Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

studerende overvejer opstart af tømrer enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er tidligere tømrer, men da jeg har fået problemer med mine håndled, og derfor ikke kunne arbejde fuldtid længere, er jeg begyndt at studere til bygningskonstruktør. Jeg vil rigtig gerne blive ved med arbejde som tømrer i min fritid ved siden af studiet, og overvejer derfor at starte min egen virksomhed.

I den forbindelse, vil jeg rigtig gerne høre, om der er andre der har erfaring på dette område og om der vil være nogle konsekvenser med hensyn til dette. Det skal siges, at det er en enkeltmandsvirksomhed jeg vil starte, og at jeg gerne vil beskattes efter virksomhedsskatteordningen, for at undgå at det går ud over min SU. Ydermere har jeg allerede værktøj, bil og lager, mv., så der vil derfor heller ikke være store etableringsomkostninger.

vh. Ask

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke konsekvenser tænker du på, det skulle være?

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er jo den, at jeg ikke kan klare ligeså meget med mine håndled lige nu, som jeg kunne før. I den forbindelse tænker jeg på, om der kunne være nogle konsekvenser, hvis jeg får en længerevarig periode, hvor jeg ikke kan arbejde. Ville der være nogle udgifter ved bare at have fimaet stående, udover forsikringer, eller er der nogle omkostninger jeg overser?

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar vil være nej.

Det vil selvfølgelig koste tid (evt. penge, hvis du skal have hjælp) at få lavet til moms+årsopgørelser.


Ellers har jeg svært ved at tænke på, hvad der lige skulle "trække penge" af dine lommer..

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:06