Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Berlingske SPAM igen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jo jo - jeg finder det da fint hvis man har tid - og finder det overskudagtigt at gå i rødt felt over de ganske få dørsælgere der måtte være og vil bruge forbrugerombudsmanden mod en avis udersøgelse af IT chefers indstilling til ?? - så er det vel overskud

Hvis jeg sad i ansættelses samtale med en der fortalte han kom helt op i det røde felt over dørsælgere (som vist er uddøende) og ville sende spørgeskemaer fra en avis der ville høre til erhvervslivets indstilling til IT eller hvad som helt andet - videre til forbrugerombudsmanden - så røg manden ud og det eneste der ville være på mon notes blok ville være. "mangler overskud" :)

Jeg er imod spam selvsagt, synes bare det er her er for uvæsentligt til at gå i noget som helst felt over. Tryk slet, eller svar - jeg tror mange med glæde læser resultatet af disse specifikke undersøgelser om erhvervs tilgang til ??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler for mig ikke om den enkelte mail - men mere hele det problem som spam udgør i form af dels tidsspilde hos modtagerne og dels unødigt ressourceforbrug på maskineriet undervejs i processen.

Hvis alle blot trykker Slet, er det jo fuldkommen risikofrit at benytte sig af spam, og problemet vil blot blive større og større.  Samtidig vil der ikke komme fokus på det, og selvstændige og nystartede kan nemt komme til at tro at det er en legal måde at markedsføre sig på.

Spam skal ikke accepteres - problemet er stort nok i forvejen.

Det er utvivlsomt spændende stof der kan komme ud af sådanne undersøgelser - men så må man indsamle data på legal vis.

Hvorvidt du vil nægte at ansætte en kandidat der måske er knalddygtig på sit område, fordi vedkommende er passioneret omkring lovgivning på et bestemt område må være op til dig. Det vedrører ikke rigtig debatten i denne tråd.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke der var regler mod udsendelse af spam, ville privatpersoner og virksomheder dagligt modtage hundredevis af uopfordrede mails af mere eller mindre lødig art. Der skal vi altså helst ikke hen. Derfor er det særdeles vigtigt at anmelde ethvert tilfælde af spam, da slappe regler og manglende straffe øger lovovertrædernes incitamentet til at forpeste vores indbakker yderligere.

Af uransagelige årsager er det lovligt at udsende spam, hvis ikke det sker med henblik på salg. Som Jimmy er inde på, bliver "med henblik på salg" dog heldigvis fortolket meget bredt, og det forekommer soleklart, at Berlingske - for tredje gang på et år - helt åbenlyst overtræder lovgivningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er regler om så mange ting. Jeg bryder mig slet ikke om spam men lige så lidt om principrytteri for princippers skyld

At sådan ret enkeltstående mails som ikke er direkte markedsføring skal føre til forbrugerombudsmandens indblanding. Jeg ville ikke drømme om at anmelde enkeltstående (ja gentaget 3 gange om året til nogle udvalgte)- spørgeskemaundersøgelse, heller ikke for systemets skyld.

Jo hvis nogen sendte hver uge og ikke undlod det når jeg bad dem om det, så måske, ellers fastholder jeg en helledusseda indstilling til det, et tryk på slet - (tror nu jeg ville ha svaret hvis det var et område jeg følte mig inde i.) Jeg vil langt hellere ha en mail jeg kan tage når det passer, end en tilsvarende opringning hvor jeg skal sidde og bruge mere tid på at besvare - eller afvise.

Op i det røde felt skal man aldrig grundet en dørsælger eller en mail man ikke har bedt om - ikke en gang i det lysegule vil jeg fastholde - selv om man er en meget fin selvstændig og slet ikke har tid til den slags Big Smile 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt åbenlyst er det ikke Jakob, der er flere der mener de ikke overtræder lovgivningen. Jeg er temmelig sikker på de har haft en advokat ind over inden de gik igang.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)