Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 18 ud af 34 (335 indlæg)
Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Fra  United Web Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Endelig er der nyt fra Yourpay - Bedre sent end aldrig:

Kære kunde

Nærværende orientering er fremsendt til alle ansøgere hos Yourpay, og bringes her i sin helhed.

Vi følger de offentlige debatter vedrørende Yourpay tæt, og i den forbindelse vil vi gerne give nogle kommentarer.

De seneste ugers oplevelse har, for Yourpay, været med eksplosiv tilgang af ansøgere, hvilket har krævet blod, sved og tårer i dagenes forløb.

Arbejdet med Yourpay blev påbegyndt i 2009, og sitet med det tekniske set-up har været udviklet i samarbejde med en bank.

Med Yourpay har vi fra begyndelsen haft intentionen om en afdæmpet og kontrolleret opstart og vækst, i forbindelse med at hele konceptet skulle klargøres og fintunes, hvorefter vi ville opnå status som minikollega til Ewire Danmark A/S, Nets Denmark A/S og Teller A/S.

Vores forretningskoncept bygger på en enkel, brugervenlig og prismæssigt konkurrencedygtig løsning, der retter sig mod små og mellemstore virksomheder, og især retter sig mod nyopstartede virksomheder og virksomheder med en drift hvor der er ikke er råd til alt for mange faste omkostninger.

Derfor var Yourpay ikke ressourcemæssigt forberedt på den eksplosive vækst i henvendelser, som Ewire Danmark A/S?s konkurs betød, ligesom at Yourpay ikke var systemmæssigt gearet hertil.

I forbindelse med klargøringen af Yourpay, indsendte vi den 24. marts 2014 en ansøgning om tilladelse til udbud af betalingstjenester, jf. Lov om betalingstjenester paragraf 38, styk 2, til Finanstilsynet.

Det var Yourpays oprindelige indtryk og efter vores bedste overbevisning, at ansøgningsprocessen ville tage relativ kort tid, fra indsendelse til færdigbehandling.

I denne forbindelse blev ansøgninger på Yourpay derfor løbende færdigbehandlet og sat i bero, mens vi afventede godkendelsen fra Finanstilsynet.

Mens vores ansøgningsproces var i gang, gik Ewire Danmark A/S imidlertid konkurs, hvilket betød at Finanstilsynet af gode grunde var nødt til at håndtere dette fremfor vores ansøgning. Alle kan vist være enige om at alvoren i den sag ryddede bordet for alt andet. Andre hastesager er ligeledes kommet lidt på tværs i processen, så alt i alt har disse forhold haft en uheldig indflydelse på muligheden for en normal ansøgningsproces for os, så denne derfor endnu ikke har kunnet afsluttes. En ulykke kommer sjældent alene, som bekendt.

Finanstilsynet er undervejs i processen og kommer forhåbentligt snart tilbage med nyt herom, men af samme årsag er Yourpays ansøgning ikke færdigbehandlet hos Finanstilsynet endnu, og Yourpay kan derfor ikke gå i selvstændig drift, som oprindeligt forventet på nuværende tidspunkt.



Når dette er sagt, så har vi stadig mulighed for at klargøre kunderne til drift, og vi har fået ok til at kunderne tester vores systemer af. Vi kan derfor tilbyde at alt klargøres for jer som kunder, således at når vores tilladelse forudsætningsvis foreligger, så kan vi hjælpe jer hurtigt i gang.

Hvorom alting er, så er vi også iværksættere, og omstiller os derfor hurtigst muligt til de omstændigheder der foreligger.

Yourpay har derfor indgået en aftale med en anden udbyder af betalingstjenester, som indtil Yourpay er klar til selvstændig drift, kan håndtere Yourpays kunder, men således at al kortindløsning foregår uden for vores regi.
Dette betyder at du med en Yourpay aftale kan benytte Yourpays administrationspanel til styring af forretningen, men betalingsformidlingen kan og må vi ikke tage os af endnu.
Processen til pågældende udbyder er desværre lidt mere kompliceret end vores eget set-up, men såfremt du som kunde ønsker vi skal være behjælpelige med denne løsning for dig, bedes du kontakte os på support@yourpay.dk.

Svartider på supportmailen


Der har, desværre, været ekstraordinært lang ventetid på besvarelser af emails sendt til support@yourpay.dk.
Dette skyldes, at vi i de seneste seks uger har modtaget mere end 3.500 emails, hvilket har lagt et ekstraordinært pres på os.
Vi havde forventet en langsom opstart, og havde derfor ikke afsat tilstrækkelige (af vores i forvejen begrænsede) ressourcer på så mange samtidige henvendelser.
Vi beklager selvfølgelig dybt herfor, men lover at vi arbejder på højtryk for at få færdigbehandlet alle sager hurtigst muligt.


Med venlig hilsen

Team Yourpay

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da godt for de der kan vente et års tid, og Yourpay bliver fejlrettet og får deres egen indløsning som Ewire. Jeg beholder min tilmelding hos Yourpay, og ser til den tid.

Jeg har fundet frem til QuickPay og Swedbank, og skulle være køreklar om 10 dage. Super integreret betalingsrude, hvor kunden får valideret felter med det samme, 1.5% pr. transaktion, gebyrfrit, og omsætningen er på egen bankkonto på to dage. QuickPay er gratis første kvartal, derefter 150 kr. pr. måned. Ansøgning hos Swedbank koster 1500 kr. Man kan modtage Visa Dankort og andre visa.

Paypal har virket til nød. Mange førstegangskunder, bliver vildledt og forvirrede under kortbetalingen. Nogle kan slet ikke gennemføre en betaling, selv med guiding. Jeg har oplevet med en kunde, at Fortsæt knappen af uransagelige grunde er nedtonet efter kunden havde sendt kortoplysningerne. Kunden fik så travlt med at købe varen hos en anden shop.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg så YourPay´s hjemmeside blev jeg glad, fordi jeg fornemmede at der her var et firma, der ville tage bolden op efter Ewires fallit. Der gik ikke mange dage før jeg blev gevaldig skuffet. Det viste sig ret hurtig, at det var umuligt at komme i telefonisk kontakt med firmaet. Mails besvarer de heller ikke. Hvad værre er, deres system virker heller ikke. Så tænker man jo: Hvad er meningen? Her er der en virksomhed, som gerne vil have, at jeg skal betro mine penge til dem, men som vanrøgter begrebet ”tillid”. Min dom er klar og entydig: Enten har denne virksomhed kriminelle hensigter – de har indsamlet ret følsomme data fra firmaer, der vil være kunder hos dem, eller også er det hele en dårlig spøg. YourPay har ikke de fornødne tilladelser og får dem formentlig heller aldrig.

Men pas på, YourPays tilbud er godt, kun 2 % pr. transaktion – for godt til at være sandt. Det er 47 % billigere end Ewires (som gik konkurs) og omkring 50 % billigere end NETS priser. Der er ingen, der kan lave mirakler. Der må være svindel med i spillet. Min advarsel: Lad være med at kontakte YourPay, og frem for alt, lad være med at udlevere følsomme data (personnummer, kontonummer etc.) til dem. Har du alligevel gjort det, ligesom undertegnede, bed om at få dem destrueret hurtigst muligt med trussel om politianmeldelse. Hvorfor ikke bare snuppe gangstere inden de kommer rigtig i gang?

Deres adresse er:

Elgårdsmindelunden 81
8362 Hørning

Som i øvrigt er et ganske almindeligt parcelhus hvor der ikke er nogen hjemme i dagtimerne.

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er under alle omstændigheder en forbrydelse, man aldrig skal begå på nettet: At forsøge at sælge en vare, som man reelt ikke har, fordi den ikke er klar. Når YourPay ikke har de fornødne godkendelser, skal de lade være med at annoncere efter kunder. Virksomheder, der gør den slags, skal dumoes med det samme. Det er utilgeveligt.

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Ove Peters:
Men pas på, YourPays tilbud er godt, kun 2 % pr. transaktion – for godt til at være sandt. Det er 47 % billigere end Ewires (som gik konkurs) og omkring 50 % billigere end NETS priser. Der er ingen, der kan lave mirakler. Der må være svindel med i spillet.

Jeg er enig med dig i, at man ikke skal satse på Yourpay, specielt fordi de ikke har været åbne og ærlige fra starten af. OG ud fra min korrespondence med dem, kan jeg jo også se hvor useriøse de er.

Det være sagt, kan de billige priser sagtens lade sig gøre, uden der behøver være tale om svindel. Vi er igang med forhandlinger med Paypal, som vil sænke vores gebyr fra over 3% til 1,54% det er en halvering.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror let man ser spøgelser med sådan nogle firmaer. Man kan også se sådan på det, at Yourpay har en særaftale med den bank, som så til gengæld ønsker annonymitet. Og da Ewire krakket kom, kunne de ikke følge med eller levere noget brugbart alternativ. De har i første omgang tabt slaget.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Svindel eller ej – virksomheder, der forsøger at sælge produkter, som de ikke har og ikke kan betjene deres kunder via mail, hvilket er nemt nok, selvom det er over 3.000, fortjener at blive kvalt fødslen. Folkene bag forstår ikke at drive virksomhed. Hvordan skal de så kunne konkurrere med andre, der er dygtigere end dem? Mit barnebarn på 10 år kunne have gjort det bedre. Jeg har mistet kunder fordi jeg har stolet på dem. Det er ikke for sjov, jeg driver virksomhed - det er for at overleve!

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Ove Peters:

Svindel eller ej – virksomheder, der forsøger at sælge produkter, som de ikke har og ikke kan betjene deres kunder via mail, hvilket er nemt nok, selvom det er over 3.000, fortjener at blive kvalt fødslen. Folkene bag forstår ikke at drive virksomhed. Hvordan skal de så kunne konkurrere med andre, der er dygtigere end dem? Mit barnebarn på 10 år kunne have gjort det bedre. Jeg har mistet kunder fordi jeg har stolet på dem. Det er ikke for sjov, jeg driver virksomhed - det er for at overleve!

Nemlig!

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, nej og atter nej. Så kunne de fra starten have meldt ud at de ikke er klar og kun befinder sig i testfasen!!! Man skal ikke sælge noget, man ikke har. Den slags skal stoppes her og nu. Det ødelægger forretningen for de virksomheder, der er seriøse.

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Ove Peters:

Nej, nej og atter nej. Så kunne de fra starten have meldt ud at de ikke er klar og kun befinder sig i testfasen!!! Man skal ikke sælge noget, man ikke har. Den slags skal stoppes her og nu. Det ødelægger forretningen for de virksomheder, der er seriøse.

ENIG!

Side 18 ud af 34 (335 indlæg)