Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af sommerhus med musikstudie til bands

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sommerhusområder må som udgangspunkt ikke bruges til erhverv, så spørgsmålet er om dette her i det hele tager er tilladt i DK?

Men vi vil købe et stort sommerhus, og indrette en del af det (eller bygge til el. lign) til et musikstudie (som selvfølgelig er lydissoleret. æstetisk pænt osv så det ikke generer naboerne) og så vil vi lege det ud til bands der skal indspille, eller øve og har brug for at komme væk fra hverdagens larm og støj på en arbejds-weekend/ferie mens de f.eks. indspiller deres næste plade, arbejder på nye sange eller noget helt tredie.

Umiddelbart er det jo noget der sker i stor stil til f.eks. forfattere, advokater, it folk o.l. Men indretningen af øvelokale/lydstudie kunne jeg godt forestille mig var en game-changer.

Hvad siger i? Hvad har vi af muligheder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg ville kontakte kommunen i det område du påtænker at købe i. Sommerhuse må ikke som sådan bruges til erhverv - og hvor ligger så lige det område med øvelokale i forhold til erhvervsbrug - for du har da ret i, at huse udlejes til forfattere og virksomhedsledere og det er jo helt lovligt. Personligt tror jeg ikke det ville gi problem før det evt generede en nabo.

Jeg tror også der kan være et behov - mine ungers bands har gennem tiden i høj grad udnyttet at tage nogle dage i vores sommerhus og øve igennem og optage.

Omvendt tror jeg ikke du kan finansiere et helt sommerhus udelukende med bands, så selv om det skal isoleres og skal kunne fungere som lydstudie  (givet altid et problem hvis naboer der ligger i solstol på deres terrasse kan høre en dump bas hele tiden :) ), så tror jeg du skal ha det indrettet så du kan leje ud til mange andre formål ved siden af  

Lad høre hvad du får for svar fra nogen der ved mere eller selv finder ud af.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke var at indrette det så andre kreative erhverv også kunne bruge det ... kunstnere, malere, forfattere og des lige, og så bygge nogle services op omkring ... f.eks. daglig hushjælpe, udbringning af mad o.l. Prøve og ryde så mange forhindringer af vejen så kreativiteten får lov at flyde frit ... selvfølgelig som tilvalg :-)

Er der nogen der har erfaring med tilladelse til den slags let erhverv i sommerhuse? Jeg ved at der findes nedlagte landbrug som er konverteret til musikstudier.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)