Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevilling ved gratis udskænkning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har forsøgt at læse om alkoholbevilling, både de officielle sider, og debatterne her på Amino. Men er stadig i tvivl, så håber I kan hjælpe mig med disse spørgsmål:

Hvis man har en eventvirksomhed, og man i velkomsten vil servere et glas cava eller lign. til sine kunder - men altså ikke direkte sælge drikkevarer - skal man så have alkoholbevilling?

Kan man undgå at skulle have alkoholbevilling, hvis det man serverer har en alkoholprocent på under 2,8 %?

I så fald at man skal have en alkoholbevilling, skal man så altid først skaffe et næringsbrev?

Og kan man søge alkoholbevilling uden endnu at kunne angive den konkrete adresse hvor serveringen vil finde sted?

Håber I har masser af erfaring med den slags :)

/M

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Alkoholbevillingen er først aktuel når du sælger alkohol, men hvis du som en del af din event virksomhed laver arrangementer hvor du serverer alkohol, så vil jeg også mene at du skal have en bevilling. Du skal altid have et næringsbrev først.

De andre ting ved jeg ikke, men jeg har dog tidligere lavet nogle alkoholbevillinger, og hvis jeg har haft spørgsmål i den forbindelse, så har jeg taget kontakt til bevillingskontoret i det lokale politidistrikt, de har altid været behjælpelig med spørgsmål.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et forsinket tak for dit svar Anders - kan godt se, vi nok må ud i at kontakte bevilingskontoret for at være helt sikre.

Vh Maja

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)