Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At modtage betaling fra udenlandske kunder — hvad er smartest?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg arbejder som grafisk designer, og har lavet en opgave for en udenlandsk kunde, hvorfra jeg nu skal til at modtage betaling.
Men hvordan får jeg billigst pengene, og hvad er mest normalt for mindre virksomheder?

Beløbet er ret beskedent på 3600 kr. og kunden er i øvrigt fra USA.

SWIFT/BIC, Paypal, Western Union eller noget helt andet? 

Tak Big Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

emillyngbo:

SWIFT/BIC, Paypal, Western Union eller noget helt andet?

Nu skal jeg jo skrive PayPal Wink Hvilket også giver god mening med tanke på hvor store PayPal er i USA.

Men for din egen skyld ville jeg holde de forskellige alternativer op mod hinanden, se på afgifter som der er forbundet med dit valg, og hvor hurtigt du vil have pengene.

Med Western Union kan du jo få pengene i hånden med det samme... Med PayPal kommer pengene ind på din PayPal konto med det samme, men udbetaling kan tage mellem 1-3 bankdage... Bankoverførsel fra USA mener jeg tager 3-10 bankdage (afhænger meget af hvilken bank der sender pengene, og hvem som tager imod).

Men hvis du sagtens kan vente i en uges tid med at få pengene, så tror jeg bankoverførsel er billigst mht afgifter/gebyrer.

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sami!

Tak for dit svar! :)

Tiden det tager betyder ikke så meget for mig, da jeg ikke står og mangler pengene lige her og nu!