Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 46 ud af 49 (488 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

skanse72:
Dvs der er forsvundet 1.700.000 kr i de sidste 41 dage før konkursen, penge der har stået der siden 2012, penge som nu ikke kan fordeles til kreditorne. Skandalen foresætter.....

Henrik, Har du set på Ewires regnskaber - om hvor vidt der har været taget evt. revisionsforbehold?

sidste regnskab - revisionen har ikke givet anledning til forbehold = 31/12-2012 - ledelsen tager kun selv forbehold og skriver at going concern er vurderet ud fra tillid til forsatte kreditfaciliteter

men læses det korrekt hvad der er forsvundet siden finanstilsynet - for hvad står der i kreditor meddelelse nr 2.

Der må være lidt forklaring til selskabet aktiver var de der ca 450.000 kr for det går vel ikke at tage omsætningsaktiverne og så være sikker på det er de 2.1xx.000 der er 450.000 kr nu - 

I regnskabet 2012 var der - som også i finanstilsynet, negativ egenkapital - 536.000 som sammen med gæld på 9.493.000 udgjorde passiver med ca 8.800.000 kr og så var der matr. anlægsaktiver 5.599.000 og omsætningsaktiver for 3.358.000 der udgjorde aktiv siden med samme 8.800.000

Hvad man man udlede af at der nu er 450.000 i aktiver i kreditor meddelelse 2? - Vel ikke noget ud fra hvad finanstilsynets tal om f.eks. omsætningsaktiver siger - de er jo bare en del af de samlede aktiver - så jeg kan i alle fald ikke ud fra det korte der her er beskrevet, se at der er forsvundet noget mellem finanstilsynet og nu

Regnskab 2012 viste klart at med mindre anlægsaktiverne kunne afhændes for 5.499.000 så kunne man ikke indfri gælden ved lukning

Omsætningsaktiver kan vel ikke beskrives som aktiverne af kurator uden et eller andet med - aktiver samlet - anlæg og omsætnings må holdes op mod passiver. Med negativ ek allerede i 2012 og gæld (vel inkl. brugerne netop) på 9.493.000 og disse udgjort på aktiv siden af oms akt 3.358.000 og anl. aktiver 5.599.000 siger vel ikke at der skulle ha ligget over 2 mio i kassen klar til udbetaling. Jeg forstår ikke lige den konklussion

Måske jeg forstår hvis hele kreditor meddelelse 2 kan refereres?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I et boregnskab er aktiverne et udtryk for alle værdierne i boet. Jeg kan derfor godt forstå Skanse72 undren.

Man kunne evt. overveje om revisor burde have råbt vagt i gevær......

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætningsaktiver kan bestå af varebeholdninger, varedebitorer, tilgodehavender, kassebeholdning og bankbeholdning, uanset ikke aktiver der forsvinder i den blå luft på 41 dage før konkursen, slet ikke når det har været en fast beholdning siden 2012.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

I et boregnskab er aktiverne et udtryk for alle værdierne i boet. Jeg kan derfor godt forstå Skanse72 undren.

Man kunne evt. overveje om revisor burde have råbt vagt i gevær...

det kunne man sagtens enig - men aktiverne var i 2012 næsten 9 mio og mener du at boet nu siger at aktiverne ialt er 450.00x kr Henrik - for så er det vel endnu sværere at forstå end hvis det kun er omsætningsaktiver for 2.1 mio der er blevet til 450 t og revisor har jo ikke kunnet råbe op fra finanstilsynets tal i 2014 til boets tal

Alle aktiver skal nu være ca 450.000 og var ult 2012 .- anlæg og oms ca 9 mio. Oms aktiver kan vel hurtigt få ben at gå på i en konkurstruende situationen hvor kort gæld måske indfries og omsætningsaktiver var i 2012 ca 1.8 mio tilgodehavende tilknyttet virksomhed og lidt over 1 mio udskudt skatteaktiv som vel er borte nu i bobehandlingen som vel ikke forventer udnyttelse af skatteaktivet (og som til dels modsvares af vel også opgivet aktiv i form af 1,5 mio goodwill)

Jeg betvivler ikke at der kan være ledelsesansvar (og revisor ansvar) men ser ikke helt sammenhænget mellem præcist hvad oms aktiver var da finanstilsynet fik tal og hvad de er nu - ud fra det de bestod af

her lidt tal (håber man må vise dem sådan her men - why not det er officielle regnskaber 2012

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, i periodebalancen tilsendt til finanstilsynet indgår der også udskudt skatteaktiv på ca. 1.1 million, det kan ikke udnyttes, så det er en del af forklaringen på de 1.7 manglende omsætningsaktiver, så er vi nede på 600.000 kr. forsvundet penge.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jonas Olesen:
Er der andre løsninger end Paypal? :)
http://kortgebyr.dk/ 

vh John H

Alle på kortgebyr.dk er med nets som indløser. Jeg mangler en oversigt over alle, yourpay, paymill og hvad der eller findes. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:
Alle på kortgebyr.dk er med nets som indløser. Jeg mangler en oversigt over alle, yourpay, paymill og hvad der eller findes. 
nej - i venstre side som jeg husker det - kan du klikke dankort af og på. Med på er det nets uden på alle andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ahh, tak. det gav jo hele paletten :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Man kunne evt. overveje om revisor burde have råbt vagt i gevær......

John, jeg tænker på om revisor i forhold til 2012-regnskabet burde have været fremme i skoen. Finanstilsynet stiller jo spørgsmålstegn ved kapitalberedskabet helt tilbage til 2012....

Men med aktiver for ca. 470 tkr og en enkelt fordringshaver på ca 4 mkr. så ser det sort ud når kurator har taget sig betalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
John, jeg tænker på om revisor i forhold til 2012-regnskabet burde have været fremme i skoen. Finanstilsynet stiller jo spørgsmålstegn ved kapitalberedskabet helt tilbage til 2012....
jo der kan som sagt sikkert være grund - normalt vil man vel også som revisor skulle se kommentar til at egenkapitalen er negativ og ledelsen beskrive at den er klar over det og forventer bla bla bla - hvilket jeg ikke kan finde.

Revisor tager ikke forbehold men forholder sig blot til ledelsen der mener going concern er korrekt princip og at xxxx

Revisor kan sikkert ha noget ansvar - Hvem tager sig af det - er det kurator pligt, og hvis han ikke gør - hvem så?

Ledelsen mindst lige så muligt kan ha et ansvar - her er det vel kurator der skal på banen, men hvis han ikke kommer på banen, hvordan så?

Finanstilsynet har jo haft 2012 regnskabet med negativ egenkapital og bemærkning om at man søger godkendelse som e.penginstiut siden 31/5-2012 men kan vel ikke ses at reagere - hvad de måske ikke behøvede - men hvem afgør om finanstilsynet har levet op til god skik og regler - ser kurator på det, og hvis ikke han, hvem da?

I sig selv er konkurs jo ikke forbudt, og der vil altid være meget sure tabere, men hvis fornemmelsen er, at der kunne være noget at komme efter, så bør den fornemmelse vel efterprøves - manes til jorden, eller få resultat - skulle man tro

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 46 ud af 49 (488 indlæg)