Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min udlejer har låst mig ude.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lejet en container til opbevaring af indbo.

Udlejer og jeg er nu blevet uvenner og han har skiftet låsen, så jeg ikke har adgang til mine ting.

For tre uger siden skrev jeg til fogedretten for at få deres hjælp og har fået dette kortfattet svar: 

"Sagen er blevet lagt til vores jurist. Vi afventer hans stillingtagen til anmodningen."

Det er lang tid at vente, kan jeg ikke gøre andet? 

På forhånd tak

Katja

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skrev du ikke så meget om sagen, men tag fat i LLO (Lejernes Landsorganisation) de kan sikkert give dig svar om ikke andet, så hvad du skal gøre for at få dine ting

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer jo meget an på hvorfor I er blevet uvenner?

Men har du betalt den forfaldne leje, og du dermed har retmæssig adgang til dit indbo, kan du jo altid skaffe dig adgang med en boltsaks. - det er dog et indgreb der højst sandsynligt vil føre til an anklage om indbrud, og du skal derfor have stærke beviser for, at du har "retten" på din side, og at det er udlejer der er gal på den.

Det bedste vil være at slå koldt vand i blodet, og vente på at du får papir på at du er i din gode ret til at få udleveret dit indbo.

Prøv at gå i dialog med udlejer, det kan oftest lade sig gøre - hvis du går med på hans vilkår et stykke ad vejen, - start med at fortælle at han måske har ret i nogle af hans påstande - når først der er skabt en åbning i dialogen, er det nemmere at få indrømmelser fra modparten, og dermed er der skabt et grundlag for et kompromis..... Men det er svært at rådgive dig, når du ikke giver flere oplysninger, end du har fremlagt her.

Skriv evt. til mig i en PM. så skal jeg gerne vurdere hvor du står juridisk. Husk at forklare så objektivt som du overhovedet formår....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Juul og Jan, men jeg forstår egentlig ikke, at årsagen kan være af betydning.

Udlejer må vel ikke af nogen årsager selv smide mig ud af lejemålet?
Hvis han mener, lejemålet skal ophæves, må han jo sige mig op og evt få mig ud ved hjælp af fogedretten. Han har jo ikke lov at begå selvtægt.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

start med at gå til den gratis retshjælp som du kan google for dit område. De kan gi dig mundtlig gratis rådgivning. LLO er også fint men om de tager sagen når du ikke er medlem ved jeg ikke

Det gør en kæmpe forskel i udlejes ret om du har betalt din husleje til tiden - depositum ikke er spist osv. Du skal givet ha adgang til dine ting men har du groft misligeholdt kan du smides ud på helt anden vis end hvis ikke - og du kan høre advokatvagten om du ikke kan få en låsesmed til at åbne (du kan vise ham du har huslejekontrakt) så du kan få dine ting ud i containeren - det kan advokatvagten svare på - Ikke at kunne få adgang til sine ting er givet ikke lovligt, men vi ved jo ikke, om du har stoppet med husleje og udlejer har sagt du skal være uden inden den x/xx - og du har ladet dine ting stå - for så der den igen gal -men tal med advokat vagten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kajojeba:

Tak for svar Juul og Jan, men jeg forstår egentlig ikke, at årsagen kan være af betydning.

Udlejer må vel ikke af nogen årsager selv smide mig ud af lejemålet?

Hvis loven (og sagen) var så klokkeklar, behøvede fogedretten vel ikke at få en jurist til at kigge på sagen? 

Jeg kender jo intet til den konkrete sag. Men som 50+ årig har jeg erkendt, at konflikter løses bedst, hvis man fra starten går ud fra, at der KAN være fejl på begge sider. Hvis man giver lidt, får man normalt også lidt igen. Smile

Hvis du vil have virkelig rådgivning, er du næsten nødt til at fortælle os, med hvilken begrundelse udlejer har taget så drastisk et skridt.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kajojeba:

Tak for svar Juul og Jan, men jeg forstår egentlig ikke, at årsagen kan være af betydning.

Udlejer må vel ikke af nogen årsager selv smide mig ud af lejemålet?
Hvis han mener, lejemålet skal ophæves, må han jo sige mig op og evt få mig ud ved hjælp af fogedretten. Han har jo ikke lov at begå selvtægt.

Jeg er ret sikker på at der i den kontrakt du har skrevet under på, står at udlejer har ret til at udskifte låsen, såfremt at lejer misligholder kontrakten.
Og en udeblivelse af lejebetaling er en misligholdelse.
Udlejers eneste måde at sikre sig betaling eller udlæg for sine udgifter, er ved at undgå at lejer i nattens mulm og mørke tømmer containeren. På den måde har udlejer en line i lejeren, og hvis de opmagasinerede ting har en vis værdi, kan han sælge dem på auktion, for ad den vej søge at inddrive sit tilgodehavende - evt. overskydende beløb - fratrukket omkostninger - returneres til lejeren.
Udlejer vil som regel sikre sig at han har hjemmel til dette via udlejningskontrakten, - så hvis tvisten drejer sig om manglende betaling af leje - har udlejer fat i den lange ende......

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg klager over at udlejer der alt for doven til at komme og ordne ting der i stykker i mit hus jeg vil høre om vi kan gøre noget ved den og leger hilsen Benjamin stage

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det han er doven til jeg ringede til ham han mener åbenbart at vinduer ikke skal skiftes når de er i stykker og det synes jeg er for galt og så er der ikke en grund til at betale for huslejen Man betaler for en husleje når tingene er helt i orden i huset det er det jeg bedst kan lide mit hus

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Benjamin stage:
så er der ikke en grund til at betale for huslejen Man betaler for en husleje når tingene er helt i orden i huset det er det jeg bedst kan lide mit hus

Uanset hvor utilfreds du er (sandsynligvis med god grund), er det aldrig en god idé at lade være med at betale husleje. I hvert fald ikke hvis du gerne vil blive boende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)