Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteprocent efter personfradrag(frikort)?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for første gang fået arbejde efter jeg blev 18 år og har valgt at sige til min arbejdsgiver at de skal bruge mit frikort på min løn, hvilket så betyder at jeg tjener de første 42.800 kr skattefrit, efter det hører jeg rygter om at man så skal man betale fuldskat, som vist skulle ligge på 60% procent eller 48 procent frem til det nye år. Men det skulle stå på ens skattekort eller forskudsopgørelse, men det kan ikke rigtig aflæse det ordenligt. 

Nogle der kan give mig svar på hvad jeg kommer til at betale i skat efter jeg har brugt mit frikort? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe du er i "alm skat" og det er du (ikke topskat) så betaler du ca 44% ialt i samlet am bidrag og skat af alt ud over dit samlede fradrag. Du har ret i at du ikke kan se det af dit fradrag som viser en % der netop tager hensyn til fradrag og alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mihammed,

jeg ved ikke hvilke rygter du taler om.

Når vi taler om skat så skal du nok ikke lytte til rygter, men kigge på fakta.

Dit skattekort siger, at du har et månedligt skattefradrag på kr. 4.235.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal kun betale 44 procent i skat når mit frikort er brugt op i løbet af de næste 2 måneder?

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihammed:

Så jeg skal kun betale 44 procent i skat når mit frikort er brugt op i løbet af de næste 2 måneder?

Jeg forstår stadigvæk ikke det med frikort, hvis det er din seneste forskudsopgørelse, som du har vist.
Mvh
Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

alt du tjener ud over dit fradrag på - var det noget med 4200 per måned * 12 mdr bliver der trukket ialt ca 44% af ja. Hvis du idag tjener mere end 4200 kr eller hvad det var dit månedsfradrag lød på så koster de ca 44% af det som er over og 8% af det som er under

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Jeg har fået min første lønseddel på min nye arbejdsplads og jeg kan se at der ikke er blevet trukket via mit frikort, men i stedet trukket 37 procent i skat. Det ret frusterende egentlig at arbejdsgiveren ikke havde løst det og så siger at det måske skat der skal gøre det.

Så er der nogle af jer der ved hvordan jeg kan få min pokkers løn igennem frikortet, så jeg modtager de første 42.000 kr skattefrit?
Er det noget man kan gøre igennem selvbetjning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har forskudsregistreret en indtægt som er over dit frikort - så mener jeg du har et hovedkort som er det eneste arbejdsgiveren kan bruge. Man kan ikke ført tjene uden skat og så betale skat resten af året fuldt uden fradrag - ens fradrag fordeles altid over hele året. 

Skat fungerer sådan at man har et skattekort baseret på ens forskud og så kan man ikke bruge hele frikortet på ex 2 mdr og så fuld skat resten af året - det forudsatte et forskud som var forkert som jeg lige ser det. Ring evt og tal med skat som gerne forklarer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)