Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af APS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg prøvede faktisk at hjælpe dig - beklager at den paragraf ha skiftet navn men det ændrer jo ikke ved at det er en af måderne at lukke på ved ledelseserklæring. Underlig holding - det var tænkt som en hjælp for trådstarter og og beklager paragraf navnet er skiftet og at det link jeg brugte så heller ikke havde opdaget det - ledelseserklæringslukning og kravene til der ikke må være kreditorer var vel det afgørende vil jeg mene

prøver så med link fra skat om samme - uanset paragraf navn http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2108205&vId=0 

Egentlig underligt. Revisor Tonny Skov Pedersen lavede en lukning af et ApS for en bekendt for ca ½ år siden, og jeg kan jo sagtens huske forkert, men husker det som at han selv da, kaldte det § 59 erklæring - måske gammel vane - Husker de skulle ha skattekvittance som bevis på at skat var OK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo ikke mig, der skal have hjælp :)

Jeg synes bare, man skal være varsom med at fortælle folk, hvad de skal gøre og søge efter, når det ikke er helt korrekt.

Det er ikke mig, du skal undskylde overfor - nærmere trådstarter :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nu rådede jeg jo faktisk meget klart trådstarter til at søge en revisor til lukningen  og at 59 nu hedder 216 er en fejl UNDSKYLD men alt øvrigt var da korrekt og han kunne vel aldrig være kommet galt af sted ved 59 i stedet for 216 - vigtigt var betalingserklæring og at der ikke måtte være kreditorer og - at han skulle søge en revisor for ikke at komme galt af sted med det. 

lad bede denne http://erhvervsstyrelsen.dk/file/237159/Vejledning_oploesning.pdf   I øvrigt aner vi jo ikke om det går med den løsning for trådstarter - derfor nævnte jeg de andre og dyrere løsninger - eller - tvangsopløsning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du lade være med at være offer-lam.

Du har henvist til revisor - det er fjong - og så er der ren røv at trutte i...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:
Du har henvist til revisor - det er fjong - og så er der ren røv at trutte i...
det gør jeg helt generelt hvis jeg er spor i tvivl - her ikke med § nummer faktisk, men med den risiko man kan løbe hvis der skulle være kreditorer og andet, jeg tror revisor er eneste rigtige løsning ved en lukning, uanset om det er via erklæring eller provokeret tvangslunkning eller andet. Jeg synes der lurer alt for mange risici for at rasle ind i problemer (og måske at overtage hæftelse personligt) - Nå nyd aftenen

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal jeg bare lige høre, hvis jeg lukker min virksomhed, hvor jeg har betalt alle regninger?
Hvad sker der så med de varer som er bestilt for over et halvt år siden? Men som jeg ikke har fået endnu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil afhænge af, om du har forpligtelse til at modtage varene. Har du det - måske aftale om lang levering - levering over 2 år eller hvad ved jeg, eller leverandøren kan undskylde sen leverance - du har ikke protesteret formelt og og og - Det kan sagtens være en forpligtelse du har og som skal indgå i dine overvejelser

Hvis du kan få aftale om, at de ikke skal leveres, så er den jo klaret - ellers vil du har en tvist risiko

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ved man om man er forpligtet?
Hvis firmaet lukker og der ikke er flere penge i firmaet? Så kan de vel lige så godt beholde varerne så de ikke skal slås med mig om penge der ikke er der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anden23:
Hvis firmaet lukker og der ikke er flere penge i firmaet? Så kan de vel lige så godt beholde varerne så de ikke skal slås med mig om penge der ikke er der?
nej hvis firmaet har forpligtelsen skal du tage hensyn til den ved lukningen helt klart - Du kan f.eks ikke bare lukke ved betalingserklæring og ikke nævne at du har forpligtelse til at aftage varer, for kommer de så med kravet mod dig/boet - så er det bestemt en personlig risiko

Det kan være de vælger at beholde varene - helt klart, men du må ikke fortie at du har pligten hvis det er, ikke uden at leverandøren har givet OK for at din forpligtelse er frigivet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)