Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp?? fået SMS om en Nets engangsskode

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad endte denne hændelse med? Jeg har selv fuldstændigt random modtaget en sms fra Nets om min engangskode.. Ville høre om jeg burde kontakte min bank som du gjorde eller om det er nok bare at ignorere den?

MVH

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I sidste ende valgte jeg bare at ignorere den, da jeg ved at banken dækker hvis der skulle ske noget. Der er slet ikke sket noget og hvis jeg skal være ærlig, tror jeg bare det er en fejl i deres system :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er systemfejl, men der sker ikke noget. Det er med størst sandsynlighed en der har købt via net med visa og fejltastet kortnummer som dit. Så får du en kode via verified systemet - så du kan godkende dit køb, og da det jo ikke er dig der har købt, så godkender du ikke, og ham der taster forkert opdager han ikke får SMS og ændrer så og taster korrekt - derfor sker der intet - det er givet bare netop sikkerhedssystemet der slår ind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for svaret! Jeg har også selv valgt bare at ignorer den. Men følder nok lige med på netbanken de næste par dage så jeg ved hvis jeg skal kontakte banken :)

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det samme skete for mig fredag aften. Efter en google-søgning fandt jeg denne tråd, der beroligede mig lidt. MEN - nu er det tirsdag og der er indtil videre trukket omkring 5.000 kr. på diverse udenlandske tjenester og kortet er naturligvis spærret. Så selvom det er en gammel tråd, vil jeg alligevel tillade mig at opfordre folk til at få deres kort spærret såfremt de modtager engangskoder fra Nets de ikke har bestilt. Det KAN være (og var i mit tilfælde) et undermenneske der forsøger at stjæle fra dig.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, oplevede at få de 2 sms'er fra nets i fredags, men pga. weekenden kan jeg ikke se om noget er hævet. Får lukket mit kort nu for en sikkerhedsskyld

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå lige en opdatering. Jeg ringede til Nets nattevagt og han sagde at nogen havde fået fat i oplysninger fra mit kort også selvom jeg hverken mangler det eller mine koder og de to ting aldrig har været sammen og min computer er sikret - har router og fysisk firewall.
Nå men kortet er spærret og jeg skal tage kontakt til banken i morgen.
Håber det kan hjælpe andre med den info.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Citat Morten Christiansen: "I sidste ende valgte jeg bare at ignorere den, da jeg ved at banken dækker hvis der skulle ske noget."
-------------------

Jeg er klar over at denne kommentar er lidt ældre, men jeg vil gerne rette denne misforståelse. Banken dækker ikke en skid, hvis dit kort bliver misbrugt. Men tabet tørres direkte af på den eller de butikker, hvor korter er brugt.

Jeg bliver ærligt talt en smule irriteret over denne ligegyldighed, "for det er jo bare nogle andre der betaler regningen"

Sandsynligheden for at nogen ved en fejl skulle have tastet samme kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode som den du sidder med, er nærmest ikke til stede. Med alle de kombinationsmuligheder der er, er vi oppe på et antal jeg ikke engan kender navnet på.

Så modtager man en SMS med en engangskode, håber jeg da at man med det samme kontakter sin bank, og får et nyt kort. Den anden ligegyldighed, er sgu ikke i orden.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med igang.

Kan fortælle at jeg har talt med banken i dag og de var søde og fastlog hurtigt at jeg var uden skyld - der var endnu ikke hævet penge heldigvis :)

Men hun var ikke i tvivl om at koden var afluret på nettet.

D. 21. januar forsøgte jeg at købe en artikel på ugeskriftet.dk, hvor den blev ved med at afvise mit kort, selvom jeg indtastede korrekte data. Bankdamen kunne godt huske dette, fordi jeg ringede til hende dengang.

Det kan være et tegn. Det behøver ikke at være. Det kan være sket på andre sider jeg har købt noget.

Men vær obs - spær kortet med det samme!!!!!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det her er en gammel debat, men den er desværre stadigvæk aktuel. 

----
Har aldrig oplevet misbrug af mine kort, men lige op til nytår fik jeg misbrugt to i rap. 

Har desuden lige modtaget denne SMS besked:
"Din engangskode fra Nets er: xxxxxxx"


Den ene er mest "interessant" og relevant, da det mig er fuldstændigt ukendt hvem der kan have fået fat i oplysninger om et reserve-kort jeg har brugt sjældent. Havde endda sat geografisk spærring op, men det virker åbenbart ikke altid, for det blev misbrugt til at shoppe hos et svensk firma. 

Jeg har lige en kommentar mere, som jeg synes er vigtigt at være opmærksom på:

De penge de trækker kan der godt gå et stykke tid inden du får tilbage igen. 

Hvis du har debet-kort, så reserveres beløbet først - og dig og banken kan ikke gøre noget.

Her viser det sig at det at sende en underskrevet indsigelse er spild af tid, før pengene reelt er trukket. Så du skal først igennem at holde øje med hvornår pengene er helt trukket. Dernæst sende indsigelse - og dernæst vente på at få pengene fra banken (som de også får retur fra det firma, der har mistet penge).

Der kan så gå op til et halvt år før der ligger en endelig afgørelse på om du selv er skyld i det - og så skal give pengene tilbage. 

Ovennævnte er kun i tilfældet at det er totalt ukendt kort-misbruger. Er det misbrugt hos firma du har shoppet hos i forvejen, skal du først tage det op med dem. Her kan der så gå tid med det - og denne dokumentation skal sendes til banken, hvis firmaet ikke returner pengene. Og så går der ellers tid igen før du ser dine penge igen. 

Hvad jeg har lært af det her:
Hav en ekstra konto, der ikke har tilknyttet betalingskort, så du har et sted de forhåbentligt ikke forsvinder fra automatisk. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)