Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis det hele foregår online og hjemmefra er det så enkeltmandsvirksomhed jeg skal starte?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har et stykke tid kigget på at starte en decideret virksomhed fumler lidt rundt med diverse online ting og har et par spørgsmål til virksomhedsform,hvad man kan trække fra og hvordan jeg kan få det til at passe med min førtidspension.

Okay så først fremmest så er jeg på førtidspension da jeg er blevet vurderet til at have varigt nedsat arbejdsevne. Dog mener jeg godt at jeg kan få noget op at stå online uden import af produkter til Danmark. Målet er at komme af min førtidspension så jeg ikke ligger til last for samfundet og jeg kan betale skat og muligvis få lidt mere luft i økonomien.

1. Hvis jeg kan laver ting online så som affiliate marketing,sælger ebøger og på sigt sælger fysiske produkter via amazon der aldrig rammer Danmark behøver jeg så at opstarte et aps selskab? Tænker at det jo egentlig kun er mig der driver virksomheden og derfor bør det være enkeltmandsvirksomhed. Eller er jeg lidt galt på den?

2. Når nu enkeltmandsvirksomheden foregår fra min hjemmeadresse og det hele køre online kan jeg så trække feks mit internet fra,coaching,webhotel og de penge jeg bruger på markedsføring? Eller er det ikke muligt via enkeltmandsvirksomhed, da jeg kun synes jeg kunne finde noget på fysiske produkter.

3. Hvordan skal jeg forholde mig til det med hensyn til min førtidspension? Jeg må tjene ca 60.000kr om året på min førtidspension.

Når ja regner også med at have en revisor til regnskabet så jeg ikke bliver skaldet før tid af at sidde og bøvle med hvad jeg kan trække fra osv.


Tak for jeres tid håber på at få nogle svar

Mvh

Patrick

Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick.
Jeg ville klart forslå dig at starte det som en enkelmandsvirksomhed, fordi det ikke ville koste dig noget. Fordelen ville også være at du ikke behøves at få dine regnskaber godkendt af en revisor før du har omsat for 50000. En af ulemperne kan dog være at hvis du går konkurs ville du hæfte personligt. Du ville sagtens kunne trække de nævnte ting fra, det har ingen indflydelse om det er er enkemand eller et ApS. Det sidst spørgsmål ved jeg desværre intet om :)

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

scott2000:
Hej Patrick.
Jeg ville klart forslå dig at starte det som en enkelmandsvirksomhed, fordi det ikke ville koste dig noget. Fordelen ville også være at du ikke behøves at få dine regnskaber godkendt af en revisor før du har omsat for 50000. En af ulemperne kan dog være at hvis du går konkurs ville du hæfte personligt. Du ville sagtens kunne trække de nævnte ting fra, det har ingen indflydelse om det er er enkemand eller et ApS. Det sidst spørgsmål ved jeg desværre intet om :)

Jeg ville så have en revisor på så han kunne sørge for det blev bogført korrekt og fortælle mig hvordan og hvorledes der skal trækkes fra, man kan jo også trække revisoromkostningerne fra.

Nårh ja, men en personlig konkurs når det hele foregår online er jo ikke så galt.

Hurtigt spørgsmål hvad er procentdelen man kan trække fra? er der 75%? Mener jeg at jeg har hørt.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

scott2000:
Fordelen ville også være at du ikke behøves at få dine regnskaber godkendt af en revisor før du har omsat for 50000. En af ulemperne kan dog være at hvis du går konkurs ville du hæfte personligt.

I en enkeltmandsvirksomhed er der ingen krav om at få sine regnskaber godkendt af en revisor. Uanset omsætningens størrelse. Men derfor er det da selvfølgelig altid en god ting at gøre og vi har selv haft revisor på i alle årene.

(De 50.000 refererer til, hvorvidt man skal være momspligtig eller ej. Og det skal man, så snart man omsætter/forventer at omsætte for mere end 50.000 på 12 løbende måneder.)

Man behøver jo ikke nødvendigvis trække en forretning ud så længe, at den går konkurs. De fleste finder da bare ud af at lukke forretningen igen stille og roligt hvis man ikke har omsætning nok.

Ja, og man hæfter personligt i en enkeltmandsvirksomhed, men man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man tror, at man ikke hæfter personligt for noget i et ApS. Der er i bedste fald bare lagt "loft" på, hvor meget man kan tabe.

Så mit råd er også enkeltmandsvirksomhed. Smile

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Jeg vil starte med at tjekke med kommunen, hvordan du kan få det arrangeret, så det ikke påvirker din førtidspension i første omgang. Vil være rigtig træls, hvis du kommer i klemme.

Med hensyn til virksomhedsformer - kunne IVS måske også være en mulighed!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Pallesen:

1. Hvis jeg kan laver ting online så som affiliate marketing,sælger ebøger og på sigt sælger fysiske produkter via amazon der aldrig rammer Danmark behøver jeg så at opstarte et aps selskab? Tænker at det jo egentlig kun er mig der driver virksomheden og derfor bør det være enkeltmandsvirksomhed. Eller er jeg lidt galt på den?

2. Når nu enkeltmandsvirksomheden foregår fra min hjemmeadresse og det hele køre online kan jeg så trække feks mit internet fra,coaching,webhotel og de penge jeg bruger på markedsføring? Eller er det ikke muligt via enkeltmandsvirksomhed, da jeg kun synes jeg kunne finde noget på fysiske produkter.

3. Hvordan skal jeg forholde mig til det med hensyn til min førtidspension? Jeg må tjene ca 60.000kr om året på min førtidspension.

Når ja regner også med at have en revisor til regnskabet så jeg ikke bliver skaldet før tid af at sidde og bøvle med hvad jeg kan trække fra osv.

1 OM du vil ha IVS vil i høj grad afhænge af om det du laver er noget du tager en større risiko ved. Hvis du reelt næsten ikke kan risikere at tabe penge er der ingen grund til de ekstra omkostninger det giver at drive IVS

2 Du kan trække det fra du behøver for at drive din virksomhed også internet og markedsføring . Eneste spørgsmål her kan være, om du kommer til at drive den intensivt med fortjeneste for øje så du i princip satser på at leve af det. HVIS du bare driver det lidt med venstre hånd som en slags fritidshygge, så vil du max kunne trække fra svarende til din indtægt og ikke kunne få fradrag for et underskud

3 ikke en anelse, det tror jeg førtidspensions "kontoret" må ha en chance for at svare på - 

og ja det er en god ide at lade en revisor eller økonomikyndig se med og hjælpe

God vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)