Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan vi trække fra i moms i vores virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi nærmer os tidspunktet, hvor vi skal til at indberette moms fra alle vores ordrer. Vi er dog i tvivl om hvad vi selv kan trække fra i moms fra vores udgifter. Er der nogle som kan fortælle mig om man som virksomhed kan trække moms fra følgende:

Facebook annoncer

Post Danmark A og B forsendelser 

Håber at høre fra jer :-) 

Mvh. Jens 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal lave et momsregnskab, som dybestset består af to kolonner; momsindtægter og momsudgifter. Jeres momsudgifter kan i så trække fra, i momsindtægterne. I kan KUN trække det moms fra, som står beregnet på jeres respektive fakturaer/regninger/Bonner. Postforsendelser er desuden momsfrie, da postdanmark har omdelingspligt, så her er intet at trække fra.

Har i en faktura hvor der ikke er angivet et momsbeløb, må i heller ikke trække noget fra heraf.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, man kan jo som sådan ikke "trække moms fra".

Moms er enten noget, man har lagt på sin faktura og så skal man betale momsbeløbet til Skat

Eller man har betalt moms for noget, så kan man (måske) få den retur.

Jeg går ud fra, at din virksomhed er momsregistreret.

Hvis du har BETALT moms på dine Facebook-annoncer, skal du have den moms RETUR. Da du - så vidt jeg ved - ikke har betalt moms for dine frimærker/forsendelser, kan du heller ikke få moms retur for dem.

Du skal beregne din moms på den måde, at du angiver al din moms:
Udgående moms = den moms du selv har lagt på dine fakturaer/salget af dine ydelser.
Indgående moms: den moms, du har betalt, da du indkøbte varer eller ydelser.
Disse to beløb regnes op mod hinanden. 

Hvis du har mest indgående moms, skal du have  penge retur fra skat

Har du derimod mest udgående moms, skal du sende penge til skat.

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay :-)!

Men vi har omkring 71.000 i omsætning, vil det så sige at vi skal betale 20% af dette? :-)

De eneste omkostninger vi har haft er næsten kun facebook annoncer og forsendelse af pakker, så det vil sige at vi her d. 10 maj skal betale omkring 14.200 kr i moms?

Håber det giver mening, vi er nye på området. 

Mvh.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder også for mig som om I mangler regnskab helt. Al jeres omsætning - er vel når vi taler over 50.000 kr forhåbentlig omsat i en momsregistreret virksomhed - ellers risikerer I en bod på samme beløb som momsen. Man SKAL være momsregistreret når man kan forvente over 50.000 i omsætning på 12 mdr som i:; http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

I skal derfor jo ha haft moms på alle jeres fakturaer til kunderne, eller kan I ha et grimt problem? Hvis I har det og de 71.000 er inkl. moms ja så er eksl moms 80% af det men det vil da fremgå af jeres regnskab for moms er slet ikke en del af jeres omsætning - det ligger kun i status. Se evt lidt helt basalt om moms og skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Tilsvarende kan I jo kun trække moms fra i det omfang moms fremgår af en regning som kommer fra en der har solgt til jer/udført noget for jer -. og er momsregistreret, og så fremgår købsmomsen tydeligt af de regninger i har fået - og fører i regnskab som i SKAL, så vil købemomsen jo også fremgå tydeligt

Frimærker er der ikke moms på, til gengæld kunne I har undgået moms af jeres eget "salg af post" til kunderne hvis I havde fulgt alle regler i udlægsordningen som her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html hvilket lyder for sent

Jeg vil stærkt råde jer til at finde en økonomiperson til at gå jeres hidtidige regnskab igennem så I ikke pludseligt står med en masse momsvrøvl OG en måske dobbelt op bod for grov uagtsomhed

Spring ikke over her men fat en person omg -. evt gratis tilbud fra www.agera.dk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

JensN:
De eneste omkostninger vi har haft er næsten kun facebook annoncer og forsendelse af pakker, så det vil sige at vi her d. 10 maj skal betale omkring 14.200 kr i moms?

Det skal nok passe... I har jo opkrævet dem hos jeres kunder. - Så det er jo ikke jer der skal betale dem. Det er jeres kunder! - De har bare ladet jer være mellemmænd!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Få fat i en revisor eller en "bogholder hjælp" - og få styr på jeres regnskab den vej.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)