Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indskyder jeg penge i mit selskab?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Nias ApS Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har oprettet et holding-IVS med 1 kr. indskud, men selskabet har nu brug for yderligere penge til at oprette et drift-ApS. Hvordan får jeg mine egne penge skudt ind i holdingselskabet? Kan jeg bare overføre dem til holdingselskabets bankkonto eller skal jeg det anmeldes som en kapitalforhøjelse til erhvervsstyrelsen via virk.dk?

MVH

Aske

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du låner dem til dit selskab. altså bare sæt dem ind på selskabets konto.

Det betyder at du senere kan hæve pengene igen uden beskatning.

Jørgen

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Nias ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg er ret sikker på, at hvis jeg låner mit selskab penge, så skal selskabet også betale mig renter for de penge det låner svarende til markedsrenten. Det har jeg i hvert fald tidligere fået at vide herinde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du låner dem penge skal der oprettes lånebrev og selskabet skal minimum betale markedsrente til dig for lånet - du beskattes af renten selskabet har fradrag

Lånet giver ikke selskabet kapital - de får måske 10.000 fra dig og har dem i banken men da de samtidigt skylder dig 10.000 kr giver det dem ikke en råd øre kapital. Bruger du derfor de 10.000 kr til udgifter - så vil selskabet ha minus kapital på 10.000 kr og du vil kunne komme i risiko. Se under kapitalberedskabet i denne artikel http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html 

En kapital forhøjelse kan ikke være et lån fra dig til dit IVS men skal ske med egne private penge du har betalt skat af eller med et lån DU tager og skylder personligt og skal tilbagebetale (og jo altid med beskattede penge) - og er mere kompliceret, kontakt i så fald en revisor vil jeg råde til

¨venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis du låner dem penge skal der oprettes lånebrev

Ikke nødvendigvis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Cookie - John Hannover:
hvis du låner dem penge skal der oprettes lånebrev

Ikke nødvendigvis.

det vil jeg godt råde til - renten kan skulle tilskrives ex halvårligt og det er klogt at kunne bevise at det er aftalt korrekt mellem to helt selvstændige juridiske enheder som en person og et aktie/anpartsejer er -. Der behøves ikke være andre regler end anfordringslån (kan kræves betalt med kort varsel) og den aftalte rente i lånebrevet som man selv kan lave helt uden problem - Mest for at kunne bevise for skat - også inden en rentebetaling _ eller hvis man tog renten ved at lånet indfries til f.eks. kurs 110 efter 1 år ol.l, at det er korrekt aftalt - vi taler om helt selvstændige juridiske enheder IVS/ApS og en ejer som hovedaktionær

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aske, der er vel 2 muligheder:

1. Du laver en kapitalforhøjelse på 50.000 (+ evt. beløb til registrering af kapitalforhøjelse, stiftelsesomkostninger mv) i dit holdingselskab. Holdingselskabet stifter da ApS drift. Ulempen er at du binder 50.000 kr i dit selskab.

2. Alternativ så låner du dit holdingselskab pengene. Det kræver så en forrentning af dit lån som beskrevet af John. Fordelen er at du fra dit drift ApS kan udlodde udbytte skattefrit til dit holdingselskab. Holdingselskab kan så bruge udbyttet til at afdrage på dets lån til dig. Fordelen er her at du sparer et gebyr til registrering af kapitalforhøjelse og at du kan få dine 50000 igen i takt med at dit ApS tjener penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Fordelen er at du fra dit drift ApS kan udlodde udbytte skattefrit til dit holdingselskab.
Netop - bare lige til skattefrit - at det jo er efter betalt selskabsskat i drift - men selve udbyttet kommer så op uden mere end selskabsskat til holding - det giver klart mindre skat end personskat

Husk også at drift jo stadigt skal beholde disse 50 t  i kapital (som værdi) men det gir jo sig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Nias ApS Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
1. Du laver en kapitalforhøjelse på 50.000 (+ evt. beløb til registrering af kapitalforhøjelse, stiftelsesomkostninger mv) i dit holdingselskab. Holdingselskabet stifter da ApS drift. Ulempen er at du binder 50.000 kr i dit selskab.

Tak for alle svarene. Jeg har bestemt mig for at det er denne mulighed jeg vil benytte mig af. Det er ikke noget problem for mig at jeg binder pengene. Hvordan er der så helt præcis jeg gør? Skal jeg overføre pengene til IVSens konto og så udfylde denne formular https://secure.capevo.net/XForm/frontend/irs.aspx?alias=selskab+pdf&groupid=122&formularId=30373 ligesom jeg gjorde da jeg oprettede selskabet? Og er de omkostninger du snakker om i så fald de 670 kr det også kostede for stiftelsen? 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)