Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 44 ud af 49 (488 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop skrevet følgende til Natascha Lyngsøe Fahlberg, Sekretær hos Bech-Bruun...;

Betyder dette i praksis at forbrugeren (kunden / betaleren) i vores webshop - som har fået sin levering fra os - nu står med et krav overfor EWIRE, da pengene ikke kan anmeldes af os som webshop længere - eller er det os som webshop der har kravet overfor EWIRE for transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned og hvor beløbet automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto.

Kan man med loven i hånden forvente at forbrugeren (kunden / betaleren) nu skal igennem et krav om anmeldelse af vedkommendes tilgodehavende ?

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Årh hvor er det dog fustrerende det hele.
De kunne godt være mere klar i mælet om hvorvidt de penge som ikke er captured havner henne. For hvis de havner på kundens (køberens) ewire-konto, så forsvinder de jo nærmest ud i den blå luft.

Jeg ved at jeg har haft for ca. 5000 kr stående hos ewire, som manglede af blive "captured", men det fremgår ingen steder. Og hvis man ikke havde captured sine penge da ewire lukkede, så kan man heller ikke gøre krav på dem som jeg forstår det. Kan det virkelig være rigtigt, og er det lovligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:
Så du ender altså med at give mig ret ? ;)
det kan være faldet - men jeg tror det stadigt ikke rigtigt - altså at kreditkorthaver skal ha sine penge låst på en konto der ejes af kreditkorthaver - og derfor i princip nu skulle ha krav i boet - men sten sikker er jeg ikke med de mange skriftende info. Dit gode spørgsmål lige under til kurator bør jo kunne sige noget mere - men jeg ville tro man kunne se det på sin konto i Ewire, der hvor man anmelder (jeg har ikke konto og kan ikke se noget (heldigvis))

john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge snak med Advokat Claus Hilligsø Bak, så er det et skøn, hvem der har et krav i ewire. Hvis du har sendt varen og ikke har captured betalingen, så skal du blot anmelde det fulde krav på email med dokumentation for kravet. Det ligger således ikke jeres kunder til last, at I ikke har fået captured en betaling.

I forbindelse med lukningen har kurator valgt at tilbageføre samtlige ikke-godkendte betalinger til kundens ewrie-konto, da de ikke havde styr på om den enkelte webshop havde sendt varen eller ej.

Håber, at det gav afklaring til jer, der står i samme situation.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:
I forbindelse med lukningen har kurator valgt at tilbageføre samtlige ikke-godkendte betalinger til kundens ewrie-konto, da de ikke havde styr på om den enkelte webshop havde sendt varen eller ej.

saa maa det forudsaette at webshoppen ved hvilke kunder der har faaet penge tilbage, saa kunden ikke faar baade vare og penge tilbage. Lyder ikke helt klart

vh John H (fra udland uden dansk tastatur)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og advokaterne kan ikke fortælle, hvilke transaktioner, der er tilbageført, så det er en stor krydsreference mellem dit eget system og den begrænsede oversigt på ewires claim-side.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. Yourpay er der nogen der har erfaringer med dem nu? Jeg har selv ansøgt og været i kontakt med dem fler gange, men selv om der står at man er kørende indenfor 48 timer, så er er de stadig ikke klar efter 1 uge :-(

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det er kendt viden herinde, men fra en journalist har jeg følgende info:

"Finanstilsynet sagde at det var en fejl, at der stod på ewires hjemmeside, at de var et e-pengeinstitut. Dermed er det ewire,  der har ansvaret. Dem har jeg prøvet at få fat på flere gange uden held."

Ved godt det flere gange herinde har været nævnt at Ewire i en periode havde skiltet med at de var et E-pengeinstitut, men det mulige nye er at Finanstilsynet også er ude at melde det ud, ifølge Journalisten.

 

Lad mig høre, hvad I andre har hørt og/eller ved?!

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har stået på deres hjemmeside helt frem til lukningen, at det var et e-pengeinstitut. De skrev at de fik godkendelsen som e-pengeinstitut i 2011, om det er sandt kan jeg ikke bekræfte, men i 2012 søgte de om at blive "nedgraderet" til begrænset tilladelse hvilket de blev, de "glemte" så lige at skrive på deres side og fortælle kunderne at de ikke var et e-pengeinstitut og dermed ikke havde sikret kundernes penge, hvilket er vildledende.

Nu ser jeg frem til at høre fra kurator, om de 2,5 million de havde d.1.4.2014, stadig stod på kontoen da de lukkede d.11.4.2014. 

Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 137
Fra  Protection Group Danmark Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre løsninger end Paypal? :)

Stiksikre veste, skudsikre veste mm. Se protectiongroup.dk

Side 44 ud af 49 (488 indlæg)