Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Default description tomt - er det et problem?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

På min webshop har jeg skrevet tekst til mine produkter, som forhåbentlig skulle gøre dem nemmere at finde på google. Men nu er der en der fortæller mig, at kigger man på min kildekode, så er default description tom, og derfor finder google selv noget tilfældigt tekst at sætte ind i søgeresultatet på google. Jeg er selv kun på min iPad den næste uge, så jeg kan ikke finde ud af at tjekke kildekoden. 

Jeg var bare sikker på at den tekst jeg beskrev mine produkter med, var den som google brugte når mine ting skulle findes i en søgning. Har jeg opfattet noget forkert her ?

Min webshop er www.cartoonkids.dk 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja shoppen trænger helt sikkert til en seo-opdatering, for at gøre den mere google/brugervenlig.

det eneste google ser, er en masse links, og nærmest intet indhold. Der mangler en masse tekst, som vil gøre den mere interessant for både google og de besøgene.

meta description er ikke tom, men består af "default description" - hvilket er det som google pr automatik så vil vise som beskrivelse, med mindre google søger på siden - og dernæst indsætter - som regel - det første tekst der findes på siden. Og det kan i mange tilfælde være kurven eller menuen....

Du skal helt sikkert bruge en del timer endnu på at få optimeret shoppen.

  • Beskrivende og sælgende sidetitler
  • gode og sælgende beskrivelser
  • fyldige og gode produktbeskrivelser
F.eks. hedder din forside homepage, hvilket ikke giver mange hits på google heller......
Ja der er nok at tage fat på.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg har jo sidetitler, beskrivelser og produktbeskrivelser. Man kan diskutere om de er gode nok, men de er der. Så hvorfor sættes der default description ind? Skriver jeg mine beskrivelse det forkerte sted i min administrationsdel?

Jeg går ikke ud fra at hvis jeg tilføjer dobbelt som meget tekst der hvor jeg allerede har tilføjet tekst, at det vil få Google til at indsætte min tekst, i stedet for default description - eller vil det?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt bruger jeg Magento shop.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer i tanke om, at jeg intet har skrevet i meta felterne , da jeg har ladet mig fortælle at google ikke bruger de felter mere. Kan det måske være skyld i at google så i stedet udfylder med default description ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)