Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Energimærkerapport, fejl?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har en række spørgsmål jeg godt kunne tænke mig svar på, måske kan i hjælpe mig.

Jeg har købt et hus jeg overtog Oktober 2013.

Huset har fået lavet en rapport med energimærke C, hvilket var en af grundene til valget faldt på dette hus.

Min historie:

Da vi overtog huset havde det været ubeboet i 1½ år, hvilket selvfølgelig kunne ses på energirapporten. Der står dog i rapportet at den ikke bliver "til" på baggrund af forbrug, men på baggrund af husets tilstand, hvorfor vi havde god grund til at tro at alt var i orden.

Jeg har sidenhen skiftet vinduer og døre ud af praktiske årsager.

Nu har jeg så bedt om en pris på efterisolering af loft samt ydervægge også, da jeg ønsker at højne husets kvalitet og selvfølgelig spare på miljøet og ikke mindst el/varmeregningerne.

På trods af, at der i energimærkningsrapporten står, at der er isolering i vores ydervægge, blev jeg i dag gjort opmærksom på, at det er der ikke. Der blev fortaget flere boringer, med samme konklusion.

Da rapporten blev udført var det med gamle 1-lags vinduer, som nu er skiftet.
Jeg begynder nu at betvivle rapportens indhold, og frygter at jeg har købt huset på baggrund af en fejlagtig rapport.

Een ting er, at jeg har betalt for meget for huset, da jeg ikke har modtaget det jeg blev lovet, en anden ting er de løbende driftsomkostninger til varme, måske er højere end først antaget.

Er der overhovedet noget at komme efter? En erstatning, eller kompensation?

Jeg håber du eller i kan hjælpe mig med svar.

På forhånd tak, og god dag.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)