Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 45 ud af 49 (488 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Olesen:
Er der andre løsninger end Paypal? :)
http://kortgebyr.dk/ 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, hvis det er tilfældet, så er vi klart blevet vildledt efter min mening. I morgen kontakter jeg advokat for at høre om mulighed for at gøre bestyrelse og direktion personligt ansvarlig. Der må være andre, der har tænkt sig at gøre det samme eller som minimum går med disse tanker?!

Her kl. 15.30 har jeg talt med Finanstilsynet. Blot for at få vished om man er dækket af en indskydergarantifond, hvis betalingsindløsningsudbyderen er et E-Pengeinstitut, og det er man ikke nødvendigvis, men det er klart at kontrollerne er bedre og kapitalkravene større, når man er et E-Pengeinstitut vs. et ikke-E-Pengeinstitut. Derfor kan det nok også konkluderes, at Ewire ville være eller burde have været bedre kontrolleret, hvis de vitterligt var et E-Pengeinstitut i 2013 og 2014.

Derudover nævnte Finanstilsynet, at der p.t. var kig på gældende lovgivning og sandsynligvis også en opdatering. Om det så var efter Ewires konkurs elle ej ved jeg ikke, men det vil jeg forsigtigt gætte på.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Finanstilsynet udtaler også i rapporten, at de mener der kan være erstatningsansvar for ledelsen, de har jo hævet 5,5 million af BRUGERNES penge til løn selvom selskabet havde store underskud. Jeg venter på at høre fra kurator ang. opgørelsen, derefter kan vi tage stilling til kreditorforening, hvor man går sammen og tager stilling til om der laves civilt søgsmål. Der er folk bag ewire der har mange penge, så det er en mulighed.

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg kan hjælpe med en S5 / Valitor løsning:

 Hurtig oprettelse og lave priser.

 Ring / skriv gerne til S5:

 TLF: 8736 1457

Mail: sea@s5.dk

 

Mvh

Svend Erik Andersen

S5

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at være lyseslukker, men tror godt at vi allesammen kan indstille os på at hver en krone er tabt, captured eller ikke captured. Stort som småt. Tror ikke en eneste får en krone, andet end en masse spildt energi...

Hvordan skal tab bogføres ? Pengene er jo "modtaget"... ???
og hvis sagen kommer til at trække i langdrag, hvordan skal det så bogføres midlertidigt, der skal jo svares moms, skat osv. af selvsamme penge som vi ikke har modtaget. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man retsforfølger ledelsen vil afhænge af om nogen vil anmelde den og begrunde ordentligt.

Umiddelbart må det blive svært for kurator at komme uden om ikke at gøre forsøget. Dels at solgt deres produkt på falske forudsætninger og dels på Finanstilsynets vurderinger. Som nævnt af Skanse72 så virker det som den tidligere ejerkreds har midler.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Umiddelbart må det blive svært for kurator at komme uden om ikke at gøre forsøget. Dels at solgt deres produkt på falske forudsætninger og dels på Finanstilsynets vurderinger. Som nævnt af Skanse72 så virker det som den tidligere ejerkreds har midler.....
Enig, det er jo så langt enklere hvis kurator rykker selv og ikke enkle eller flere kreditorer skal -  bliver spændende at følge hvornår der evt rykkes i den sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreditor information nr.2:

Foreløbigt anslåede aktiver i alt  kr.470.963,54

Ewire har siden 2012 regnskabet kørt med fast 2.2 - 2.5 mio. i omsætningsaktiver, helt frem til d.28 februar 2014, Ewire aflevere en intern periodebalance til finanstilsynet for perioden 1.januar 2014 til 28.februar 2014  ,her oplyses at der er 2.211.773 kr i omsætningsaktiver,

kilde (side 2):https://www.finanstilsynet.dk/~/media/Regler-og-praksis/2014/offentligg%C3%B8relsesversion_20140414.ashx

Dvs der er forsvundet 1.700.000 kr i de sidste 41 dage før konkursen, penge der har stået der siden 2012, penge som nu ikke kan fordeles til kreditorne. Skandalen foresætter.....

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Dvs der er forsvundet 1.700.000 kr i de sidste 41 dage før konkursen, penge der har stået der siden 2012, penge som nu ikke kan fordeles til kreditorne. Skandalen foresætter.....

Henrik, Har du set på Ewires regnskaber - om hvor vidt der har været taget evt. revisionsforbehold?

Side 45 ud af 49 (488 indlæg)