Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva hedder det og er det en god idé?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Marc Jensenn:
Kan jeg lave en Wordpress hjemmeside i HTML og CSS? Er det ikke kun PHP og CSS der? 

Wordpress er baseret på PHP, men du behøver ikke kunne PHP for at installere og modificere den. 

På flere webhoteller kan du installere Wordpress via 1-click install, og så rette designet udelukkende ved at redigere i CSS-filen og ved at flytte/installere widgets.

Jeg har selv bygget mange Wordpress sider uden at kunne PHP - fx www.aiconcept.dk og www.plejeguide.dk.

Engang i mellem har man behov for at kommentere noget kode ud, for at fjerne funktioner - men det kan man også sagtens uden at kunne PHP. 



Jeg er helt med på hvad du mener og synes det er en god ide. Jeg tror også selv jeg kan redigere det og kan ikke forestille mig have problemer med det.

Men, hvis jeg har redigeret en hel Wordpress hjemmeside hvor jeg har skiftet widgets, plug-ins og ændret i CSS osv. hvordan giver jeg alt det jeg har redigeret, til kunden så?

Kunne det være en mulighed eller er det det man måske gør, at hvis en kunde henvender sig til mig, allerede har en hjemmeside med Wordpress, hvorefter jeg får et log-in og redigere den? Er det sådan du gør, for dine kunder?

Jeg synes ellers det lyder som en meget god idé 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Jacob Dalgaard:

Marc Jensenn:
Det er overhovedet ikke det som er problemet lige nu eller bliver. Jeg vil lige først tænke på at om jeg kan få det solgt, FØR jeg vil lave min egen hjemmeside. Altså, det nytter ikke at lave en hjemmeside som sælger "Static Content" hjemmesider, men ikke tjener noget på det.

Men hvis ikke det er problemet hvorfor laver du så ikke din hjemmeside så dine mulige kunder kan se hvad du kan ellers kan de jo ikke kontakte dig hvis de er interesseret i dine ydelser? At spørge herinde og regne med du ikke behøver lave noget benarbejde selv er sku naivt.

Sådan læser jeg virkelig ikke hans spørgsmål. Han spørger jo egentlig blot til om der er et marked for hans ydelse før han vil gå igang med at lave en masse arbejde.

Marc, jeg tror det er svært at sælge hjemmesider i HTML/CSS, som samlede hjemmesideløsninger. Hvis HTML/CSS er det du vil fokusere på, så overvej at sælge PSD konvertering til HTML/CSS. Altså folk sender dig et design og du koder det i HTML/CSS. Det er der et marked for.

Der er også massere, der skal have lavet rettelser i deres hjemmesidedesign.

Nå du kommer lidt igang, kan du så evt gå igang med at lære PHP ved siden af. Selvom det ikke er noget du har lyst til at bruge, så er det en fordel at kunne forstå lidt af, hvis du skal rette i folks hjemmesider. Så kommer du nemlig ikke til at ødelægge noget.

Wordpress er også en mulighed, hvis du vil levere hele hjemmesider. Men her er der også flere veje at gå. Du kan tilbyde hele hjemmesider, og så sætte dig grundigt ind i WP og lidt PHP. Du kan tilbyde at lave temaer ud fra PSD-filer. Men alt dette er selvfølgelig på sigt, hvis du ønsker at udvide din viden.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Emil



Emil... Endelig en som forstod mig. Tak for det. :) Så er der ikke mere diskussion om det. 

Og ja det kan være en mulighed at lære lidt om PHP , selvom det ikke rigtig lyster, men man får jo brug for det :) Så det er en god idé.

Jeg vil prøve at notere dit forslag, men ellers har jeg tænkt mig at få et log-in hos en kunde og selv gå ind og redigere det, hvad synes du om det? Det står også i mit tidligere indlæg herinde i samme tråd

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os prøve sådan her. Alle sammen, som har kommenteret herinde. Væk med det.
Hvad siger i til dette?

En kunde henvender sig, har en hjemmeside på et webhotel og der er installeret Wordpress på siger vi.
Kunden spørger mig om jeg vil redigere hjemmesiden, hvis jeg får et "log-in" til hans Wordpress hjemmeside. Jeg går så ind og redigere widgets, redigere i temaet osv. og kunden modtager det igen. Lyder det som en god idé, at "sælge hjemmesider" på? 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Marc Jensenn:

Lad os prøve sådan her. Alle sammen, som har kommenteret herinde. Væk med det.
Hvad siger i til dette?

En kunde henvender sig, har en hjemmeside på et webhotel og der er installeret Wordpress på siger vi.
Kunden spørger mig om jeg vil redigere hjemmesiden, hvis jeg får et "log-in" til hans Wordpress hjemmeside. Jeg går så ind og redigere widgets, redigere i temaet osv. og kunden modtager det igen. Lyder det som en god idé, at "sælge hjemmesider" på? 



Anyone? 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)