Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor virker mit danske æ, ø, å domæne ikke på mobile enheder?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg har flere domæner, hvor af nogle af dem er med de danske særtegn æ, ø, eller å, og hvis jeg prøver at skrive adressen på domænet fra en mobil enhed, direkte i adressefeltet, kommer jeg ikke frem til hjemmesiden hvortil adressen peger, men i stedet for, bliver jeg præsenteret med en Google liste, hvorfra jeg så skal vælge, og klikke igen, på det rigtig link til siden... hvilket jo ikke er skide smart, især hvis siden måske ikke ligger blandt de øverste på Google... hvorfor er det sådan?

Selvom siden med et æ, ø eller å laver en 301 redirect til siden uden æ, ø, eller å, så virker det ikke... nogle idéer?

Hilsen Anders Olsen

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvad hedder den hjemmeside som du forsøger at tilgå?
Jeg tænker det måske er en indstilling i din tlf. Har du prøvet fra flere forskellige enheder?

Hvis der er andre der læser med, så har vi god information om domæner (også med æ, ø og å) på vores hjemmeside.

Hilsen Kathrine Svendsen,
Danhost

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine

Det drejer sig bl.a. om siderne:

æbletærte.dk

Energihåndværkerne.dk

bare for lige at nævne et par stykker...

Jeg bruger bare helt almindelige indstillinger fra min tlf., hvilket jeg også går ud fra at andre også ville gøre, derfor kan jeg ikke forestille mig, at jeg burde ændre noget her... det er i hvert fald ikke meningen, at besøgende skal lave ændringer i deres mobile enheder, inden de "planlægger" at tilgå nogle sider fra deres smartphones/tablets

Hilsen Anders Olsen

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Alle browsere understøtter bare ikke danske specialkaraktere. I mange år efter man kunne købe domæner med æ, ø og å var det et problem da kun enkelte browsere understøttede det og der er sikkert enkelte der stadig ikke understøtter det.

 

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at fungere på iphone browseren.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm..... da var sgu da typisk.... Sad

Jeg bruger en HTC telefon, og en Samsung tablet, og her virker det ikke optimalt.

Jeg ved også fra nogle besøgende på siderne, at de har samme problemer, og det kan da ikke passe, at man skal have et æble produkt, før det virker ordenligt....?

Det er ikke tilfredsstillende.... Indifferent

Hilsen Anders

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige prøvet med æbletærte.dk på min S3, men her var der ingen problemer, hverken i den interne browser eller i min chrome app.
dvs. man bliver redirectet til aebletaerte.dk og komemr ind på siden, men det er vel også meningen, ikke?

 

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er netop meningen... men det er jo ikke helt optimalt, hvis alle andre, ikke æble brugere, ikke kan gøre det samme...

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anders,

Med S3, mente Jeg Samsung Galaxy S3. Smile

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ahhh... ja... det er da klart... Stick out tongue

Men hvorfor ser du det så normalt, når jeg på min HTC One, samt andre jeg kender med flere forskellige modeller, ikke kan få det til at virker ordenligt...?

Det er jo ikke fordi vi skal lave nogle særlige indstillinger på telefonen... det enten virker, eller ikke virker... jeg forstår det ikke helt...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)