Endelig er der nyt fra Yourpay - Bedre sent end aldrig:
Kære kunde
Nærværende orientering er fremsendt til alle ansøgere hos Yourpay, og bringes her i sin helhed.
Vi følger de offentlige debatter vedrørende Yourpay tæt, og i den forbindelse vil vi gerne give nogle kommentarer.
De seneste ugers oplevelse har, for Yourpay, været med eksplosiv tilgang af ansøgere, hvilket har krævet blod, sved og tårer i dagenes forløb.
Arbejdet med Yourpay blev påbegyndt i 2009, og sitet med det tekniske set-up har været udviklet i samarbejde med en bank.
Med Yourpay har vi fra begyndelsen haft intentionen om en afdæmpet og kontrolleret opstart og vækst, i forbindelse med at hele konceptet skulle klargøres og fintunes, hvorefter vi ville opnå status som minikollega til Ewire Danmark A/S, Nets Denmark A/S og Teller A/S.
Vores forretningskoncept bygger på en enkel, brugervenlig og prismæssigt konkurrencedygtig løsning, der retter sig mod små og mellemstore virksomheder, og især retter sig mod nyopstartede virksomheder og virksomheder med en drift hvor der er ikke er råd til alt for mange faste omkostninger.
Derfor var Yourpay ikke ressourcemæssigt forberedt på den eksplosive vækst i henvendelser, som Ewire Danmark A/S?s konkurs betød, ligesom at Yourpay ikke var systemmæssigt gearet hertil.
I forbindelse med klargøringen af Yourpay, indsendte vi den 24. marts 2014 en ansøgning om tilladelse til udbud af betalingstjenester, jf. Lov om betalingstjenester paragraf 38, styk 2, til Finanstilsynet.
Det var Yourpays oprindelige indtryk og efter vores bedste overbevisning, at ansøgningsprocessen ville tage relativ kort tid, fra indsendelse til færdigbehandling.
I denne forbindelse blev ansøgninger på Yourpay derfor løbende færdigbehandlet og sat i bero, mens vi afventede godkendelsen fra Finanstilsynet.
Mens vores ansøgningsproces var i gang, gik Ewire Danmark A/S imidlertid konkurs, hvilket betød at Finanstilsynet af gode grunde var nødt til at håndtere dette fremfor vores ansøgning. Alle kan vist være enige om at alvoren i den sag ryddede bordet for alt andet. Andre hastesager er ligeledes kommet lidt på tværs i processen, så alt i alt har disse forhold haft en uheldig indflydelse på muligheden for en normal ansøgningsproces for os, så denne derfor endnu ikke har kunnet afsluttes. En ulykke kommer sjældent alene, som bekendt.
Finanstilsynet er undervejs i processen og kommer forhåbentligt snart tilbage med nyt herom, men af samme årsag er Yourpays ansøgning ikke færdigbehandlet hos Finanstilsynet endnu, og Yourpay kan derfor ikke gå i selvstændig drift, som oprindeligt forventet på nuværende tidspunkt.
Når dette er sagt, så har vi stadig mulighed for at klargøre kunderne til drift, og vi har fået ok til at kunderne tester vores systemer af. Vi kan derfor tilbyde at alt klargøres for jer som kunder, således at når vores tilladelse forudsætningsvis foreligger, så kan vi hjælpe jer hurtigt i gang.
Hvorom alting er, så er vi også iværksættere, og omstiller os derfor hurtigst muligt til de omstændigheder der foreligger.
Yourpay har derfor indgået en aftale med en anden udbyder af betalingstjenester, som indtil Yourpay er klar til selvstændig drift, kan håndtere Yourpays kunder, men således at al kortindløsning foregår uden for vores regi.
Dette betyder at du med en Yourpay aftale kan benytte Yourpays administrationspanel til styring af forretningen, men betalingsformidlingen kan og må vi ikke tage os af endnu.
Processen til pågældende udbyder er desværre lidt mere kompliceret end vores eget set-up, men såfremt du som kunde ønsker vi skal være behjælpelige med denne løsning for dig, bedes du kontakte os på support@yourpay.dk.
Svartider på supportmailen
Der har, desværre, været ekstraordinært lang ventetid på besvarelser af emails sendt til support@yourpay.dk.
Dette skyldes, at vi i de seneste seks uger har modtaget mere end 3.500 emails, hvilket har lagt et ekstraordinært pres på os.
Vi havde forventet en langsom opstart, og havde derfor ikke afsat tilstrækkelige (af vores i forvejen begrænsede) ressourcer på så mange samtidige henvendelser.
Vi beklager selvfølgelig dybt herfor, men lover at vi arbejder på højtryk for at få færdigbehandlet alle sager hurtigst muligt.
Med venlig hilsen
Team Yourpay