Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profitabel hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere,

Jeg går rundt med nogle ideer i hovedet, som handler om at starte en platforms baseret virksomhed.
Min umiddelbare ide er at starte en hjemmeside, hvor folk kan oprette/finde/tilmelde sig events og aktiviteter. Dette tænker jeg skal være en gratis tjeneste.
Jeg er dog meget i tvivl om hvordan sådanne hjemmesider kan tjene penge...

Er der nogle der ved, eller har forslag til, hvordan dette eventuelt ville kunne sættes godt op? - altså hvordan jeg kan lave en profitabel hjemmeside ud af en af min ide?

Jeg er lidt på bar bund, for det er mine første virksomheds-ide :) 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, hvis siden skal være gratis at bruge, så må du jo finde andre indtjeningskanaler :)

De to mest oplagte er:

- Betaling fra dem som opretter events og aktiviteter

- Annoncering

Den første er kun relevant i det tilfælde, at du tilbyder en attraktiv platform som der er aktører der gerne vil betale for at benytte til at administrere events (meget lidt sandsynligt, og først relevant efter noget tid når du har en tilstrækkelig brugerbase)

Den anden er klart den mest oplagte: Hvis du har en platform der giver en værdi for brugerne, så kan du putte reklamer på din side og tjene penge den vej. Dette er den primære indtægtskilde online, og det er nemt at komme igang. Du tilmelder dig blot hos Google AdSense samt et eller flere affiliate-netværk (tradedoubler, partner-ads, euroads... der er nok af dem), og så er du igang. Du kan evt. udvide det senere hen med mulighed for at tegne et abonnement så man slipper for at se reklamer (du skal dog også levere anden værdi end det), men det kan du jo altid overveje til den tid.

Jeg vil tro at annoncering er din bedste (hvis ikke eneste reelle) mulighed for at få indtjening på siden. Men først og fremmest skal du jo levere et produkt som folk rent faktisk vil bruge ;)

Fin idé, kom igang :)

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Får du nok besøgende og aktivitet på din kommende side, kan du tjene penge på reklamer. Du kan selvfølgelig tilføje adsense og anden form for affiliate til din site, men du kan også sælge reklameplads til fx roskilde festivallen.
Store events (eller mindre) har altid et ønske om, at få så mange med som muligt. Du kan derfor altid ringe rundt til diverse events og sige, at du f.eks for 2000kr kan tilbyde at vise en banner af deres på din side med 500 visninger per måned.

//Casper 

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, så vil jeg nok starte med at se på reklame og annoncering på hjemmesiden og derefter, når siden viser popularitet og værdi hos brugerne, så overveje at lave en premium-bruger tjeneste.

Mange tak for jeres svar! :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)