Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken Ventilation skal vi bruge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine venner har en mellemstor butik (ikke en af de der små kiosker men heller ikke så stor som fakta og sådan) men den sælger dog også dagligdag varer som de normale butikker med varm mad også som fastfood. Han skal nu have opsat noget ventilation nu hvor sommeren snart er på vej og pga. alle de hede maskiner der laver mad.

Har søgt lidt omkring på nettet for at finde noget der passede til hans behov men alt synes at være sådan noget småt noget til badeværelse og sådan. Er der nogen der kan anbefale eller har erfaring med noget? Ved ikke om jeg har lagt indlægget i den rette kategori.

Tak.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bravida kan nok hjælpe dig ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker. Er der andre der sidder inde med flere løsninger er i velkommen til at dele dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Den burde helst være kraftig og ikke koste det hvide ud af øjnene

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke funktioner ønskes?

Hvis der kun skal skiftes luft dvs. suges og indblæses frisk luft, kan det gøres billigt. Her skal han have fat i et såkaldt aggregat (en ventilator og styring) samt kanaler og ventiler.

Skal det anvendes til at køle, kan en luft til luft varmepumpe klare jobbet (du kan læse hvordan de virker her http://biopump.dk)

Et lille ventilationsanlæg vil være svært at holde under 20.000 inkl. montering medmindre i selv køber og sætter op.

Prøv, at kast et blik her http://www.lavprisvvs.dk/shop/varmegenvinding-7661c1.html

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal anvendes til at køle ned med. Planen går ud på selv at købe og sætte det op

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Hvis der kun skal skiftes luft dvs. suges og indblæses frisk luft, kan det gøres billigt. Her skal han have fat i et såkaldt aggregat (en ventilator og styring) samt kanaler og ventiler.

Jeg fandt ud af, at det skulle være denne, der kan suge luft uf og indblæse frisk luft :)

Kan I hjælpe mig med at finde den rette aggregat til dette? Min ven tænker på at sætte en emhætte op, men personligt synes jeg det er en dårlig ide. Er en emhætte ikke alt for svag? Hans butik er ikke særlig stor, der er ca. 800 m3 luft. Han er også lidt i tvivl om hvor vidt udsugning er nok. I de varme sommerdage kan der godt være ret varmt og med en masse maskiner der generer ekstra varme hjælper ikke ligefrem.

Vil udsugning her være nok? Hvad ville du, som kunde, foretrække, hvis du kom ind i hans butik?

Alle holdninger søges. Vil dog lige sige, at da butikken er ret lille og får ikke så mange kunder, er hans budget meget begrænset, men lad ikke dette stå i vejen for hvad i synes er behageligt :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

  Du skal huske på at der er nogen specifikke krav og regler når der også laves mad i butikken.
Jeg er slet ikke inde i disse ting, men jeg ved fra bl.a. vores kunder i pizza-branchen, at ventilationen skal være dimensioneret korrekt. Det er noget der kan blive målt når der kommer kontrolbesøg.

Så det er vidst ikke kun et spørgsmål om at køle luften ned, men også om at få hevet mados m.m. ud af rummet.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)