Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af mobil uden abonnement i firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har brug for at købe en mobil udelukkende for at bruge den som testenhed til apps i mit firma. 

Dvs. at den ikke vil blive brugt med et abonnement.

Hvis jeg køber den gennem mit firma og trækker momsen fra, vil jeg så blive beskattet af telefonen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

den tror jeg ikke andre end skat kan svare dig 100% på. Du køber en mobil til din virksomhed og har den hjemme. Normalt udløser køb af mobil for virksomhedens penge og alternativt brug af egen mobil men med firmabetalt abonnement altså bare den ene del - skat af fri telefon

Skat kan jo heller ikke kontrollere om du selv sættes simkort i (selvbetalt) så min frygt er ja- det vil udløse skat - også fordi de måske vil tænke hvorfor tester han ikke på sin egen - men du kan bestemt prøve at høre skat - bedst i bindende svar - og argumentere for hvorfor du har det behov, og se, om de så accepterer køb af en måske dyr mobil som du har hjemme, uden det udløser skat af fri telefon. Hvis du kan bruge en tablet/ipad til samme test så udløser den det ikke

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mobiler og iPads som kun bliver brugt til test. Og det kan du fratrække under småanskaffelser. Du bliver ikke beskatte af den med mindre du benytter den som en mobil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget entydigt svar på dette. Tværtom en spændende diskussion on SKAT vil henholde sig til at beskatning efter ligningslovens § 16 (fri telefon) som er en rådighedsbeskatning eller efter ligningslovens § 8B som en udviklingsomkostning. Det vil bero på et konkret skøn fra situation til situation.

Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg kan se af afgørelser omkring den tidligere multimedieskat, så kan du vist ikke undgå at blive beskattet af en telefon uden SIM kort, så længe telefonen teknisk set kan anvendes til at ringe..

https://afg.tax.dk:8443/1921955.htm
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det er givet korrekt at man som udgangspunkt får skat - men sikkert også som Remy skrev, at man kan slippe - det vil afhænge af om man kan bevise det godt, men ja, udgangspunktet er at det udløser skat at købe en mobil i virksomheden. MEN hvis svaret er som Remy skriver at man får OK når det er til ren app test så er der jo to muligheder

1 tag chancen og risiko for balade

2 spørg skat, start uden bindende men bare i kommunikation - selv om de KAN svare galt, men får man der på skrift et OK er man i alle fald i god tro

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)