Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEGET bedre load time - hvordan?

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at være lidt desperat - min loadtime er horribel! For nogle mdr. siden flyttede jeg fra Unoeuro til Meebox bla. for at få en bedre loadtime, det kan man ikke sige er blevet en succes!

Alt hvad der kan komprimeres, skæres ned på, lægges sammen m.m. på RejseTanker.dk er gjort (I vil sikkert kunne komme med forslag, men iflg. min webmaster kan vi ikke gøre mere on-site).

Hvad gør jeg for at få loadtime ned på ca. 2 sek i stedet for de 5, som den ligge på nu? Har I forslag til hvor jeg skal "flytte" hen? Egen server koster vel en formue?

Håber virkelig I kan hjælpe med gode råd :) Skulle I alligevel falde over nogle andre forbedringer, så hører jeg selvfølgelig også dem :)

Mange hilsener

Charlotte

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Crying Ikke at jeg er særlig god til at forstå hvad der menes - så er jeg ikke i tvivl om at det er rigtig skidt - værre end jeg måske troede!

Hvad gør jeg?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigtig meget der kan gøres on-site - der loades 12 css-filer samt vanvittige 46 javascript-filer og rigtig meget af dette bør kunne combines samt blive minified, der loades også rigtig mange billeder og selvom flere af dem kommer fra eksterne kilder du ikke kan gøre noget ved så kunne der måske alligevel optimeres noget ved større brug af sprites. Det helt store problem er dog ifølge blandt andet Google PageSpeed serverens svartid - om det skyldes en langsom server eller uhensigtsmæssig kode er svært at gætte på uden at komme mere ned i koden men det bør webmaster eller en egentlig udvikler med adgang til kode og server hurtigt kunne måle.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan godt prøve at smide en kopi af siden på en af vores servere hvis du lyster, så kan vi se performance på siden, og jeg kan yderligere teste hvor problemet ligger.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Charlotte Gade:
Meebox bla. for at få en bedre loadtime, det kan man ikke sige er blevet en succes!

Hvis du checker dit site her

http://tools.pingdom.com/fpt

(Vælg Amsterdam i settings) Kan du se at din "Wait" er ca 1.5-2.5 sekund, det er den tid det tager Meebox server at få din "anmodning om siden" ind og gøre noget ved den. Ved ikke hvorfor du tror at flytning til Meebox giver dig bedre hastighed, er ikke mit indtryk at Meebox har ret hurtige servere. Selvom du fik optimeret dit site så det var perfekt mht. javascript etc etc, er det tvivlsomt at det bliver rigtigt hurtigt hvis serveren ikke er iorden. Meebox vil sandsynligvis skylde skylden på din kode og give dit det "råd" at du skal have din egen server, kan ikke anbefales, der er webhoteller der kan levere dig det du skal bruge mht. hastighed.  

/Niels

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker at du har noget tung backend parsing som starter med at være problematisk; alene din forside (uden grafik og eksterne elementer) tager mere end 3 sekunder om at blive serveret - derefter snakker vi om alt det eksterne som kan presse sidens loadtid op på 5-7 sekunder.

Jeg kan se det er en Joomla løsning - umiddelbart kunne jeg forestille mig dit site primært er bygget op af moduler i det tilfælde. Indlæsning af både moduler og måske tunge databaseforespørgsler vil selvfølgelig være første instans. Det kan muligvis forbedres alene med bedre hardware til formålet, men det ændrer jo ikke på alt det data som klienten skal hente også tager tid. Det kan du ikke klare med flere ressourver i backenden, men udelukkende med 'on-site' optimeringer.

Som allerede nævnt har sitet en masse scripts, css (som parses dynamisk lader de til) og så en hulens masse billeder. Her snakker vi om at den eneste reelle optimering vil være komprimering og caching.

Hvis din webmaster ikke kan gøre mere (hvilket virker underligt) vil jeg anbefale dig en VPS sat op med Nginx, PHP-FPM og Varnish. DigitalOcean er et godt sted at komme i gang med det.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Gade:
Jeg er ved at være lidt desperat - min loadtime er horribel!

Hej Charlotte

Vi elsker sager som denne :-) Vi stiller gerne et webhotel til rådighed, gratis, i 12 mdr til dig/din udvikler, så kan han teste det af her på en midlertidig URL på vore systemer, du behøver ikke at flytte domænenavnet i testfasen.

Vil gætte på at dit sites loadtid kommer ned på under 2 sekunder, selv på et af vore billigere webhoteller og ligeledes uden at du optimerer din kode. Vi har ligeledes en funktion som du ikke ser andre steder, og det er Googles Pagespeed modul. Med det, forudsat det er kompatibelt med dit site, vil vore servere tage sig af at "combine" dine javascript og CSS filer, og ellers rette op på diverse småfejl uden at du behøver at gøre noget. Kan se du har lavet dit site i Joomla. Kan da give dig disse sites som reference:

        baby-scanning.dk
        7-kanten.dk

        key2mobility.com
        laddersock.com
        livskilder.dk

som alle er Joomla sites, kørende på vore systemer.

Mvh WebHosting A/S




Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille VPS + Varnish Reverse Cache kan måske også hjælpe dig videre uden at du skal bruge meget tid på at fejlfinde i din kode.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)