Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man igang med at handle med Brugte fodboldstøvler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg hedder Jacob Saxtoft, 21 år og vil gerne starte en virksomhed op med brugte fodboldstøvler. 

Jeg er meget i opstartsfasen, hvor jeg er ved at undersøge markedet. Fodbold har altid en passion for mig og stor del af mit liv og glæden ved fodboldstøvler har altid været der. 

Jeg kom på denne ide, da jeg solgte alle mine fodboldstøvler til et par venner og fik ideen om der måske ikke skulle være et nichemarked. 

Jeg kunne godt tænke mig at spørger folk hvilken slags redskaber jeg kunne benytte for at undersøge markedet, da det her er så nyt og er helt uerfaren. 

Er der evt. nogle der kender godt til fodboldstøvle markedet fx om man har arbejdet i sportsbutikker eller kender til at indkøbe fodboldstøvler. Jeg er alledere igang med at lave nogle aftaler med kontakter, men nu skal der undersøges om der er et marked

Med Venlig hilsen 

Jacob Saxtoft

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Det er lidt som ham der startet brugte golfbolde.dk Smile

Men det her er kun min menning, jeg ville aldrig købe brugt fodtøj, hverken til mig eller mine børn og sådan tror jeg at der er mange som har det, uden at vide det.

Og jeg tror at det er svært at sælge brugt fodtøj, på en webshop, for min holdning er at man skal altid prøve et par sko inden man køber dem, der er jo altid forskel på str. af sko, en str. 42 er jo ikke altid ens.

og så er det det mad kvaliteten, det er rat at kunne holde varen i hånden og selv se hvor brugte de er, og sådan er det jo med mange brugte ting.

Det her er kun min mening, håber at du kan bruge den til noget.

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil stemme i her også. Personligt har jeg intet imod brugte ting, vi køber også brugte ting her i huset, og ungerne har da også fået brugt tøj i ny og næ.

Problematikken ligger dog i fodtøj. Sundhedstyrelsen har gentagne gange anbefalet folk IKKE at købe brugt fodtøj til bla.a børn. Det skyldes at en sko (også en fodboldstøvle) trædes til af den person der køber den. Når den så er blevet godt trådt til passer den til den fod, og kun den fod. Og det er meget individuelt hvordan folk træder og hvor de fordeler vægten. 

Brugte sko kan være for store, selvom nummeret passer fordi de netop er trådt til, ligesom hældningen og formen på selve fodsålen også er meget forskellig.

Du kan godt prøve, men jeg tror ikke det er noget du bliver den næste dyne-larsen på :) Langt de fleste går i en stor bue uden om brugt fodtøj, og ærlig talt kan man købe et sæt fodboldstøvler i bilka for 100.- kr. Ved godt det så ikke er 1200kroners guldstøvler, men alligevel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Tak for jeres mening. Vil gerne høre hvad man synes om det,  men det vil ikke slå mig ud for at prøve. Jeg vil først undersøge markedet inden jeg beslutter om jeg fortsætter eller ej. 

Der bliver desværre heller ikke besvaret på mine spørgsmål, så hvad I siger kan faktisk ikke bruge til så meget, men er glad for I deltager i debatten

MVH

Jacob

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jacobsaxtoft:

Hej 

Tak for jeres mening. Vil gerne høre hvad man synes om det,  men det vil ikke slå mig ud for at prøve. Jeg vil først undersøge markedet inden jeg beslutter om jeg fortsætter eller ej. 

Der bliver desværre heller ikke besvaret på mine spørgsmål, så hvad I siger kan faktisk ikke bruge til så meget, men er glad for I deltager i debatten

MVH

Jacob

"Jeg kunne godt tænke mig at spørger folk hvilken slags redskaber jeg kunne benytte for at undersøge markedet, da det her er så nyt og er helt uerfaren"

Amino er jo netop et af de redskaber, og du har fået flere svar, som jeg er 100% enig i; der er sikkert kun ganske få der vil købe brugt fodtøj.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino er et af redskaberne, men mine spørgsmål om der er nogle som har arbejdet i sportsbranchen er ikke besvaret. Igen jeg skal undersøge markedet og jeg ved ikke endnu hvem min målgruppe vil være. 

Jeg synes ikke jeg får råd hvordan jeg kan undersøge om der er en niche. Jeg skal tale med mennesker som spiller fodbold. Det kan være jeg også skaber et nyt marked. 

Tak for meningen alligevel

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobsaxtoft:

Amino er et af redskaberne, men mine spørgsmål om der er nogle som har arbejdet i sportsbranchen er ikke besvaret. Igen jeg skal undersøge markedet og jeg ved ikke endnu hvem min målgruppe vil være. 

Jeg synes ikke jeg får råd hvordan jeg kan undersøge om der er en niche. Jeg skal tale med mennesker som spiller fodbold. Det kan være jeg også skaber et nyt marked. 

Tak for meningen alligevel

Jeg håbar da at du ved hvem din mål gruppe vil være ? start med fodboldspiller Smile

Husk på at 99% af dem har inde på Amino, har mange års erfaring med at starte virksomhedder og drive virksomhedder, der er da folk her på Amino som er i sportsbranchen, men de sælger nye ting, hvis jeg var dig, så ville jeg ringe og skrive rundt til en masse klubber.

Det er ikke nemt at undersøge om det er en niche, hvis det var så nemt, så var der mange der vile gøre det, det koster mange dage,uger om mdr.

Du spøger os om råd, og det får du, og jeg kan da sige, at jeg har mange venner som spiller fodbold, og ingen af dem ville købe brugte støvler eller sælge brugte støvler.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og Jacob lige en ting som måske kunne hjælpe dig, og få dig til at ligne en man troer på, så skal du altså udfylde din profil, med hvem du er og hvad du laver, jeg kender flere af de gamle rotter, her på Amino, og hvis ikke du har valgt at bruge lidt tid på at skrive om dig selv i din profil, ja så vil de ikke bruge, så meget som et miniut på dig.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg. Jeg er glad for din kommentar :D 

Jeg vil stadig se om der er marked og det kan være jeg kan overbevise nogle af dine kammerater med en god service. Det slår mig ikke ud. 

Jeg formulerede mig lidt forkert med målgruppen. Jeg ved det blive til fodboldspillere, men hvilken aldersgruppe, køn, adfærd osv. er mere det jeg skal undersøge.

Folks holdninger er altid forskellige, men jeg tror stadig der er et marked.

Tak for snakken 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med der ikke er nogen der gør i det i forvejen kan du udlede to ting. Enten er det fordi der ikke er et markede, eller også er det fordi der er et 100% u-udforsket marked som der bare ikke er nogen der arbejder i.

Det betyder også at de værktøjer du efterlyser ikke eksisterer. Du må være mere konkret. Der er ikke lavet undersøgelser af om folk er ok med at købe brugte fodboldstøvler, så du er sådan set lidt på herrens mark.

Da du selv må spille fodbold siden du har fodboldstøvler på lager, så må du vel også have mulighed for at lave en undersøgelse selv af om der er et marked, eventuelt igennem de venner du har der købte dine gamle støvler?`

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)