Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEGET bedre load time - hvordan?

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og sorry :)

Men lige lidt hurtige tal:

Gennemsnitlig VPS på 2.0 - 2.4 ghz cpu og avg. IO ca. 8.5 sekunder på at lave querien.

Random VPS i vores setup på 3,3 ghz cpu og SSD based SAN 4,3 sekunder på at lave querien.

125+ MySQL Cluster Farm optimeret (og sikkert ikke virtualiseret) ved webhosting 3,75 sekunder på at lave querien.

Jeg er overbevist om at vores VPS produkt er blandt de hurtigste VPS produkter på markedet i DK - der er ingen andre som kører med så høj hardware kvalitet som vi gør og det resultere bare i bedre performance.

Når det er sagt så vil det jf. mit eget tidligere indlæg - kun kunne forbedre med ca. 25% af den forventede forbedring der kan hentes - resten skal hentes andre steder.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Gennemsnitlig VPS på 2.0 - 2.4 ghz cpu og avg. IO ca. 8.5 sekunder på at lave querien.

Random VPS i vores setup på 3,3 ghz cpu og SSD based SAN 4,3 sekunder på at lave querien.

125+ MySQL Cluster Farm optimeret (og sikkert ikke virtualiseret) ved webhosting 3,75 sekunder på at lave querien.

Hej

Bestemt fine tal, dog ikke helt så hurtige som vore systemer :-)

http://www.webhosting.dk/cgi-bin/showmysqlperformance.pl

Der er mange andre faktorer der spiller ind, og ingen tvivl om at i ved hvad i laver men nu snakkede du om CPU performance og så er det altid godt med lidt tal på bordet.

Mvh WebHosting A/S

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnic og Webhosting Support - Hvis I vil sidde og kappes om jeres systemers hastighed så lav en ny tråd så vi kan komme tilbage til trådstarters problem og få det løst.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svarede også endog pænt detaljeret osv. men derfor så synes jeg nu også det er interessant for trådstarter - for det handler også lidt om hvad forskellene er på VPS vs. Shared og er en af de vigtige detaljer.

Min måling er på en random VPS for en kunde - det er ikke på et centraliseret MySQL Cluster - så ja scoren er rigtig god :)

For det pågældende site er der mange faktorer i spil - men det er klart at knap så optimal kode i enkelte moduler m.v. har en afgørende effekt.

Hvis du sender mig et super admin login på ronni@redweb.dk så skal jeg på få minutter fortælle dig hvor hunden ligger begravet på software siden - men herudover skal alle de andre elementer også i spil hvis det virkelig skal op og ringe.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Jeg svarede også endog pænt detaljeret osv. men derfor så synes jeg nu også det er interessant for trådstarter - for det handler også lidt om hvad forskellene er på VPS vs. Shared og er en af de vigtige detaljer.

Ja det gjorde du, men det begyndte at blive en kamp mellem jer om hvilket system der var hurtigst og det afhjælper ikke trådstarter.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan også få SEO ydelser derinde ;)

Jeg ville nok belade mig på at finde en random "ekspert" til 5 dollars.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni, nu er programmering jo ikke SEO. Hvis de f.eks på en Wordpress kan installere de rigtige tools, samt komprimere det værste. Så er det vel ikke skidt, for en nybegynder? 

Det er ikke alt på Fiverr der er skidt.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Wauw mange tak for alle de flotte input, som lige tager lidt tid at sætte sig ind i.

Jeg har gennemgået flere af de nævnte problematikker med min webmaster, og vi må nok erkende at vi skal have rettet/ændret en del "on-side" før vi kan forvente at loadtime bliver bedre.

De største problemer vi har, er setuppet med Easyblog og Jomsocial, som ikke spiller sammen med resten - vi kan ikke sammenlægge filer - når det er forsøgt, bryder funktionerne i disse  komponenter simpelthen sammen.

Nu vil vi først og fremmest prøve at skære ind til benet - fjerne al unødig støj ( især fra forsiden) såsom FB, et hav af billeder, blog, tips m.m. som alt sammen ikke er skaleret til formålet - fjerne 3. parts software, som gør sitet ekstremt tungt! Så tager vi den der fra, og må overveje servere/hosts mv. efterfølgende.

Damn jeg havde håbet på, at vi "bare" kunne løse load time med en bedre server - men som en af jer sagde, - man er nødt til at løse fejlene først!

Mange tak for alle jer super brugbare tilbagemeldinger...

Dbh Charlotte

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Btw så har jeg bestemt IKKE en 10-30 kr. hosting OG SEO har jeg også styr på Skype-BigSmile - + folk til Skype-TongueOut

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)