Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring 1. ansat af sælger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle


Mit spørgsmål går på ansættelse af sælgere.


Jeg ejer en virksomhed der sælger produkter til mellemstore og store virksomheder i hele Danmark. vi har kun B2B salg. Alt salg bliver lavet som projektsalg og har en størrelse på 100.000 kr. og op til flere millioner.


Jeg ved at der er en del der har et negativt syn på virksomheder der ansætter på ren provision. jeg vil meget gerne være seriøs omkring min ansættelser og selvfølgelig gerne have en super sælger.


Mit udgangspunkt for løn er cirka:


Fast løn, 35.000 kr.

Fast løn med bonus, 25.000 kr. plus 10 % af DB

ren provision 25 %


(pension, kørepenge samt mobil m.m. er udover)

(krav egen bil)


For at budgettet skal køre rundt skal sælgeren (efter oplæring) gerne sælge for min. 140.000 kr. om måneden, hvilket svare til cirka 300.000 kr. i entreprisesum.


Mit spørgsmål er så:


Hvad synes i om lønniveauet og hvordan får man den bedste sælger på baggrund af det?

(Hvis der er info der mangler så skriv meget gerne

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Logos85"

Først; Fedt at det går så godt, at du skal ud og ansætte for at kunne følge med!! :-)

´Min personlige holdning er, at du skal føle dig frem med den/de sælger/sælgere som vil ansætte. Nogle sælgere vil helst fastlæn, nogen en kombi, andre ren provision. Det er både for og imod på alle 3 løsninger.

Om niveauet er ok, afhænger jo også af hvilke afregningsform du vælger og hvor mange timer din sælger putter i jobbet.

Til slut; Godt gået at du har så meget gang i den, at du skal ud og ansætte!!! 

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Et alternativ som vi også arbejder med er:

Fast løn plus en overskudsdeling hver 3. måned

30.000 kr.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger vel af mange ting.

Hvis du har din faste løn, så giver man måske den ikke den ekstra tand, hvis det nu var provision.

Kender en i et større firma, der kun har sælger på provision. Som han siger, han vil have sælgere, som vil det her og som så kæmper for hver enhed de kan sælge. De tjener ikke under 40.000

Har selv været kørende sælger og kunne da godt have brugt provision, for jeg kunne sparke varer igennem. Men næste skridt er så, er nogle områder sværere end andre og hvordan deles det fair i så fald?

Man slapper måske mere af, hvis man er garanteret og måske ikke. En mellemvej kunne måske være et godt bud.

Man er vel ikke useriøs fordi man ansætter på ren provision? Det kunne jeg godt finde på, specielt hvis man ikke lige har råd til at smide en månedsløn, så skal de "kæmpe" sig til den. De gør ekstra for at sælge, hvilket giver mere i kassen og betaler løn. Men der er mange parametre og hvad har man det bedst selv med?

Man kan sige ren provision uden loft eller fastløn uden bonus, så kan folk selv vælge ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)