Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte en medarbejder til at arbejde for en anden virksomhed?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankJor:
Så vidt jeg umiddelbart kan se, er der vel ikke forskel på om virksomhed A betaler 3000 kr i løn eller virksomhed B betaler 3000 kr i løn.

DET er der. En virksomhed må kun fratrække ting der har at gøre med DEN virksomheds krav for at kunne ha indtægten. Alt andet er der ikke fradrag for, og det er jo det du søger tror jeg, at kunne betale den ansatte som udgift i din virksomhed/selskab

Hvis det ikke var tilfældet, så kan du bare gi din mor dem personligt som gave som foreslået?

Din virksomhed kunne jo også ha stort overskud og behov for udgifter til at holde skat nede, og din mor kunne ha en helt anden skat og måske ikke kunne udnytte et underskud. resultatet kunne være at skat betalte halvdelen af den ansatte du gav din mor

Du må gi det som gave så skat ikke skal betale med 

Du må aldrig blande to virksomheders udgifter sammen.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 04:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt dit svar. Jeg leder ikke efter fradrag. Der er da enorm forskel fra et firma betaler, til at personligt betale. Det ville være en stor udgift personligt at betale løn til en anden ud af min egen løn. Fair nok det ikke kan lade sig gøre, men ærgeligt når alle får fordele ud af det, inklusive staten og kommunen.

Men også derfor jeg spurgte, så jeg kunne få vished om spørgsmålet.

Tak for svarene ihvertfald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

eneste forskel på om du personligt betaler eller firmaet betaler er vel helt præcist at du vil ha fradrag. Ved at lade firmaet betale får firmaet fradrag for gaven til din mor, ved personligt at betale får du ikke noget fradrag?

Staten TABER derved den skat dit firma sparer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det, ønsker trådstarter primært at skåne moren for al administrationen ved at have en ansat.

Derfor kunne man ikke gøre sådan at sønnens APS ansætter en deltidsmedarbejder, som så lejes ud til morens butik?
Så vil moren blot få en månedlig faktura, sønnens APS tager sig af løn, feriepenge osv., og alle (inkl. Skat) får deres penge.

Eller er det heller ikke lovligt?

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo det tror jeg, men jeg tror ikke det er det trådstarter vil, for så får han jo en indtægt der helt svarer til udgiften og dermed koster det trådstarter hele lønnen uden fradrag i hans virksomhed. Det er lidt derfor jeg forsøgte med om han kunne købe moderens virksomhed og andre krumspring

Han må godt ansætte og leje personen ud videre MEN - det skal være til mindst samme pris han selv giver i løn så han får 0 fradrag og - moderens butik skal jo så ha råd til at betale trådstarters firma for personens løn, og det har trådstarter skrevet hun ikke kan

KAN mor betale lønnen selv, så skal hun jo bare ansætte selv, og så kan trådstarter vel gratis hjælpe med det rent praktiske at sætte en løn op for moderen via danløn, men jeg ser problemet som, at mor ikke har råd til den ansatte, som skal være en gave fra søns virksomhed til morens virksomhed

Fuld udleje af en person fra søns firma til mors er lovligt når bare mor derved betaler hele brutto lønnen = mindste pris = den pris sønnen betaler i alle omk for den ansatte (skat, og alt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Er det ikke bare at gøre det og tie stille?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glasmager:
Er det ikke bare at gøre det og tie stille?
så kan man jo foreslå moren at snyde i moms og tie stille eller foreslå trådstarter at lægge en masse andre falske bilag ind i sit regnskab.

At opfordre folk til noget der dkan koste dem en masse skattebesvær i deres virksomhed (den ansatte vil opdage det og kan misbruge det frygteligt)

Det er heller ikke god stil, at opfordre til at alle danskere skal betale halvdelen af en gave trådstarter vil gi sin mor, og det er hvad der ville ske.

Trådstarter må gerne personligt gi sin mor en stor skattefri gave på næsten 60.000 kr - 

Ærlighed er som gravid. Enten er man det helt eller også er man ikke. Man er ikke en lidt gravid 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John-

Jeg kan godt følge din pointe, det er taget til efterretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:
Jeg kan godt følge din pointe,
herligt - ha en skøn week-end

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

eneste forskel på om du personligt betaler eller firmaet betaler er vel helt præcist at du vil ha fradrag. Ved at lade firmaet betale får firmaet fradrag for gaven til din mor, ved personligt at betale får du ikke noget fradrag?

Staten TABER derved den skat dit firma sparer

vh John H

Det giver stadig ikke mening hvad du skriver. Lad os sige jeg tjener 22.000 efter skat og medarbejderen koster lad os 10.000 kr om måneden. Så ser det sådan her ud.

Jeg betaler personligt, så har jeg ligepludseligt 22.000-10.000=12.000 kr efter skat. (oveni jeg skal holde styr på alt selv, forsikringer, privat person ansættelse, osv)

Firmaet betaler, så har jeg 22.000 kr.

En forskel på 12.000 og 22.000 er godt nok langt mere end noget om fradrag privat. Ved at firmaet betaler får firmaet ingen fradrag, da udgift niveauet simpelthen reduceres for at kompensere. Firmaet ville ikke betale mindre i skat. Men personen ansat ville netop så betale skat.  Så bliver det i sidste ende en bonus for staten/kommunen.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)