Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 40 ud af 49 (488 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:

Er der helt seriøst en nævneværdig del af befolkningen som ejer et visa/dankort som reelt ville afvise at handle med visa delen hvis man kun tager visa OG betaler gebyrer forbundet med dét? Jeg har ingen indikationer på at det skulle være et reelt problem. Jeg ved at det rene dankort eksisterer men har aldrig nogensinde set et - så hvor mange har reelt et?

Tag et kik her: Dankortet, er det ikke noget far havde i 80′erne?

Jeg tror der er en nævneværdig del af befolkningen der ikke vi handle i en butik der ikke skilter med dankort. - For for dem der ikke lader sig stoppe af det, dem der først kommer til betalingen. Den del af befolkningen tror jeg er ret ligeglad. - Men JEG tror nogen vil vælge en butik fra der ikke skilter med dankort. - Alleree inden de når til noget der bare er i nærheden af betaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg hopper ofte af hvis små køb kun kan betales hvis JEG skal betale et gebyr ved at mit visadankort kun er rent visa i butikken.

Det er en generel deal braker hvis jeg skal betale for at betale. Det er OK med valget, dankort- 0 gebyr eller via eller master - gebyr kr xxx

Kender heller ikke ret mange større shops hvor kunden skal betale for at betale fordi butikken ikke kan tage dankort delen af et visadankort. Den står mig bekendt for mere end 90% alle gennemkørsler af visasdankort i Danmark (husker et højere tal i hovedet faktisk.

Som oftest bruges visa delen af visadankortet kun når man som dansker er i udlandet - eller køber fra udenlandske webshoops- ellers i laaaaangt de fleste antal transaktioner, er det dankort delen

Jeg ville hvis jeg ikke havde "råd" til dankort i min shop, selv æde gebyret, så tror jeg folk er mere ligeglade og de kan sammenligne varens pris direkte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville hvis jeg ikke havde "råd" til dankort i min shop, selv æde gebyret, så tror jeg folk er mere ligeglade og de kan sammenligne varens pris direkte

Det tror jeg også mange gør. - Jeg er mere nervøs for det signal man som lille ny-startet butik sender, hvis ikke man har dankort-logoet. - Som lille ny-startet har man jo i forvejen alle odds imod sig, og derfor er spørgsmålet om man opfattes som mindre seriøs uden dankort.. - Igen... Tror de unge er nemmere at overtale end 'de gamle' - Så alt i alt.... - Det er noget man må gøre op for sin egen butik, dem man handler med (indløserene) bør bare være med til at gøre det HELT klart hvad man vælger, og hvad man fravælger.

Og her er det 'dårlig stil' at nævne Visa kort og Visa/dankort... Da det er det samme med mindre man har Nets som indløser!

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:

John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd.  

er det så meget mere absurd end at iphone og i princip alle telefoner laves uden for danmark, jeg mener, hvis konkurrencen er sådan, at de udenlandske virkeligt kan vinde, så er det jo det. Jeg tror ikke NETS er så hylende bange for den konkurrence, men bliver den alvorlig, så må de jo hitte på noget. Som det er nu vil jeg nu tro at NETS står stærkt og som nævnt mener jeg at over 90% af danske nettransaktioner sker via brug af dankort delen. Nogen har måske et mere præcist tal (og ikke et tal for hvor mange dankort der er visadankort men for hvor mange % af alle transaktioner kører via dankortdelen - jeg mener over 90% faktisk)

Godt hvis der er udenlandsk konkurrence da det jo så vil skubbe udviklingen i nets også og ja det kan de som alle andre sikkert trænge til.

Det kan lægges til at mange udenlandske shops er rasende sure på dankortet som de jo generelt ikke har og som de synes forvrider konkurrencen så store danske shops med rene dankortlæsninger har langt billigere vilkår på det danske marked end udenlandske har. Skulle ikke undre om Eu en dag pibber op der også :)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart oplyser Nets ikke de tal direkte som du efterlyser, men:

"I 2012 er der gennemført 60,1 millioner Dankort-transaktioner på internettet."

"I 2013 foretog danskerne 79,7 millioner transaktioner med Visa/Dankort i udlandet. Det er godt 18 millioner mere end i 2012"

Sidstnævnte dækker over både nethandel og fysisk handel. Jeg er ikke klar over om et salg på en dansk hjemmeside til en dansker med Visa kort vil indgå som "Udenlansk" her.

Interessant problematik omkring ulige vilkår i EU pga. lave gebyrer fra Nets på dankortet, det kunne godt udvikle sig til politisk ballade.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det virker som om der ikke længere føres statistik over antal rene dankort transaktioner og så transaktioner via Visa/dankort så længe det er dansk udstedte kort.

Der føres derimod statistik over betalinger i Danmark via dansk udstedte kort, kontra udenlandsk udstedte, og der er naturligt nok meget få udenlandsk udstedte kort 21,3 mio mod 976 mio danske i sidste statistik

Blot skiver flere det oplagte, at langt hovedparten af transkaktioner i DK sker via dankort - nemli i princip alle i butikker med terminaler og også langt flest internethandler,  men en nøje statistik der deler føres ikke af nets eller nationalbanen eller danmarks statistik

I øvrigt vil detail handlen jo frem mod 2018 få højere udgifter ved at tage mod dankort - næpppe op til visa gebyr, men jo stigende priser som jeg har læst aftalen - noget med at detailhandlen skal dække de nøgne omkostninger (og stadigt "gratis" for bruger = betalt som altid via priser)vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Interessant men noget nørdet. Er Ewire tråden efterhånden en Nets tråd? Tråden kunne have heddet Alternativer til Ewire.

De fleste ser sig blinde på de måske 2-5% de kan miste ved ikke at have Nets. Men prøv også at vende det om: Der er mange der bare har nets og visa som betalingsmuligheder for kunderne i deres shop. Så er der muligvis op til 10% mersalg i vente, hvis de fik sat bankoverførsel og PayPal ind.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs folkens.

Jeg skal lige forstå det rigtigt. Skal man have anmodet om konkursboet inden den 25. eller vil det først være muligt at anmode fra den 25?

Såfald hvis man skal anmode elektronisk nu, hvor skal dette så gøres?

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter den 25. april bliver det muligt, sådan forstår jeg teksten på ewire.dk

Side 40 ud af 49 (488 indlæg)