Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning og udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp - så er jeg kommet dertil, hvor min udvidede selvangivelse skal udfyldes.....

Mit regnskab er egentlig rimeligt simpelt da jeg er konsulent og kun fakturerer mine timer.

Jeg har så fratrukket kørsel (antal kørte kmxstatens takst), 25%af repræsentationsomk., køb af pc og salgsfremmende omk. Det giver så mit resultat.

Nu skal jeg så udfylde felterne 331 egenkapital, 332 balancesum og 330 anlægsaktiver og er i tvivl om, hvad jeg skal sætte ind af tal. Jeg går udfra, at 330 anlægsaktiver er indkøb af pc? Men hvad med 331 og 332?

Håber, der er et kvikt hoved, der kan hjælpe?

Tak :-)

Hilsner

Henri

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører forhåbentlig et regnskab? Egenkapital, balancesum og anlægsaktiver er tal, du kan læse ud fra dit årsregnskab :-)

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Preben H. Larsen, Revisor HD Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henri72:

Hjælp - så er jeg kommet dertil, hvor min udvidede selvangivelse skal udfyldes.....

Mit regnskab er egentlig rimeligt simpelt da jeg er konsulent og kun fakturerer mine timer.

Jeg har så fratrukket kørsel (antal kørte kmxstatens takst), 25%af repræsentationsomk., køb af pc og salgsfremmende omk. Det giver så mit resultat.

Nu skal jeg så udfylde felterne 331 egenkapital, 332 balancesum og 330 anlægsaktiver og er i tvivl om, hvad jeg skal sætte ind af tal. Jeg går udfra, at 330 anlægsaktiver er indkøb af pc? Men hvad med 331 og 332?

Disse felter skal du jo kun udfylde, hvis din omsætning er over kr. 300.000. Men det er den måske?

Hvis den ikke er det, skal du blot udfylde rubrikkerne 300-306, samt rubrik 380

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... næppe noget, der vil give problemer, hvis der vel at mærke er udarbejdet et korrekt årsregnskab.

Det er formentlig ikke tilfældet her, uagtet at dette kræves.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal absolut ha udarbejdet regnskab, og der kan være ting som der ikke er fuldt skattefradrag for - og ting - ex PC skriver du, som du har med hjem og også skal kunne bruge privat - hvor du skulle ha bogført med delt moms som vist HER lige som konsulenter som du, ofte vil ha haft kørsel, og hvordan har du behandlet det i regnskabet m.m.?

Med andre ord, du bør helt klart få alt korrekt ind i et regnskab, brug et regnskabsprogram og se til at der er lavet delt moms korrekt og at du har lavet eventuelle skattekorrektioner korrekt i regnskabet (ex kan jeg se du er med på den med 25% af rep omk). Alt kan være helt OK, men det at du er i tvivl om de tal kunne tyde på at du ikke har status rigtigt med i det regnskab du fører 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk med gode input - og hurtig respons. TAK.

Jeg har lavet regnskab, bogført og afregnet moms. PC'en er kun til firma - da jeg selv har en til privat brug derfor har jeg taget fuld moms fradrag og straks afskrevet da den ikke var specielt dyr.

Jeg har ført kørselsregnskab og har valgt at tage fradrag for det kørte antal km efter statens takst. Dette beløb har jeg fratrukket min omsætning.

Mit resultat er langt under 300.000 kr. derfor undrer det mig også, at jeg skal udfylde disse felter.

Findes der egentlig eksempler på opstilling af årsregnskab for en enkeltmandsvirksomhed? Jeg har ledt og ledt uden held. Vil bare sikre, at jeg har alt med.

Hilsner Henri 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henri72:

Fantastisk med gode input - og hurtig respons. TAK.

Jeg har lavet regnskab, bogført og afregnet moms.

Godt. Hvis du har bogført og lavet regnskab, så hiver du bare de nødvendige balance tal der fra.

Henri72:

Jeg har ført kørselsregnskab og har valgt at tage fradrag for det kørte antal km efter statens takst. Dette beløb har jeg fratrukket min omsætning.

Du må ikke bare formindske din omsætning direkte ved at modregne kørselsgodtgørelse. Jeg misforstår dig nok - forhåbentligt.

Henri72:

Mit resultat er langt under 300.000 kr. derfor undrer det mig også, at jeg skal udfylde disse felter.

De 300.000 kr. er ikke resultat men omsætning. Er din omsætning over 300.000 kr., så skal du oplyse diverse balance tal til skat.

Henri72:

Findes der egentlig eksempler på opstilling af årsregnskab for en enkeltmandsvirksomhed? Jeg har ledt og ledt uden held. Vil bare sikre, at jeg har alt med.

Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig efter, hvordan du fører regnskab og bogfører, når du spørger efter dette?

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)