Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere virksomheder i forskellige brancher - holdingselskab??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i tankerne at starte 1-2 tøj virksomheder, en handelsvirksomhed der skal sælge "xxxxxxxxxxxxxxxx"... Fællestrækkene er at jeg skal importere fra uden for EU.

Skal jeg lave en samlet virksomhed, med datter selskaber og moderselskab. eller flere enkeltmandsvirksomheder, eller hvad er smartest? Kunne det være et holdingsselskab med dattervirksomheder, og hvordan startes sådan et?

Mvh. Andreas.

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan max ha EN enkeltmandsvirksomhed og om du vil har flere selskaber kan der ikke rådes om ud fra det du spørger men læs om hvad man skal tænke på når man overvejer personlig virksomhed eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  alt det med holding kræver at du ved meget mere som udgangspunkt - men start der hvor jeg linker og så se om du har nye spørgsmål

Husk du skal være IMPORTREGISTRET FOR IMPORT FRA UDEN FOR EU som i link

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for svar.

Jeg kender godt til de forskellige virksomhedstyper, men nu når jeg har planer om at lave forretning i 3-4 forskellige brancher, ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre. Hvad vil du råde mig til? Jeg vil også have muligheden for at kunne tilbygge med, måske nye brancher i fremtiden. 

Jeg ved ikke helt om du forstår hvad jeg mener :)

vh. Andreas K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

register forskellige brancher i samme virksomhed eller selskab, der er ikke krav om virksomhed for hver, men jeg forstår nu ikke du skriver du kender virksomhedstyperne nå du samtidigt spørger om du skal oprette flere personlige virksomheder?

Anyway, læs linket fra før - om du vil han flere brancher i samme virksomhed eller selskab eller et til hver kan der ikke siges noget om uden at vide meget mere - hvert CVR giver jo besvær og pligter

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad skal jeg så kalde min virksomhed eller selskab? Kan jeg f.eks. Kalde det "Kempe Holdings"? Og så have mine forskellige brancher og forretninger under samme cvr. 

De 80.000 der kræves ved ApS, hvordan er det nu lige med dem? Kommer de ind på selskabets konto, så man f.eks. Kan bestille varer og promovering osv?

vh. Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nej holding er et selskaber der ejer andre. 

Du kan kalde det Kempe co

Der kræves 50 t og ikke 80 og pengene må bruges på noget der vedligeholder kapitalen = ikke på rene udgifter uden der er samme indtægter for så forsvinder kapitalen jo, men varer er ok for de har jo værdi som varer og er ikke en udgift før de er solgt og dermed har en indtægt tilknyttet

Samlet set bør du skaffe hjælp fra en økonomi person eller revisor som kan holde dig i hånden i starten, ellers kan det gå galt med dit ambitionsniveau og mangel på viden om egentlig selskabsdrift- hvilket er OK - du har vel din styrke i de ting du vil sætte i værk og mindre i viden om det tekniske i driften, så tag hjælp og kom godt videre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tekniske lærer jeg. Jeg er 16 år og er på mit første år, på hhx. 

Kan jeg have f.eks. Et ApS holding selskab der ejer enkeltmandsvirksomheder? Ville det ikke være smartest at have et holdingselskab, i længden - hvis det altså er muligt...

ellers synes du jeg skal lave et enkeltmandsvirksomhed med forskellige "under virksomheder"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

stadigt alt for meget skyden med spredehagl og du kan ikke eje enkletmandsvirksomheder, du har ikke læst de links du har fået men skyder med spredehagl ;) . men som  16 årig må du ikke ha nogen af tingene uden tilladelse fra statsamtet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  

Du får givet MAX tilladelse til EN enkeltmandsvirksomhed ELLER  ET selskab - MAX

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men en virksomhed er da nok? Hvis jeg kan have forskellige brancher under samme virksomhed, samme cvr.

vh. Andreas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)