Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 42 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kevin Hansen:
Er meget i tvivl, men har besluttet mig for, at ihvertfald åbne op for MobilePay, men det er jo bestemt ikke nok.

Så vidt jeg ved, må du kun bruge Mobilepay ved en person-til-person betaling, som i en fysisk butik. Du må ikke bruge det ved internethandel, endnu. Men håber selv det snart bliver en mulighed.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så der adgang.. Jeg har åbenbart ikke noget tilgodehavende, den sidste postering der vises hos mig er en udbetaling den 9/4, men har haft ordre fra der og frem til lukningen, men har nok ikke godkendt betalingerne, hvilket så betyder (som jeg forstår det) at pengene sendes retur til kunderne... dvs. jeg har et på kunder der har fået tilsendt deres varer OG fået pengene retur.. hmm 

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har 5 kr til gode - det overlever jeg nok... Cool

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
Afvis ordren og send ikke varen - Skriv til kunden at du ikke kan acceptere betalingen pt. og at de kan betale på anden måde (evt. bankoverførelse)

Hvis kunden har betalt skal de da have deres pakke?

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke den går!

Tværtimod har vi en ny situation. 

På http://claim.ewire.dk/Account finder man denne notits:

"De gøres opmærksom på at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto."

Det betyder jo i praksis at udvalgte kunder STADIG har betalt, men at nu også kundens penge er fastfrosset. Det skaber jo pludselig en helt gal konflikt mellem kunde og sælger. For sælger har reelt ikke fået pengene og kan heller ikke gøre krav på dem i konkursboet, og kravet for leverede varer er derfor rettet mod kunden - som altså ikke har adgang til pengene.

Det er jo vældigt uheldigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:
Det betyder jo i praksis at udvalgte kunder STADIG har betalt, men at nu også kundens penge er fastfrosset. Det skaber jo pludselig en helt gal konflikt mellem kunde og sælger. For sælger har reelt ikke fået pengene og kan heller ikke gøre krav på dem i konkursboet, og kravet for leverede varer er derfor rettet mod kunden - som altså ikke har adgang til pengene
det tror jeg er forkert. Kundens penge er gået til Ewire men ikke fra Ewire til shoppen - helt uanset om shoppen ikke har - eller har - bedt om udbetaling og pengene er blevet låst

Shoppen har valgt ewire som betalingsmulighed og bærer hele risikoen for at få pengene fra kunden har betalt. Dermed har kunden kun ET krav = varen de har betalt- og shoppen har krav for alle penge mod ewire, uanset de har anmodet om udbetaling eller ikke, og er blevet låst

Tal med kurator som kan forklare, men kunden har altid ret til varen som jeg ser det, og shoppen har så helt klart også krav mod ewire boet - som nok ikke giver større dividende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kundens penge er hos ewire!

Kunden kan ikke få sine penge tilbage fra Ewire uden at gøre krav på dem i konkursboet. det er vist hele pointen.

Smart nok af advokaten - de får meget mere arbejde ud af det  = $$$

Shoppen kan ikke gøre krav på kundens penge - det kan kunden derimod.

Hvad er ods for at kunden vi bruge sit krudt på at gøre krav overfor Ewire fremfor i god dansk stil i stedet at  klage og brokke sig til SHOPPEN som jo intet har med sagen at gøre men derimod også er offer her. 

Virkelig en dum situation Ewire har sat os i.

Hvorfor skulle kurator/ewire ellers fremhæve denne tekst "

"De gøres opmærksom på at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto."

I kurators perspektiv er pengene altså sendt tilbage til kunden...

Ja bevares, til kundens EWIRE konto... hvad kan nogen som helst bruge dét til ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Johansen:

Hvad er ods for at kunden vi bruge sit krudt på at gøre krav overfor Ewire fremfor i god dansk stil i stedet at  klage og brokke sig til SHOPPEN som jo intet har med sagen at gøre men derimod også er offer her. 

Virkelig en dum situation Ewire har sat os i.

Hvorfor skulle kurator/ewire ellers fremhæve denne tekst "

"De gøres opmærksom på at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto."

1 Kunden har vel i princip altid ret og kunden har jo intet at gøre med betalingsgateway og andet., Kunden bruger sit betalingskort og så er den ikke længere. Valg af indløser osv er shoppens og shoppen har taget en risiko med en indløser som havde elendige resultater. Det kan være forståeligt at det sker, men det kan aldrig være kundens ansvar og har intet med dansk stil at gøre

Kundens ewire konto: - kunden er vel shoppen som har en ewire konto og de penge shoppen har bedt udbetalt men som ikke er gennemført (betalt til shoppens bank konto) er ført tilbage til shoppens ewire konto - sådan ville jeg da læse det. Den person der har købt og har betalt med sit kreditkort har vel ikke en ewire konto??

Hvad der så sker hvis shoppen ikke leverer og personen der har købt går til sin kreditkort formidler og kræver pengene tilbage til kreditkortet ved jeg faktisk ikke - det må der være nogen kyndige herinde som kan fortælle.

Jeg mener bankerne er forpligtede til at medvirke til at løse den så kreditkort udsteder - eller udstedende bank om du vil, skal så i aktion. Det er vanskeligt at tro, at den bank kan hænge på det, og kan den det, vil den givet ha et krav, som jeg tror den vil kunne rette til webshoppen som ikke leverer og ikke til ewire - men den må andre byde ind på

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Antagelsen ér at den person der har købt og har betalt med sit kreditkort FÅR en ewire konto... og dermed får betalt beløbet tilbage -  på sin ewire konto.

Der i opstår problemet... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:
Antagelsen ér at den person der har købt og har betalt med sit kreditkort FÅR en ewire konto... og dermed får betalt beløbet tilbage -  på sin ewire konto.
hm - hvorfor tror du det - hvorfor læser du det ikke som at kunden er shoppen - det er da shoppen som er kunde hos ewire og hele tiden har haft en ewire konto -  og ikke den der skal ha varen?

Jeg er sikker på det ikke er kreditkortsvingeren der nu har en ewire konto med pengene låst på - HVIS det var tilfældet, så var det sidste gang jeg ville betale med kreditkort via nettet - hvis ikke jeg kunne se det var NETS pengene gik igennem. Farvel til alle andre end nets hvis forbrugerens penge kan låses på alle mulige mindre betalingsformidlere og indløseres konti - men sådan er det heller ikke er jeg ret sikker på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 42 ud af 49 (488 indlæg)