Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bureaukrati for iværksættere ved JA / NEJ til Patentdomstol

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Ingen kan lide bureaukrati og slet ikke iværksættere

Derfor er man nok også tilbøjelig til at være lydhør over for et JA-argument om, at tilslutning til Patentdomstolen afskaffer bureaukrati, men som du kan læse neden for er det rent bull sh.. .

Pointen er, at bureaukratiet for en dansk iværksætter, der gerne vil have et patent (og dem er der få af) er minimalt, ligesom gebyret, der går i statskassen. Afskaffelse af dette bureaukati skal sættes i forhold til at alle danske virksomheder bliver underlagt 10 gange så mange patenter pr. år, som de/I kan sagsøges for at krænke.

Med andre ord, så kan der komme et brev fra en tysk, fransk eller bulgarsk patentadvokat hvor der står I krænker et eller andet patent. Derfor skal I betale licensomkostninger. Uenig/uskyldig? Fint nok, så kan du bare forsvare dig i Patentdomstolen, hvor du ikke engang kan møde selv og skal hyre en advokat. Det er billigere at betale.

Da du ikke har råd til det, findes der en løsning som hedder 'patentberedskab', der er en forsikringsordning. Den billigeste pris nogen har fundet er €2.500 pr. år, men det gælder kun for et holdingselskab uden nogen produktion.

Læs her hvor lidt bureaukrati patentdomstolen afskaffer.

Omkring valgreglerne, så stemmer du automatisk JA med mindre du aktivt stemmer NEJ.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

jeg synes det er lidt kompliceret men læner mig op af at Dansk Industri og Dansk Erhverv ikke er i tvivl om klart ja OG samme er fagforeninger som dansk metal  De kan sagtens ta fejl, men de er meget klare i deres ja, og da det jo er deres medlemmer de vel taler for, køber jeg deres ja (de forklarede at ca 30% af industri exporten bygger på patenterede sager)  Man kan givet argumentere forskelligt ud fra små og større virksomheder. Ikke alt skal jeg selv forstå - og her er det ikke politiske partiers opfattelse men DI OG fagbevægelsen som virker ret enige overordnet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magen til gang sludder!

Så dit argument er at danske virksomheder der plagierer andres produkter/IP - og kun  den IP som er så uvæsentlig at en virksomhed ikke vil betale for at beskytte den i Danmark, og en virksomhed som ikke eksporterer til andre EU lande hverken direkte eller indirekte er bedre beskyttet hvis Danmark og danskerne ikke er med.

Det må siges at harmonere ekstremt godt med at vi er Europa's bedste og billigste land at producere og derfor naturligvis har flere arbejdespladser der lever af at plagiere andre, end af at vi som nation er dygtige til at udvikle og forske.

Vore politikkere påstår jo ellers - I harmoni med folkesjælen - at vi er de klogeste og mest innovative i Europa, vi satser på forskning.

Super ide at vi skal beskytte virksomheder der plagiere andres produkter og kun sælger i Danmark, på bekostning af de virksomheder der udvikler egne produkter som de sælger globalt. Det er virkelig en fantastisk holdning, som nok skal underbygge levestandarden i Danmark.

Imponerende at nogen kan fremkomme med sådan noget sludder! 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
jeg synes det er lidt kompliceret men læner mig op af at Dansk Industri og Dansk Erhverv ikke er i tvivl om klart ja OG samme er fagforeninger som dansk metal  De kan sagtens ta fejl, men de er meget klare i deres ja, ...

Det er ganske enkelt skræmmende og et stort problem, at ingen sætter sig ind i sagerne men forholder sig til hvad andre siger.

Hvis du læser LO's høringssvar er det ganske tydeligt, at de slet ikke ved hvad de udtaler sig om. Patentreformen er kommet på plads under dansk formandsskab, så det er politisk prestige på spil. Jeg kan ikke diskutere uden du sætter dig ind i sagen, men blot til orientering så medregner er Erhvervs- og Vækstministeriets beregninger lavet sådan, at PostDanmark tæller som en patentvirksomhed med 10 milliarder i omsætning og 15.000 ansatte. DIs er meget tæt på i tal og lavet af ... hvem andre end EPO.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Super ide at vi skal beskytte virksomheder der plagiere andres produkter og kun sælger i Danmark, på bekostning af de virksomheder der udvikler egne produkter som de sælger globalt. Det er virkelig en fantastisk holdning, som nok skal underbygge levestandarden i Danmark.

Imponerende at nogen kan fremkomme med sådan noget sludder! 

Du har en antagelse om, at det er danske virksomheder der plagierer andres produkter, men det er ikke tilfældet. Hvor mange danske virksomheder har ikke en hjemmeside med ajax-opdaterede faneblade eller en webshop med synkroniseret indkøbskurv. Det er patenter man kan sagsøges for (kan ikke huske hvilket af dem, der stadig er gyldigt).

Hvad jeg bekymrer mig om er, at danske virksomheder bliver udsat for over 60.000 ekstra patenter pr. år. som de kan sagsøges for at krænke. Det er ikke opfindelser, så som tidsmaskiner og kræftkure de krænker. Det kan være totalt banale ting.

Hvis man vil have muligheden for at sagsøge op til 300.000 danske virksomheder for patentkrænkelser, så kan man i det mindste lægge 6.000 kroner. Det er der få, der gider, men med patentdomstolen får de det gratis og kan vente på at nogen rent faktisk producerer den 'opfindelse' de har patent på før de anlægger sag.

Bottom line er, at det er dårligt for Danmark og dårligt for danske virksomheder at være med.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

underligt at som jeg læser det - alle organisationer for erhverv Fra DI over dansk erhverv og fagforeninger mener det er godt og anbefaler ja De har jo ikke vital interesse i at skade dansk industri - så bottom line er at der ikke er så mange af den type organisationer der er enige med dig Jesper  og det er jo fair nok med uenighed, ellers var det meningsløst at skulle stemme. Personligt tror jeg ud fra det for lidt jeg ved - at det næppe er en kæmpe verden til forskel som redder alt eller afliver alt, men at den vægter ret klart mod ja.

I folketinget er mig bekendt kun DF og enhedslisten imod? Igen ikke et bevis, men de har vel heller ikke overordnet interesse i at skade industrien

Risikoen er dog nok at mange måske svarer på et helt andet spørgsmål i stemmeboksen - at de ser det  som - "synes du EU skal har flere punkter" og slet ikke som det som det drejer sig om.  Vi får vel se, 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John, 

Det gale er, at de er blevet spurgt om noget de ikke forstår. DI har sendt deres høringssvar rundt til alle, som de mere eller mindre har kopieret. Jeg mener dybest set ikke DI varetager Danmarks interesser i denne sag og de fortier helt ensidigt konsekvenserne for 99,7% af alle virksomheder.

Nogen, der har forstået hvad det drejer sig om er Advokatnævnet som bl.a. har skrevet dette høringssvar

Her peges der på helt fundamentale problemstillinger i forhold til en retsstat. Lad mig også minde om, at det ikke er EU vi overdrager suverænitet til men hvad der svarer til en privat organisation.

At folk vil stemme NEJ, fordi de er i mod EU skal nok passe. Men alt hvad de har i mod EU er meget værre i EPO og Patentdomstolen, uanset hvilket parameter man måler på, så de deri tager de ikke helt fejl.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Hvad jeg bekymrer mig om er, at danske virksomheder bliver udsat for over 60.000 ekstra patenter pr. år. som de kan sagsøges for at krænke. Det er ikke opfindelser, så som tidsmaskiner og kræftkure de krænker. Det kan være totalt banale ting.

Hvis man vil have muligheden for at sagsøge op til 300.000 danske virksomheder for patentkrænkelser, så kan man i det mindste lægge 6.000 kroner. Det er der få, der gider, men med patentdomstolen får de det gratis og kan vente på at nogen rent faktisk producerer den 'opfindelse' de har patent på før de anlægger sag.

Bottom line er, at det er dårligt for Danmark og dårligt for danske virksomheder at være med.

Nu skal man jo lige have fakta med. De nuværende regler beskytter IKKE 300000 danske virksomheder mod søgsmål for patentkrænkelser. Det er kun produkter der produceres i Danmark OG HVIS PRODUKTER BLIVER I DANMARK der har en mulig beskyttelse.

Mod dette straffes danske virksomheder yderligere ved at de ikke beskyttes mod at mindst 10mio virksomheder i EU som har lavere omkostningsniveauer og som det med et nej bliver dyrere for os at beskytte os mod.

At stå udenfor EU patentet er ligeså tåbeligt som fastkurspolitikken overfor Euroen - at vi i vor navlebeskuende selvglæde hverken vælger fordelen ved at være udenfor som Svenskerne eller indenfor som resten af Euro Zonen, men vælger at tage omkostningen men ikke besparelserne ved at være med.

/Jens

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Nu skal man jo lige have fakta med. De nuværende regler beskytter IKKE 300000 danske virksomheder mod søgsmål for patentkrænkelser. Det er kun produkter der produceres i Danmark OG HVIS PRODUKTER BLIVER I DANMARK der har en mulig beskyttelse.

Det er præcis de fakta, jeg fremfører.

I tilfælde af et NEJ, så vil danske virksomheder uden eksport ikke blive sagsøgt for patentkrænkelser i praksis, overhovedet.

I tilfælde af et JA, så kan de samme virksomheder sagsøges for 10 gange så mange patentkrænkelser, selvom de ikke har eksport. En retssag afgjort i Tyskland, Frankrig, Rumænien etc. har samme påvirkning for dem, selvom de ikke har været en del af den.

BroncofanDK:
Mod dette straffes danske virksomheder yderligere ved at de ikke beskyttes mod at mindst 10mio virksomheder i EU som har lavere omkostningsniveauer og som det med et nej bliver dyrere for os at beskytte os mod.

Nej. Danske virksomheder kan udtaget et enhedspatent på præcis samme vilkår i tilfælde af et NEJ. Det gør amerikanske, koreanske og japanske virksomheder flittigt.

I tilfælde af NEJ kan den danske virksomhed få præcis de samme rettigheder til samme pris.

BroncofanDK:
At stå udenfor EU patentet er ligeså tåbeligt som fastkurspolitikken overfor Euroen - at vi i vor navlebeskuende selvglæde hverken vælger fordelen ved at være udenfor som Svenskerne eller indenfor som resten af Euro Zonen, men vælger at tage omkostningen men ikke besparelserne ved at være med.

Det er jo pointen. Der er KUN fordele ved at stå uden.

Uanset om man er for eller imod EU og Euro og flydende kurs, så er det en fordel at stå uden for.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det er kun produkter der produceres i Danmark OG HVIS PRODUKTER BLIVER I DANMARK der har en mulig beskyttelse.

Og for at tage eksport, så bliver en dansk virksomhed med eksport til Tyskland sagsøgt på tysk for Patentdomstolen i Tyskland, uanset om vi stemmer JA eller NEJ.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)