Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere unge iværksættere. Hvorfor?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Ifølge flere statistiker er der flere og flere unge iværksættere der lever deres drøm ud, men hvorfor? 

Unge iværksættere under 30 år: 

2008: 3552 unge iværksættere

2012: 8677 unge iværksættere

Unge iværksættere mellem 15-20 år:

10 år siden: 243

Nu: 353

Kilde: http://www.bt.dk/danmark/flere-unge-ivaerksaettere-vil-skabe-en-bedre-verden

Det er en rimelig kraftig vækst, men hvorfor forholder det sig sådan. Selv mener jeg at det er blevet nemmere og ikke kræver særlig mange penge at starte op, da man kan lave en webshop, et grafisk firma eller et it-firma uden det store i kapital. Men jeg tror også at Amino spiller en rolle i denne vækst, da man som ung kan finde inspiration og få hjælp til næsten alt på Amino og det skaber hvert fald ang. mig selv selvtillid og man tør, samt tror på tingene, og derfor føre man de ud i livet. 

Men hvad tror I er grunden til denne vækst? Kom hellere end gerne med hvad I tror i denne tråd

Venlig hilsen

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen idéer? Skyd løs! Smile

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det viser bare at sladderspalterne som sædvanlig får penge under bordet af socialdemokraterne til at male et rosenrødt billede af en virkelighed der ikke eksisterer. Lyder det hippie-konspirationsagtigt ? Ja ! Det tror jeg nok lige, men prøv at læs om iværksætteri når de uafhængige skriver om det  og laver statistik...

Læs den her artikel:

http://www.experian.dk/presse/p-nyetablering-q1-2013.html

Jeg kan for nemheds skyld lige smide nogle overskrifter op: >>2012 var et historisk sløvt år for iværksættere<< og >>2013 tegner til at blive endnu dårligere end det historisk sløve år 2012<<

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Jeg kan for nemheds skyld lige smide nogle overskrifter op: >>2012 var et historisk sløvt år for iværksættere<< og >>2013 tegner til at blive endnu dårligere end det historisk sløve år 2012<<

Fascinerende!

Men gælder det også unge iværksættere? Jeg synes nemlig ikke unge iværksættere er nævnt i artiklen? Så måske er der meget færre iværksættere over 30 år, men flere iværksættere under 30 år.

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det skal nok passe at der er flere unge iværksættere, og det kan selvfølgelig skyldes flere ting. Jeg tror det primære er at unge er mere villige til at tage en chance end folk over 30. Nu hører jeg så til dem over 30 der har valgt at starte en virksomhed. Og jeg vil da være ærlig at sige at jeg virkelig føler den skal sidde i skabet. 

Jeg tror også at unge mennesker generelt er mere villige til at bruge tiden på at udvikle uden at have store banklån som jo er umulige at få i dag. Her vil mange +30´ere nok smide håndklædet i ringen og sige, vi venter til bankerne er villige til at låne os penge igen.

Sagen er jo den at er man 40 år gammel, har 2 børn, 2 biler, hus, hund og kone så kan man jo ikke tillade sig at starte noget op uden at få noget videre i løn. 

Her har de yngre en fordel da de ofte kommer fra dårligere betalte jobs, eller måske endda lige direkte fra uddannelse på SU og er vant til at klare sig for næsten ingenting.

For mit eget vedkommende er det også kun fordi der er nogle helt unikke omstændigheder der giver mig mulighed for at klare mig og min familie ved kun at tjene ganske lidt fra starten af.

Og så en sidste ting. Jeg tror generelt de yngre mennesker har bedre styr på at udvikle eksempelvis apps til smartphones og tablets, samt udvikle ting til de sociale medier end de ældre har. Og der er altså bare stadig et rigtig stort marked der som mange vælger at udforske. 

Kigger man lidt på hvilke områder der er i vækst er det især handel (import og salg) samt softwareudvikling og service. Det er områder der nok især egner sig til de yngre iværksættere?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Kigger man lidt på hvilke områder der er i vækst er det især handel (import og salg) samt softwareudvikling og service. Det er områder der nok især egner sig til de yngre iværksættere?

Ja, bestemt. Det er også begge to områder der ikke kræver det store i kapital, da man kan starte en webshop for meget under 20.000 kr. eller en softwarevirksomhed, for under 5.000. 

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal helller ikke glemmes at beskæftigelsessituationen for unge ikke er synderligt god, og at stramninger i overførselsindkomster mv nok også skubber lidt på.

Det interessante er også hvad det er virksomhederne så gør - skaber de beskæftigelse.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Groft sagt (og du nævner det selv): Det er blevet nemt at smide noget på nettet. Det fordrejer hovedet på visse unge og får dem til at tro, at de stegte duer kommer flyvende ind i munden på dem. Det gør de ikke!!!

En ægte iværksætter starter en virksomhed op inden for et område hvor det er et behov og har et gennemarbejdet koncept der udfylder dette hel i markedet. Han har en forretningsplan, et detaljeret idéoplæg, finansiering på plads og er villig til at arbejde 16/7/365 indtil lortet kører (derefter kun 12/7/365).

353 minus 243 = 110 er de knægte der har skimmet overskrifterne på artikler om dropshipping, affilate-snadsk og andet gøgl. De håber (or tror desværre) at de kan sidde på deres flade røv, mens pengene triller ind på kontoen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Eberhardt:
Det er en rimelig kraftig vækst, men hvorfor forholder det sig sådan. Selv mener jeg at det er blevet nemmere og ikke kræver særlig mange penge at starte op, da man kan lave en webshop, et grafisk firma eller et it-firma uden det store i kapital.

Som jeg ser det er væksten ikke overraskede, den harmonerer rigtigt godt med hvad man ser her på Amino og andre steder.

Grunden til at vi så mange flere iværksættere tilskriver jeg selv internettets udbredelse og at det for mere og mere indflydelse på vores hverdag. I gamle dage var produktionsapparat noget med en dyr fabrik, og viden noget man skulle læse i langt tid på universitet for at få. I dag er det mest succesfulde produktionsapparat en computer som man kan få for et par tusind og vil man havde viden så er internettet den største samling af viden, nogensinde i vores historie, og den kan tilgås for et par hundrede pr. måned.

Jeg tror aldrig, der har været noget bedre tidspunkt, at starte en virksomhed på, og det gode er at i morgen bliver det endnu bedre.

Som jeg ser det er det super positivt, at unge prøver kræfter med iværksætteri, når man ser deprimerende udsendelser som Kina imod 9A, så er der måske en kattelem ud. For der er masser af iværksættere der ikke var særligt stærke i skolen, men som i dag har ansatte som var det. På den måde gør det ikke noget, at 9A fik tæv bogligt af kineserne, de skal bare sørge for at lave virksomheder og så ansatte kineserne.

Jeg kan ikke få armene ned, over den positive udvikling.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:
353 minus 243 = 110 er de knægte der har skimmet overskrifterne på artikler om dropshipping, affilate-snadsk og andet gøgl. De håber (or tror desværre) at de kan sidde på deres flade røv, mens pengene triller ind på kontoen.

Ja, der er selvfølgelig også nogle unge iværksættere der tror at pengene kommer flyvende med en brevdue.

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)