det tager betyder ikke så meget for mig, da jeg ikke står og mangler pengene lige her og nu!

Jeg synes det er lidt svært at finde konkret information om gebyrer ved bankoverførsel, men mener jeg har prøvet det før, hvor jeg kan huske at der var et gebyr på 300-500 kr. + en procentssats der også var ret høj (måske 1-2%) og så får 3600,- jo hurtigt ben at gå på. 

Nogen der kan sige noget lidt mere præcist?

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem western union. da de tager næsten 700 kr for at overføre beløbet. det er dog afsenderen der skal betale. Paypal tager 6 kr +1,9% hvilket giver ca 80 kr.. for at overføre pengene en normal bank overførsel af det pågældende beløb vil normalt løbe op i det samme. her skal afsenderen normalt betale halvdelen og den anden halvdel trækkes fra din egen konto. afhænger selvfølgelig af hvilken bank du og afsenderen har. 

sidst vi modtog penge via bank overførsel ca 12 dollar kostede det os lige knap 400 kr med en normal bank overførsel. 

normalt kan du se satserne på din banks hjemmeside eller i din homebanking.   ellers kan man jo spørge i banken. Vil dog lige til sidst indskyde at en alm bankoverførsel virker meget mere professionelt end at bruge western union f.eks

mvh yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

emillyngbo:

Hej Sami!

Tak for dit svar! :)

Tiden det tager betyder ikke så meget for mig, da jeg ikke står og mangler pengene lige her og nu!

Jeg synes det er lidt svært at finde konkret information om gebyrer ved bankoverførsel, men mener jeg har prøvet det før, hvor jeg kan huske at der var et gebyr på 300-500 kr. + en procentssats der også var ret høj (måske 1-2%) og så får 3600,- jo hurtigt ben at gå på. 

Nogen der kan sige noget lidt mere præcist?

jeg ved sender du penge fra en dansk bank (netbank) til en bank i Hong Kong, er gebyret ca. 65 kr. uanset hvor stort beløbet er.
det tager ca. 3 dage, så alm bank overførsel må være at foretrække :-) 

Når du overfører penge fra en dansk konto (netbank) kan man vælge hvilken valuta der skal sendes, dog er der normalt et loft på hvor meget du selv kan overfører uden du er nød til at kontakte banken personligt, men det bliver ikke aktuelt, da beløbsgrænsen i hvert fald i min bank er 50.000 danske kroner eller valuta svare til samme

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt penge fra min amerikanske bank til min danske bank en masse gange, og det koster normalt 35 dollars hos min amerikanske bank, og min danske bank tager 20 kr. for at modtage pengene. Så samlet løber det over 200 kr.

Mvh Carsten

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, sikken en forskel.. Jeg vil lige nævne de 65 i gebyr er hk$ (ca. 50 dkr) som hong kong bank tager for at modtage, jeg betaler intet gebyr fra min net bank

Der er sikkert også forskel på hvordan man sender penge både i dk og i USA, det må være betaler opgave at finde ud af hvordan det er billigst for ham, trådstarter skal jo ha sine penge og kan ikke sidde i dk og kende regler og gebyrer i USA

Jeg ville sende mine bank oplysninger til kunden, og tage den der fra, gebyrerne må være kundens

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror også at PayPal vil være den billigste løsning for dig, når vi taler så små beløb. Jeg handler ofte med udlandet og bruge også Paypal ved så små beløb.

Lav en aftale om, at kunden betaler gebyret, så er det op til dem næste gang hvordan de vil betale dig. Ellers kunne du jo få en indløsningsaftale hos Nets, så vil du kunne modtage betalinger med kreditkort. Det koster også lidt men de kommer jo an på hvor stort dit behov er og bliver i fremtiden.

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar alle sammen.

Det lyder som om der er lidt forskellige holdninger/oplevelser.

Carsten Jacobsen — hvilken bank har du? Det får mig til at tænkte på om modtagergebyret er forskelligt fra bank til bank. Jeg har selv Danske Bank, og tror måske mit modtagergebyr kunne være højere — uden dog at være sikker. Måske er det noget man kan forhandle med banken om?

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankerne har som ofte forskellige satser. og mange gange er de til at handle med. afhænger dog af hvor god kunde du er

mvh yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)