Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte en medarbejder til at arbejde for en anden virksomhed?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis I kender hinanden, familie, eller på anden vis måske- sammenhængende virksomheder så nej. Det ville jo flytte skat fra den ene til den anden virksomhed - den der betalte løn fik dårligere resultat og den der fik gratis arbejdskraft bedre

Er det helt uafhængige, ville skat nok klø sig voldsomt bag øret og tænke, hvorfor i al verden vil den ene virksomhed forære den anden en helt gratis medarbejder, så den lyder af - no-go

vh John H

Er det også sandt hvis der er koncernfælleseskab hvor der jo er sambeskatning?
Jeg ved at man kan opløfte udbytte, men det er altid en udfordring at have overblik over all de fælder der er i dansk skatte og erhvervslovgivning.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Er det også sandt hvis der er koncernfælleseskab hvor der jo er sambeskatning?

Her gælder princippet om transfer pricing. Transaktioner også mellem koncernforbundne selskaber skal ske på markedsvilkår.

/Henrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

BroncofanDK:
Er det også sandt hvis der er koncernfælleseskab hvor der jo er sambeskatning?

Her gælder princippet om transfer pricing. Transaktioner også mellem koncernforbundne selskaber skal ske på markedsvilkår.

/Henrik

Tak Henrik,

Så bliver det jo først rigtig farligt :-)

Når et firma som Novo er nødt til at undlade at bruge danske konsulenter på internationale projekter fordi Skat sætter transfer priserne mellem datterselskabre til ca. 150% af hvad ydelsen viderefaktureres til slutkunden for, så er der vis behov for ekstra burokrati for at tilgodese det danske burokrati.

/jens 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man må godt ansætte en i firmaet og så leje denne person ud til kost pris (dvs = løn)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankJor:
Så man må godt ansætte en i firmaet og så leje denne person ud til kost pris (dvs = løn)?
ja hvis det er til ren tredie part så er der ingen der tager sig af prisen, men til familie skal det være mindst kostpris = alle omkostninger (hvad fordelen så lige skulle være er svært at se, for er det administration kan man jo bare påtage sig den for familien, men ja - bare alle omkostninger er med på fakturaen for personens tjeneste ved udlejning, så er det som udgangspunkt OK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København N
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Ømaling Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spekulere på hvilken form for virksomhed din Mor har? Jeg føler med historien og tænker om det er muligt at søge efter en partner som Kan få tro på forretning og måske hjælpe til mod en procentdel af omsætningen. Det ville måske kunne gavne butikken samt skabe et drive for en ansat samt skabe en reel stilling i sidste ende og kunne aflaste din Mor.

Jeg ved ikke om det er muligt.

Vh Mille

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille S. Hansen:
Jeg spekulere på hvilken form for virksomhed din Mor har? Jeg føler med historien og tænker om det er muligt at søge efter en partner som Kan få tro på forretning og måske hjælpe til mod en procentdel af omsætningen. Det ville måske kunne gavne butikken samt skabe et drive for en ansat samt skabe en reel stilling i sidste ende og kunne aflaste din Mor.

Jeg ved ikke om det er muligt.

Vh Mille

Det er en enkeltmandsvirksomhed. Det går faktisk udemærket og forretningen har en del goodwill og er kendt. Men den kunne gøres en del bedre, men min mor er 70, så hun har rigeligt at se til i at bestyre og betjene forretningen når hun arbejder 40+ timer om ugen. Ideen med en partner lyder god, men ved ikke hvordan man finder sådan en.

Fra København N
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Ømaling Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg tror ikke det er svært hvis det reelt er en god virksomhed. Din mor kan jo fortsat være ejer og betale en for en service uden at ansætte denne. Lidt ligesom at have en en håndværker til at udføre et stykke arbejde. Jeg kan forstå tvivlen i forhold til at stole på et fremmed menneske. Er der ingen i familien der har interesse for firmaet og har en interesse i at drive det frem og hjælpe til. Personligt bliver jeg bare så nysgerrig. Jeg har selv tidligere arbejdet med enkeltmandsfirmaer indenfor håndværk der ikke havde noget familie som ville drive virksomheden frem. Det gjorde man i gamle dage men idag er det ingen selvfølge at børn og familie fører det hårde arbejde videre hvis de allerede har travlt med deres eget firma.

Hvis jeg på nogen måde viste hvad firmaet lever af ville det være nemmere at rådgive :)

Jeg får bare lyst til at stille mig til rådighed til en snak med din mor. Hvad var hendes visioner og drømme med virksomheden. Jeg kan forestille mig det fylder meget hvis det er et livsværk.

Håber du finder en løsning. 

Vh Mille

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har ihvertfald ikke røde tal på bundlinjen, så vidt jeg forstår det. Men forretningen kunne så meget mere hvis den blot blev promoveret mere.

Der er ikke nogen i familien der bor i nærheden der har lyst til at overtage, da de har deres egne karriere.

Det er en patchwork/stof forretning (med en tilhørende symaskine sælger og reparerer, der dog har sit eget firma)

Enhver hjælp vil blive modtaget med kyshånd, hvis du har lyst. :)

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)