Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på import af labels der skal sys på produkt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Brozek Consulting Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har importeret nogle produkter som jeg skal have syet gummilabels på, og jeg har derfor indledt forhandlinger med en labelproducent fra Kina, men pludselig slår det mig hvordan man håndterer momsen på disse produkter da jeg jo som sådan ikke sælger selve gummi labelen men den sælges som en del af det færdige produkt...

Er der nogle der har et hurtigt indspark til den problemstilling?

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paganic,

Der er ikke normal købsmoms på importerede varer fra udlandet, men til gengæld en told afgift på varer fra 3. lande. Du skal derfor ikke regne på hvor meget salgsmomsen udgør på selve label delen, men selvfølgelig svare samlet moms for hele salgsprisen :) Når du som varemodtager (registreret på Webreg.dk eller Virk.dk) importerer varer, skal du ifm indberetning af moms, redegøre for momsværdien af importerede varer, men det er en anden sag, som din revisor let kan hjælpe dig med. Det er kun en værdiansættelse og beløbet er derfor omkostnings neutralt. Håber det kunne give dig en ide om, hvordan tingene hænger sammen - du kan også ringe eller skrive direkte til SKAT - de er meget hjælpsomme (især hvis man spørger inden man laver fejl :)

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Brozek Consulting Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Det har du selvfølgelig helt ret i, tror lige jeg sad og blev forvirret over at være forvirret, for når jeg læser dit svar kan jeg jo godt se at der ikke er anderledes moms på labels end der er på de produkter jeg har taget hjem. Jeg ved ikke lige hvor jeg koksede, men måske for mange dage uden søvn og for mange forhandlinger med for mange leverandører har lavet en kortslutning hehe. Livet som iværksætter når det er bedst... ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)