Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Ebay smykkedele fra Kina i Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi vil gerne starte en webshop som sælger smykker. Vi køber selv smykke delene fra Ebay, så de kommer fra rundt omkring i verden, dog primært mest fra Kina. Vi køber f.eks. 20 og 100 dele af forskellige ting. Sætter dem sammen også sælger dem. Altså det er vores ide med det.

Vi er dog ikke begyndt endnu, da vi er meget i tvivl om lovgivningen og hvordan vi skal sætte det ind i regnskabet i virksomheden. Vi har CVR nummer og virksomheden har kørt i et års tid uden aktivitet desværre.
Jeg læste at der var noget om at man skal være et importfirma for at kunne importere fra f.eks. Kina, men mere kan jeg heller ikke finde om det? Det fleste link skriver man bare skal gå ind på virk.dk, men jeg kan ikke finde noget på deres website om at blive det. Desuden lyder det meget besværligt for bare at bestille små partier hjem, som man så sætter sammen og sælger på nettet.

Vi er to studerende, som ikke vil ofre alt vores til på det, men bare vil have det som en hobby ved siden af, hvor vi skriver på hjemmesiden at der kun er så og så mange øreringe eller ringe til salg lige nu.

Er der nogle som kan hjælpe med hvad vi skal passe på og holde øje med i hele processen?

Tak på forhånd !

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I må så ha et I/S når I er to og første anbefaling er at få lavet en ejeraftale hvis I ikke har det: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html det er supervigtig

Ja man skal ind i virk og i ændringsblanketten og sætte et gratis kryds i importregistrering (tag eksport med) som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

skat og moms for begyndere her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Varene skal bogføres som varekøb fra uden for EU - og der skal angives importmoms - som de fleste regnskabsprogrammer selv klarer, og som I kan forstå ikke koster noget men SKAL føres og angives korrekt i dette: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html se under import varer fra uden for EU

gir forhåbentlig lidt at læse og komme videre med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for linksne, jeg er i fuld gang med at læse dem :)

Jeg tænkte på en ting. Hvis jeg køber tingene hjem privat og har liggende hos mig, må min egen virksomhed så godt købe varerne af mig?

Altså lad os sige jeg køber 100 dele hjem fra eBay til 20 kr. privat. Må min virksomhed så købe de ting for 20 kr af mig? Så man jo fri for at skulle lave alle de ting med virksomheden. Og at skaffe det hjem privat er intet problem jo. I realiteten er tingene jo så købt i Danmark af en privat person som er mig selv?

Eller er det ultra kriminelt?

mvh

Alexander Rasmussen

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke som privat importere noget der er beregnet til videresalg i din virksomhed - og når du har virksomhed - hvad skulle det så ha for fordel?Importreg er gratis og med det betaler du ikke moms ved importen. I alle fald: Nej det må du ikke og du kan få bod og en del besvær ved at gøre det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i din blog skriver du noget med at der kommer told på?
Jeg har læst et sted at som privat i hvert fald, kan man købe fra Kina for ca. 80 kr, uden der bliver lagt told på. Det lyder meget indviklet med det told?
For hvis vi køber noget for 1 kr. på eBay, skal vi så udfylde en blanket om at vi skal betale told for den ene krone som vi har købt for med virksomheden? :)

PS: Du er til stor hjælp ! Kan ikke takke dig nok. Er allerede meget længere end jeg har været før :)

Mvh

Alexander Rasmussen

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rasmussen:
Men i din blog skriver du noget med at der kommer told på?
Jeg har læst et sted at som privat i hvert fald, kan man købe fra Kina for ca. 80 kr, uden der bliver lagt told på
told er ens - firma eller ikke firma og undergrænsen sammen, men at tro du kan lade virksomhed ud fra at importere for 80 kr her og der duer helt enkelt ikke. Du må ikke starte forkert og for småt fordi du synes det er lidt hårdt at sætte sig ind i told og andre regler, og så blive klapset -  se ex  det mest basale ved import fra kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at få en del mere fat i det. Men jeg kan ikke rigtigt beregne en eventuel told på SKATs Toldtariffen. Jeg har fundet en kode for f.eks. forgyldt sølv som er 7106 92 00 00. Men når jeg laver en beregning står der bare at satsen er 0%, hvilket nok ikke passer, for så der ingen told på jo.
Og jeg kan godt se det ikke helt går det med de 80 kr :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke teste toldnumre men told kan være 0% og er ofte ikke meget mere end 5% så det er muligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for det. Hvad er ideen så med at skulle registrere at man har købt f.eks. 1 kg forgyldt søvn, også ikke skulle betale told af det? Det virker som spildt arbejde, at skulle registrere at man har købt det :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tja - alt man importerer fra uden for EU skal vel bare registreres med korrekt toldnummer - ellers skal told jo til at lave det arbejde - Som sagt ved jeg ikke om din tarriff er korrekt, men det kan den sagtens være

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)