Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 12 ud af 34 (335 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til, hvem vi har fået penge fra er det en dansk bank. Kan ikke huske, hvilken det var (talte i telefon) - muligvis spar nord.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

I forhold til, hvem vi har fået penge fra er det en dansk bank. Kan ikke huske, hvilken det var (talte i telefon) - muligvis spar nord.

I følge Yourpay skulle sådan en post have betegnelsen YP-dato...

Men jeg kunne nu godt tænke mig nøjagtigt at vide, hvem afsenderen er. Hvis det er Spar Nord, ja så kan man da muligvis finde ud af noget om deres sikkerhedsniveau.

https://www.sparnord.dk/privat/produkter/konti,-kort-betalinger/kort-betalinger/dankort-visadankort.aspx

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ligegyldig hvilken bank pengene kommer fra?

Hvis proceduren er som følger, så er bank eller indløser ligegyldige.

- Kunde betaler gennem Yourpay modul.

- Yourpay trækker pengene og de havner på deres konto.

- ca. 10 dage senere overføres pengene fra Yourpay bankkonto til forretning.

Jeg kan ikke se hvorfor det er relevant hvilken bank pengene kommer fra, da man det er Yourpay forretningen handler med, og ikke banken eller indløseren direkte.

Hvis Yourpay gå konkurs, er banken og indløseren irellevant. Forretningernes tilgodehavende ville stadig være på Yourpay's konto.

JEg tror ikke man skal gå for meget op i indløser og bank, men mere Yourpay's regnskaber, og de folk der er bag virksomheden, og måske også hvad finanstilsynet har at sige til Yourpay's forretningsmodel.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:
bank eller indløser ligegyldige

Som jeg forstår Yourpay, så siger de at de ikke er indløseren, de er en gateway, deres indløser er banken, som ønsker at være annonym.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
de er en gateway

En gateway formidler blot en sikker transaktion, de opbevarer ikke penge for deres kunder.

Når nogen ønsker at være anonyme og ikke vil stå frem i lyset, så vil jeg nok ikke stole på dem med vores omsætning.

Derudover er det nu 3. dag jeg ikke kan komme igennem til dem på telefonen.

Paypal er nok den sikreste løsning for kunden og for foretningen, da de også tilbyder sælgerbeskyttelse mod chargebacks. Vi er lige blevet ringet op af Paypal og blevet tilbudt at få nedsat vores transaktionsgebyr, siden vores aktivitet på Paypal er steget drastisk siden Ewire døde.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi prøv at læse lidt tilbage i tråden, du fremsætter ihvertfald en hel del postulater jeg slet ikke er enig i:

Cyrus Razavi:
- Yourpay trækker pengene og de havner på deres konto.

Så vidt jeg er orienteret skal yourpay i så fald have en tilladelse fra finanstilsynet, jvf. lovbekendtgørelse nr. 365 af 26. april 2011 om bekendtgørelse af lov om betalingstjenester og elektroniske penge. Hvis firmaet
modtager og opbevarer penge så skal de have tilladelse, det er for at beskytte fordringhavere. "som vil tilbyde at udføre betalingstjenester, skulle have tilladelse til dette af Finanstilsynet.", forbrugerombudsmanden:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Lov-om-betalingstjenester-og-elektroniske-penge/betalingstjenester

Cyrus Razavi:
Jeg kan ikke se hvorfor det er relevant hvilken bank pengene kommer fra, da man det er Yourpay forretningen handler med, og ikke banken eller indløseren direkte.

Hvis forretningen handler direkte med indløser, så kræves der ikke tilladelse, da yourpay så en ren betalingsgateway f.eks. ligesom epay og ikke har noget direkte med pengestrømmen at gøre - det er i høj grad relevant.

Cyrus Razavi:
Hvis Yourpay gå konkurs, er banken og indløseren irellevant. Forretningernes tilgodehavende ville stadig være på Yourpay's konto.

Har du noget til at underbygge det postulat, at pengene vil være på youpays konto hvis yourpay går konkurs ? Det kræver jo en bindende aftale med pengeinstituttet om en modregningsfri konto, det kan jeg ikke se dokumentation på via yourpays hjemmeside.
Hvis yourpay går konkurs og der f.eks. er lavet chargeback claims, så er det indløseren der skal betale forbrugeren tilbage.

Cyrus Razavi:
JEg tror ikke man skal gå for meget op i indløser og bank

Indløseren/bank er den som ultimativt skal dække tab hvis yourpay går konkurs, det er det absolut vigtigste, specielt set i lyset af at yourpay ikke har offentliggjort regnskab endnu.  

 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:
tilbudt at få nedsat vores transaktionsgebyr

Paypal er eneste kortbetaling her, indtil videre. Det kan nok blive til at leve med et stykke tid. Bare det kunne køres i en betalingsrude, så kunden ikke kommer væk fra shoppen under betalingen.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Hvis forretningen handler direkte med indløser, så kræves der ikke tilladelse, da yourpay så en ren betalingsgateway f.eks. ligesom epay og ikke har noget direkte med pengestrømmen at gøre - det er i høj grad relevant.

For at benytte en gateway kræver det at din virksomhed har en indløsningsaftale i forvejen, med f.eks Nets, Teller, Swedbank eller hvem der nu findes derude. Derfor kan vi godt udelukke at de er en Gateway, da de ikke kræver at du har en merchant id hos en eksisterende indløser.

skanse72:
Har du noget til at underbygge det postulat, at pengene vil være på youpays konto hvis yourpay går konkurs ? Det kræver jo en bindende aftale med pengeinstituttet om en modregningsfri konto, det kan jeg ikke se dokumentation på via yourpays hjemmeside.
Hvis yourpay går konkurs og der f.eks. er lavet chargeback claims, så er det indløseren der skal betale forbrugeren tilbage.

Forklar mig lige hvad er forskellen på Yourpay's forretningsmodel og Ewire, lige påmær at Ewire var under finanstilsynet?

skanse72:
ndløseren/bank er den som ultimativt skal dække tab hvis yourpay går konkurs, det er det absolut vigtigste, specielt set i lyset af at yourpay ikke har offentliggjort regnskab endnu.  

Nej og atter nej!

Gå Yourpay konkurs er det ikke deres bank eller indløser der skal  dække tabet, hvad er det da for noget pjat at sige? Yourpay er et selskab og selvstændig juridisk enhed.

Det du siger er det samme som at Nets og Ewire's bank skal dække tabet for Ewires konkurs.

Hvis din påstand er sand, så vil en hver konkurs i fremtiden kun belaste selskabernes banker og indløsere? Både du og jeg ved at det ikke er tilfældet.

Går selskabet konkurs er det typisk kreditorer og samarbejdspartnere der har penge til gode hos selskabet, der mister penge, og selskabets bank, dækker altså intet, medmindre de udstedt en bankgaranti.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:
Forklar mig lige hvad er forskellen på Yourpay's forretningsmodel og Ewire, lige påmær at Ewire var under finanstilsynet?

Du har stadig ikke besvaret hvad der underbygger dit postulat, om at yourpay har en modregningsfri konto til forretningens tilgodehavende?
"lige påmær at Ewire var under finanstilsynet", den lille detalje med at overholde dansk lov, anser jeg som værende en ret væsentlig forskel. Derover oplyste ewire jo hvem deres indløsere var og på den måde var konceptet gennemskueligt.

Cyrus Razavi:
Nej og atter nej!

Jeg mente selfølgelig i forhold til chargeback claims, som jeg også skrev i afsnittet over. Hvis du bruger yourpay ved du ikke hvem der ultimativt er ansvarlig for at dække f.eks. chargebacks fra dine kunder.

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Du har stadig ikke besvaret hvad der underbygger dit postulat, om at yourpay har en modregningsfri konto til forretningens tilgodehavende?

"lige påmær at Ewire var under finanstilsynet", den lille detalje med at overholde dansk lov, anser jeg som værende en ret væsentlig forskel. Derover oplyste ewire jo hvem deres indløsere var og på den måde var konceptet gennemskueligt.

Det er lidt svært at besvare det spørgsmål, når man på 3 dage ikke kan komme igennem til Yourpay, eller når yourpay ikke selv transparent med deres forretningsgang.

Derudover kan man jo selv bruge sund fornuft. 

Vi kan hurtig konstatere at Yourpay ikke er en rigtig kortindløser der har direkte aftale med Mastercard, Visa osv... Vi forudsætte at de benytter en eksisterende kortindløser, for netop at gennemføre korttranskationer, det kunne være Swedbank,Valitor, Handles banken, Nordea, Paymill, eller hvem der nu findes af kortindløsere på markedet.

Vi kan også hurtigt udelukke at Yourpay er en gateway, netop af den grund, at de ikke kræver at virksomhederne i forvejen har en merchant id, hos eksisterende kortindløsere. Lidt ligesom ePay kræver.

Hvis vi forudsætter at mine to ovenstående påstande er sande, så kan man kun konkludere at at alle transaktioner havner på Yourpay's bankkonto først. Da kort indløsere kræver den bankkonto penge bliver overført til tilhøre den virksomhed som har en merchant id hos dem.

skanse72:
Jeg mente selfølgelig i forhold til chargeback claims, som jeg også skrev i afsnittet over. Hvis du bruger yourpay ved du ikke hvem der ultimativt er ansvarlig for at dække f.eks. chargebacks fra dine kunder.

Det er meget simplet med charge back, der er kun en der bære byrden her og det er webshoppen, der er ikke mere at komme efter. Du har sandsynligvis ret it at chargebacks der skulle forekomme efter selskabets konkurs, sandsynligvis skal dækkes af kortindløser/bank. Men nu er charge backs fuldstændig ligegyldige. Det der er interessant er hvad sker der med webshoppens penge i den periode, de udestående, og hvad oplever webshoppen i tilfælde af Yourpay's konkurs. MEd stor sikkerhed det samme som med Ewire, et stort tab.

Side 12 ud af 34 (335 indlæg)