Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldregler i USA

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej de kære Aminoer! 

Jeg står til at skulle udvide mit forretningsområde og har netop valgt USA ud fra en længere analyse.

Jeg har dog en anelse svært ved at gennemskue toldreglerne.

Kommer der told på danske varer sendt til USA?

Er der forskellige Toldsatser for hvilken varekategori man ligger i?

Håber på jeres hjælp og fortsat god dag :)

Mvh. Michael 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Der skal naturligvis betales told og afgift ved import til USA.  Udover told påkræves der et gebyr (se nedenfor)

 Du kan få råd og vedjelning mht fortoldning hos Eksportrådet, de yder gratis toldteknisk rådgivning  til  danske firmaer som ønsker at eksportere.

Ved fortoldningen opkræves der et toldbrugergebyr (MPF = Merchandise Processing Fee) på 0,3464% af FOB-værdien - min. $ 25,00/max. $ 485,00 pr. importdeklaration.

 

Ved søfragtforsendelser opkræver toldmyndighederne et havnegebyr (HMF = Harbor Maintainance Fee) på 0,125% også af FOB-værdi.

 

USA har ikke moms. En del af delstaternes indtægter hidrører fra en detailomsætningsafgift på varesalg til slutbruger, såkaldt "Retail- Sales and Use Tax", hvis størrelse og omfang varierer fra ca. 3% - 7,5%. Afgiftens størrelse fastsættes suverænt af den enkelte stat. "Salex Tax" er en detailomsætningsafgift og er normalt ikke inkluderet i de annoncerede priser. Afgiften omfatter ikke tjenesteydelser og opkræves ikke ved fortoldning af importvarer. Som følge heraf er afgiften som regel uden interesse for eksportøren. Den seneste oversigt er vedhæftet.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)