Hej Amino.dk |
Du skal gemme dine bilag i 5 år.
Du skal bevise dine udgifter og indtægter, ikke fortjenesten.
Hej Amino.dk |
Ville "screenshots" være beviser nok? Og hvad mener du med ikke fortjenesten? |
Altså Marc, vi har fortalt dig det i en af dine andre tråde : Køb et ringbind og sæt alle dine bilag der ind. Bilag er: Alle de fakturaer, du sender til en kunde og alle de regninger, du selv betaler som har (100%) noget med din indtjening at gøre. Og så laver du enten et regneark eller helst en kassekladde (du må google det) og så sørger du for, at skrive alt der i: Ringbindet og kassekladden, du lige har købt, betaling for dit arbejde, renter, du får på kontoen. Det hele. Og når året er omme, så poster du først her, for at se om nogen kan fortælle dig, om du gør det rigtigt. Og har du ikke det - eller har du tjent for mange penge - må du muligvis ud og spørge en bogholder eller revisor om hjælp. Regningen for bogholderen og revisoren kan so så OGSÅ sætte i dit ringbind og trække fra dette eller næste års overskud. Du skal have med andre ord have bilag/beviser på dine udgifter og dine indtægter. Ud fra det regner man så overskuddet ud, som du skal beskattes af - hvis det er over 32.000. |
Screenshots vil være ok, hvis din kunde kan identificeres. Skat kan finde på at tjekke det, om det er en fup faktura, og om beløbet passer. Du skal gemme din "køb" fakturaer, og "salg" fakturaer. Når 2014 er om, skal du udregne din over- eller underskud (hvis du ikke har en revisor til det), og angive det til skat i en "udvidet angivelse", det vil ingå i din beskatning. Jeg antager, du har en enkeltmandsvirksomhed? |
Tak for det :) |
Ja, rent teknisk vil jeg tro, at man kan sige, at Marc har en enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering, da han 1. er for ung, 2. omsætter for mindre end 50.000 i 12 sammenhængnede måneder. |
Fedt! Så kan jeg lade som om jeg har en "virksomhed" hehe - ej laver sjov :) |