Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 23 ud af 34 (335 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mathias Gajhede:
Yourpay agerer udelukkende som Payment Facilitator, og overfører automatisk enhvert tilgodehavende til den erhversdrivende - på lige fod med Teller, Euroline, Swedbank og lignende konkurrenter i markedet.

Ser I jer selv som en spiller i markedet på lige vilkår med indløsere jvf. "Teller, Euroline, Swedbank og lignende konkurrenter i markedet." ?

Stiller finanstilsynet ikke større krav til ex. Teller ang. sikkerhedsstillelser end de gør eksempelvis til jer ?

Er der lagt et loft på jeres "omsætning" et sted ? dvs. kan jeg som merchant blive ramt af en grænse på omsætning et sted pga. et ukendt loft?

Jeg må på det personlige plan stille mig forundret (og derfor vedblivende mistroisk) når ikke de bagvedliggende samarbejdspartnere ikke ønske at komme frem i lyset. Den slags hemmelighedskræmmeri forstår jeg simpelthen ikke her i 2014 - særligt ikke i en branche hvor vigtigste parameter næsten er "tillid".

vh

thomas jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Gajhede:
Jeg kan kun give dig ret I at vi har samme godkendelse, som Ewire havde oprindeligt.

Ift. paralleller til andre økonomiske områder, så er alle banker i Danmark også godkendt hos Finanstilsynet.
Men det gør ikke bankerne mere risikobetonet - til trods Roskilde Bank og Amagerbanken gik konkurs med massive tab for aktionærer, erhvervsdrivende og privatpersoner.
I har vel ikke samme tilladelse som bankerne - meget langt fra. Jeg skal ikke sige noget dårligt om jer, men der er pokker til forskel på bankernes tilladelse i finanstilsynet og så den meget begrænsede tilladelse I har. Det er at rode ting sammen og ikke klædeligt hvis I skal fremstå seriøse. 

Ihar: Virksomhedstype:

Virksomheder med begrænset tilladelse 

Bankerne har

Tilladelse - pengeinstitut    

Trods, at banker kan gå konkurs, er kravene til bankerne slet ikke sammenlignelige med jeres eller ewires - en sådan sammenligning holder ingen steder.

Bankerne er jo så tilmed også omfattet af indskydergaranti på 750.000 kr ca som dækker både privat personer og virksomheder. Det er ikke al verden for de store virksomheder, men dog mere end 0 kr trods alt.

Jeg synes det er godt der er alternativer til betalingsformidling og har som sagt intet at sige mod jer, I skal bare ikke blande ting forkert sammen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Aug 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres tillafele er ikkw så begrænset som det kan se ud, jeg vil råde dem der  er usikre at læse lovsamlingn fra finans styrelsen de har nogle skrappe krav også dem med negrænset tilldelse.

   Bland ander  med hensyn til driften og ledelsen, den primære begrænsningen er hvor meget omsætmimg de må hae måneligt, og stiger omsætningen over det kommer kravet om 350.000 euro

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo egentlig ikke rigtig nogen, der ved hvorfor Ewire gik konkurs – altså jeg mener den dybereliggende årsag kender vi ikke. Men kerneproblemet hos Ewire var vel at de blandede klienternes penge sammen med deres egen økonomi. At sådan en konstellation i det hele taget er blevet godkendt af Finanstilsynet undrer mig. Det fortæller mere om Finanstilsynet end om Ewire.

Det fleste betalingsformidlere bruger ikke sådan en praksis og Yourpay påstår jo at de heller ikke gør det – eller rettere sagt, ikke har fået lov til det af Finanstilsynet. Når det er tilfældet, vil en eventuel konkurs hos Yourpay aldrig kunne ramme klienterne, fordi pengene for længst er overført til klientkonti hos Yourpays bank samarbejdspartner.

Yourpay og andre af samme slags kan bedst sammenlignes med de virksomheder, som stiller fysiske betalingskortterminaler og dertilhørende digitalteknik til rådighed. Ingen af sådanne kunne drømme om at smide klienternes penge ind egen kasse inden de formidler dem videre. Pengene går direkte videre til en klientkonto, hvorfra de formidles videre til klientens egen konto.

Betalingsformidling er ikke det samme som bankvirksomhed. Sidstnævntes forretning går ud på at yde kredit og ikke betalingsformidling. Når så mange banker blev tvunget i knæ, skyldtes det udelukkende at de havde udlånt alt for mange penge uden fornøden sikkerhed. Det havde ikke en pind med den internationale finanskrise at gøre. Det blev bare brugt som undskyldning. 

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John m.v.

Jeg skal beklage hvis min besvarelse er tolket således jeg sidestiller os med bankerne. Dette er bestemt ikke min hensigt - men var blot for at drage paralleller til andre områder indenfor det finansielle marked.

Min kommentar er udelukkende på bagggrund af at blot fordi én spiller på et marked misbruger tilliden, er det ikke ensbetydende med at alle har til hensigt at misbruge erhvervsdrivendes midler :-).

Thomas:

I forbindelse med Euroline AB og Swedbank Card Services AB er disse ikke under tilsyn i Danmark, men derimod under finansinspektionen i Sverige.

For at gøre mit svar ganske kort, Finanstilsynet stiller selvfølgelig flere krav til Teller.
Teller A/S er godkendt under Lov om betalingstjenester § 7, stk. 2, mens Yourpay er godkendt under Lov om betalingstjenester § 38, stk. 2.

Når det så er sagt .... Teller, Swedbank, Euroline AB m.fl. er godkendt under andre forudsætninger og anden lovgivning end Yourpay, eksempelvis under den "store" godkendelse for betalingsindløsere. Denne større godkendelse (som også giver adgang til hele EU), har selvfølgelig andre og flere skrappe regler for håndteringen. 

Yourpay har tilladelse til at have 3 mio. Euro i omsætning pr. måned, målt 12 måneder bagud forinden vi skal ansøge om ændring af vores godkendelse.
Når dette er tilfældet, vil vi, naturligvis, ansøge om denne større godkendelse hos Finanstilsynet i Danmark. 

Jeg forstår dog også til fulde forsat din mistænksomhed.
Vores samarbejdende banker ønsker ikke de nævnes i de danske fora, da de, hvis de kobles sammen med Yourpay, og blot én Yourpay kunde ansøger om en aftale i banken, kan ende i juridsk tovtrækkeri mellem Yourpay og banken, om hvorvidt banken må betjene kunden.

Når dette så er sagt, så ønsker bankerne vi samarbejder med, som standard ikke selvstændige danske kunder - da de primært arbejder med meget store virksomheder, og kontakt fra små danske erhvervsdrivende er derfor, og således, ikke i deres interesse at bruge "tid på".

Jeg vil rigtig gerne kigge forbi jer hos Quickpay, hvis det måtte have interesse, og så snakke tingene igennem - så kan vi få vendt tingene, på godt og ondt.

Best Regards
Mathias Gajhede 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Vi er altid åbne for samarbejder :) - vi ser altid positivt på ny tiltag som kan ruske lidt rundt i en forstokket verden.

Jeg blev blot lidt pikeret af formuleringen omkring Yourpay og diverse indløsere - worst case kunne jeg læse den som en bevidst begrebsforvirring, bestcase som en lidt hurtig springen-over-gærdet var lavest-forklaring.

I min optik er der meget stor forskel på en betalingsformidler som jer og så en indløser m. licenser fra Visa/Master under tilsyn som en bank. Lad os nu ikke blande æbler og bananer sammen - den her branche er præget af nok forvirring om begreberne.

Jeg kan forstå at I har eksklusiv-aftaler m. jeres indløser - den slags har jeg da en holdning til. Men den holder jeg så for mig selv :) - gennemsigtighed giver det i al fald ikke.

De 3 mio eur bliver de håndhævet hårdt ? - eg. hvad er scenariet hvis en butik pludselig har en succes m. et julesalg og "sprænger banken". Hvad sker der så helt lavpraktisk ? 3 mio eur lyder jo af meget men er det jo i i realiteten ikke når det "blot" er omsætning på tværs af x-mange butikker.

vh

Thomas Jensen

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

De 3 mio euro er målt 12 måneder bagud.

Yourpay skal til enhver tid handle pro-aktivt, og indenfor rimelig tid, så selvom hvis vi pludseligt skulle omsætte 3 mio euro, så lukkes forbindelsen ikke - men det igangsætter blot nogle helt andre interne processer hos os, da vi i så fald ASAP skal have ansøgt om den større godkendelse for Yourpay.

Jeg er bestemt helt enig med dig i 3 mio euro ikke er meget på XX antal webshops, men vi anser det som værende opstarten af Yourpay - forinden vi går efter den større godkendelse.

Best Regards
Mathias Gajhede 

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad nu være med at plage Yourpay med spidsfindigheder og hypotetiske situationer. Det er jo latterligt.
Yourpay henvender sig til små og specielle webshops, der hellere vil betale en 2,25 % af omsætningen end en fast pris pr. måned for betalingsformidling og uden startgebyr.

Vores virksomhed omsætter udelukkende i den kolde årstid. Skulle vi betale en fast månedlig afgift til fx NETS i de måneder, hvor vi omsætter for 0 kr., kunne vi hurtig gå død. Det er alt for ufleksibelt. Business er som livet, mangfoldig og broget. Det er der bare ikke så mange betalingsformidlere, der har fundet ud af. De er sgu så enøjet som en flok Xykloper. De vil gerne skære alle over en kam.

Hvis jeg havde en virksomhed med en omsætning 3 millioner € pr. måned, svarende til 270 millioner kroner pr. år, kunne jeg ikke drømme om at agere med Yourpay, fordi jeg i så fald nok kan få en speciel og særlig aftale med NETS.
Lad nu Yourpay komme i gang og vise hvad de duer til. Jeg tror, at de har potentiale til at være gode samarbejdspartnere for særlinge og små butikker.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

ehm... spidsfindigheder? - Jeg reagerede udelukkende på en lidt (i min optik) letkøbt forklaring og ligestilling mlm. Yourpay og traditionelle indløsere. Yourpay er ikke en indløser m. alt hvad det indebærer.

Jeg ønsker kun Yourpay velkommen - men jeg synes ikke information skal forplumres, i en sådan grad at mange ganske givet vil ligestille/misforstå de forskellige begreber i fødekæden som en betalingstransaktion er.

Jeg ser fint et markede for en spiller som Yourpay - at opnå en indløsningsaftale hos en traditionel indløser ved vi vist alle kan være en pinsel.

Om 3 mio eur/mdr. er en hypotetisk situation?... tjah, sålænge det er summen på tværs af alle merchants er det altså ikke et voldsomt beløb. Jeg skal ikke spille kæk og sige hvor mange timers omsætning det er hos os :)

Jeg synes selv jeg stillede sobre og relavante spørgsmål - og fik også sobre og relevante svar. Længere er den vist ikke.

vh

Thomas Jensen,,

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spidsfindigheder skal forstås således: Virksomheder, der sælger på nettet er primært interesseret i tre ting - betalingsformidling:

så nemt og så ubureaukratisk som muligt

så billigt som muligt

så lidt risikabel som muligt

Hvordan det foregår – teknisk, finansiel, ubesværligt/besværligt, hvad formidlerne kalder sig og hvilke forskelle der i blandt dem, er vi sådan set revnende ligeglade med, barer det fungerer nemt, smertefrit, billigt og risikofrit. Det er det, sagen drejer sig om. Alt andet er bullshit og akademikersnak fra CBS eller hvad ved jeg. Jeg gad vide hvornår betalingsformidlere lærer det?

Ewire levede fint op til de to første krav, men snublede så på det sidste, fordi man troede, man havde mange penge i kassen, idet man glemte at det ikke var ens egne.

Jeg fornemmer, at Yourpay forsøger at leve op til kravene og jeg føler mig sikker på at de har styr på hvor mange penge de kan formidle i forhold til det antal kunder, de har. Alle kunder har jo fortalt dem, hvor stor omsætning, de forventer. Så skulle det jo ikke være så svært.  

De penge, som betalingsformidlere formidler, kan under ingen omstændigheder medregnes som en del af betalingsformidlerens omsætning. Det ville være det samme som hvis en vaskeriejer betragter de klæder, som han renser som en del af sin ejendom, mens de befinder sig på hans adresse. Betalingsformidlernes omsætning udgøres udelukkende af det honorar som formidlerne opkræver for sin service. En betalingsformidler, der betragter formidlede penge som sin omsætning er potentiel bedrager – moralsk set og også juridisk. Advokater må heller ikke betragte klientkonti som en del af omsætningen.

 

 

Side 23 ud af 34 (335 indlæg)