Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - søger ny partner til min virksomhed, og er i tvivl om den procentvise overskudsdeling - HJÆLP

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte ny virksomhed og søger en partner - hvor mange procent af overskuddet i virksomheden er det rimeligt at give en ny partner - Vi deler anparten af anparter 50% til hver . men den nye partner vil have 75% af overskuddet - Jeg kommer med virksomheds ideen/konceptet/virksomhedsplanen/arbejdsplanen og min arbejdskraft - den nye partner byder ind med sin eksisterende virksomhed - sælger/marketing/arbejdskraft - Er der nogen her der kan rådgive mig???

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harlekin, hvis du får alm timeløn for arbejdet hver måned og hvis din mulige partner skal lægge hele eller tæt på hele finansieringen (og det ikke er småpenge), så kan det godt være rimeligt. Dette er dog et meget generelt svar da informationerne er sparsomme. Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ikke komme med et gennerelt svar på det. Det kan være rimeligt at give ham 99% af overskudet, men også at give ham 1%. Det afhænger af hvad i hver især ligger i det. Hvis han har en velfungerende virksomhed, som han skyder ind i det, kan det nemt være rimeligt at give 75%. Men hovedsageligt afhænger det jo af hvad i hver især kan være med på. Hvis du ikke vil acceptere 75% til ham, så er det jo ikke rimeligt, men hvis han så ikke vil acceptere mindre, kan det jo være i ikke ender med at arbejde sammen.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - hvis man så går ud fra at det er rimeligt  - i hvor mange år vil det så være rimeligt med den fordeling?

Mvh

Harlekin

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Martin - Det kan du jo have ret i - rimeligheden med de 75% - i hvor mange år vil det så være rimeligt?

Mvh

Per

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ikke være så bange for at sælge godt ud - for risikoen er jo, at man ikke kommer igang - og så er det jo ligegyldigt om det er 50% eller 75%..

Hvis du slet ikke bidrager med nogen økonomi overhovedet, så er 75% altså ikke usædvanligt og urimeligt, men hvis du foruden din ide, også kan bidrage med nogen økonomi, kan investors ejerandel godt forhandles ned.

Husk på dette lille ordsprog:

"Hellere være 25% af en succes, fremfor 75% af en fiasko"

Det kan måske sætte det hele lidt på plads...

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emballadør

Tak for dit svar.

Jeg kan godt se det fornuftige i dit svar, og det sætter det hele i perspektiv da jeg jo ubetinget ønsker en succes med projektet.

Jeg kan på et senere tidspunkt bidrage med økonomi inden for 6 - 12 måneder - foruden det jeg bidrager med nu i opstartsfasen - og tænker at man så kan tilføje i samarbejdskontrakten, at overskudsdelingen skal genforhandles, når jeg indskyder kapital i virksomheden.

God Påske

Mvh

Harlekin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)