Jeg har netop skrevet følgende til Natascha Lyngsøe Fahlberg, Sekretær hos Bech-Bruun...; Betyder dette i praksis at forbrugeren (kunden / betaleren) i vores webshop - som har fået sin levering fra os - nu står med et krav overfor EWIRE, da pengene ikke kan anmeldes af os som webshop længere - eller er det os som webshop der har kravet overfor EWIRE for transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned og hvor beløbet automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto. Kan man med loven i hånden forvente at forbrugeren (kunden / betaleren) nu skal igennem et krav om anmeldelse af vedkommendes tilgodehavende ? |
Årh hvor er det dog fustrerende det hele.
De kunne godt være mere klar i mælet om hvorvidt de penge som ikke er captured havner henne. For hvis de havner på kundens (køberens) ewire-konto, så forsvinder de jo nærmest ud i den blå luft.
Jeg ved at jeg har haft for ca. 5000 kr stående hos ewire, som manglede af blive "captured", men det fremgår ingen steder. Og hvis man ikke havde captured sine penge da ewire lukkede, så kan man heller ikke gøre krav på dem som jeg forstår det. Kan det virkelig være rigtigt, og er det lovligt?