Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået lyst til at starte en webshop. Jeg har aldrig haft noget som minder om en virksomhed, så det ville være skønt, hvis jeg kunne få noget hjælp med at få dette skudt i gang. Jeg har kigget på at sælge lysestager gennem dropshipping, så jeg mangler selvfølgelig en leverandør til dette.

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør mht. bogholderi og revisor, og så skal jeg selvfølgelig opsætte en hjemmeside. Her havde jeg tænkt mig at anvende wordpress, men det har jeg heller ikke så meget erfaring med.

Generelt ville det være skønt, hvis der var en der kunne komme med en struktureret "step-by-step" løsning til dette, som ville gøre det meget mere overskueligt for mig. Jeg er villig til at lære, så kom endelig med sider, hvor jeg kan læse om anvendelse af wordpress, regnskab, webhoteller etc.

Jeg glæder mig dog til at komme igang, så jeg håber på mange svar :) skriver 

Mvh

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg husker det som om en af Martin Thorborgs bøger gennemgår mere eller mindre fra A-Z hvad der er af muligheder og hvilke ting man skal overveje, det er enten bogen "Iværksætter til jeg dør" eller " E-pusher" , og ligegyldigt hvad er det en god ide at læse begge disse bøger både som ny men også som en erfaren e købmand er der MEGET at lære.

Rigtig god dag Mvh Michal

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Fra  www.solbrillebutikken.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg har gennem det sidste år arbejdet med samme webshopide, som du har lige nu. Jeg har fået lavet to webshopswww.danskegolfbolde.dk og www.solbrillebutikken.dk 

Det stadie du er på nu minder meget om det jeg var på. Jeg havde heller ingen erfaring, men kun en idé om hvad jeg ville sælge.

Så jeg vil prøve at lave en lille "step-by-step" løsning som du forespørger, ud fra mine erfaringer.

1. Undersøg om der er muligheder på det marked du vil ind på.

2. Undersøg og find leverandører. Vareprøver.

3. Hvis du importere uden for EU skal du have importregistrering, ellers vent med alt dette, til momsregistrering mm. bliver nødvendigt. 

4. Find en webhotel udbyder. (Jeg er meget tilfreds med Meebox)

5. Lav webshop. Kan gøres uden nogen forstand på programmering med 1-click installer. Prestashop synes jeg er meget simpelt og det eneste jeg har sat mig ind i. 

6. Markedføring, markedsføring, markedsføring. SEO, Adwords, Facebook, Linkbuilding osv.

7. Bogføring (gennem hele processen, gem alt dokumentation)

8. Tålmodighed.

Dette er en meget simplificeret guide, men i store træk det jeg har gjort. Synes selv at jeg har fået et par gode resultater ud af det. Det tager tid og der er MEGET man skal sætte sig ind i, men hvis man brænder for det, føles det ikke som arbejde, men som en hobby.

Der er nok nogle ting jeg har glemt at få med og hvis jeg har skrevet noget forkert, er der nok nogle andre Amino'er som retter mig, så du ikke får noget forkert at vide.

Håber at det hjælper dig med at starte din virksomhed.

Med venlig hilsen

Steffen Helk

www.solbrillebutikken.dk - Stort udvalg af billige solbriller i god kvalitet. Danmarks bedste kvalitet i forhold til prisen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)