Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal der linkes til domænet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Det er sådan at jeg har et domæne som indeholder et ä. For at komme direkte til siden, har jeg et link til websitet som består af: wwwxn--.........

Jeg kunne tænke mig at vide, om linkbuildingen skal foregå til det direkte domæne som man ser det i browser url'en (altså den tekst med ä) eller om jeg skal linke til siden www.xn--?

Jeg håber at der er nogen som kan svare på det.

Mvh

Christoffer

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan linke til det på begge måder. Det gør ingen forskel. I fremtiden ville jeg dog overveje ikke at købe et domæne med æ,ø eller å.

Istedet købe det med OE, AE eller AA også få det med Ø, Æ eller Å til at 301-redirecter over.

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Ja jeg har overvejet det men nu er det et ä og ved ikke lige hvordan det skal laves om. Og hvad er problemet ved det egentlig? :)

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
For at komme direkte til siden, har jeg et link til websitet som består af: wwwxn--

Christoffer:
Ja jeg har overvejet det men nu er det et ä og ved ikke lige hvordan det skal laves om. Og hvad er problemet ved det egentlig? :)

Hvis du ser et link som hedder wwwxn-et eller andet, hvad er så sansynligheden for du husker det? Det handler vel i bund og grund om at gøre det så nemt for brugeren som muligt. Forestil dig Google hvis de havde taget ø'er istedet for o'er. Det vil være noget lig 'Gxn--xn--gle', og det er der da slet ingen som orker.

Det jeg har gjort på min side Gæsteblog.dk, er at købe den og 'gaesteblog.dk'. Så har jeg en 301 redirect fra Gæsteblog til Gaesteblog. Så kan jeg bruger domænet med æ steder hvor det er mest belejligt, men linke til ae domænet. Så undgår jeg problemer. Min hovedpine var også, at med æ i domænet, kunne jeg ikke få en mail oprettet uden at lave de der tegn som ingen nogensinde husker. Det er samtidig langt nemmere at linkbuilde når du har et nemt domæne. Nemt i forhold til understøttede tegn.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Nu er det jo ikke sådan at folk ser linket bestående af www.xn--- men det færdige resultat af det, altså den url med ä'et i. Folk vil jo sagtens være i stand til at klikke besøge siden ved at skrive URL'en med ä'et i.

Udover det kan jeg sagtens se problemet i linkbuildingen, og det virker egentlig også forvirrende for mig at der reelt set er to url'er til domænet. Jeg har besluttet mig for bare at linke til det ene af dem, det med www.xn--, og prøver foreløbigt uden en redirect :)

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
Udover det kan jeg sagtens se problemet i linkbuildingen, og det virker egentlig også forvirrende for mig at der reelt set er to url'er til domænet. Jeg har besluttet mig for bare at linke til det ene af dem, det med www.xn--, og prøver foreløbigt uden en redirect :)

Vil det sige at du faktisk har et tilsvarende med aa istedet for ä? Ligeledes, hvis du med tiden ønsker en custom email med dit domæne, skal du nok skifte alligevel, da det som benævnt er noget værre rod med xn-- løsningen.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)