Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

studerende overvejer opstart af tømrer enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er tidligere tømrer, men da jeg har fået problemer med mine håndled, og derfor ikke kunne arbejde fuldtid længere, er jeg begyndt at studere til bygningskonstruktør. Jeg vil rigtig gerne blive ved med arbejde som tømrer i min fritid ved siden af studiet, og overvejer derfor at starte min egen virksomhed.

I den forbindelse, vil jeg rigtig gerne høre, om der er andre der har erfaring på dette område og om der vil være nogle konsekvenser med hensyn til dette. Det skal siges, at det er en enkeltmandsvirksomhed jeg vil starte, og at jeg gerne vil beskattes efter virksomhedsskatteordningen, for at undgå at det går ud over min SU. Ydermere har jeg allerede værktøj, bil og lager, mv., så der vil derfor heller ikke være store etableringsomkostninger.

vh. Ask

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke konsekvenser tænker du på, det skulle være?

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er jo den, at jeg ikke kan klare ligeså meget med mine håndled lige nu, som jeg kunne før. I den forbindelse tænker jeg på, om der kunne være nogle konsekvenser, hvis jeg får en længerevarig periode, hvor jeg ikke kan arbejde. Ville der være nogle udgifter ved bare at have fimaet stående, udover forsikringer, eller er der nogle omkostninger jeg overser?

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar vil være nej.

Det vil selvfølgelig koste tid (evt. penge, hvis du skal have hjælp) at få lavet til moms+årsopgørelser.


Ellers har jeg svært ved at tænke på, hvad der lige skulle "trække penge" af dine lommer..

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke skrive en personlig besked til dig - kontakt evt. mig.

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kan heller ikke sende privat til dig, noget man ændre i indstillinger. men du skulle kunne sende privat til mig nu . vh 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

har du fået min besked? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Største risiko for tømrevirksomheden vil vel være hvis en kunde kan hævde noget er gået helt skævt og kræve dig for xxx kroner privat. Der kan et selskab jo være en fordel (IVS falder en ind) - men det er dyrere at drive, der er krav til arbejdsskadeforsikring - mere besværlig årsrapport, forbud mod at hæve personligt så alt du skal ha ud er via alm løn med a-skat (eller året efter udbytte) men - du kommer som ved VSO uden om SU problemet så længe du ikke hæver løn ud over det loft du måtte ha i SU.

Du vil givet nok risikere at banken vil ha du garanterer over for dem personligt men det kan du jo styre ved ikke at ha lån, og overfor øvrige krav vil du har mindre personlig risiko

Evt kan man måske tegne forsikring og fjerne risiko i personlige virksomhed i forhold til byggefejl - kender ikke området men det kan jo undersøges?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja den risiko har jeg selvfølgelig overvejet, kender faktisk en murer der har mistet næsten alt fordi han var uheldig med sin enkeltmandsvirksomhed. Måden jeg vil undgå dette vil være simpelthen at sige jeg ikke tager projekter som er større end hvad jeg har råd til at miste uden at gå fra hus og hjem. Efter nogen tid og jeg har fået sparet sammen i virksomheden til det ville jeg kunne lave det om til et Aps og tage lidt større/mere risikable projekter ind. 

men stadig klart værd at undesøge om man kan tegne en forsikring mod byggefejl. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Arensbach91:

ja den risiko har jeg selvfølgelig overvejet, kender faktisk en murer der har mistet næsten alt fordi han var uheldig med sin enkeltmandsvirksomhed. Måden jeg vil undgå dette vil være simpelthen at sige jeg ikke tager projekter som er større end hvad jeg har råd til at miste uden at gå fra hus og hjem. Efter nogen tid og jeg har fået sparet sammen i virksomheden til det ville jeg kunne lave det om til et Aps og tage lidt større/mere risikable projekter ind. 


men stadig klart værd at undesøge om man kan tegne en forsikring mod byggefejl. 


Det vil da være ærgerligt at skulle takke nej til større projekter og tilmed stadigvæk være erstatningsansvarlig for de mindre projekter du laver.
Eventuelle personskader kan også blive rigtig dyre og formentlig ikke noget du tænkte med i hvad du har råd til at miste.
Jeg vil helt klart anbefale dig enten en forsikring, et IVS eller lade være med at drive en sådan virksomhed. Personligt ville jeg ikke turde løbe risikoen - alle kan lave fejl.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)