Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hænge en lille postkasse op?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg er en snart 16 årig dreng. Jeg vil gerne starte en lille "postvirksomhed" hvor jeg leverer breve til København og omegn for måske 2 kroner stk. (til at starte med) hvor der desuden, hvis der er skrevet mobilnummer på brevet tilbyde "track and trace" hvor jeg bl.a. skriver når brevet er modtaget og når det er afleveret. Til det vil jeg gerne hænge en lille postkasse op et offentligt sted hvor afsenderne kan putte deres breve i. Kræver det en tilladelse fra kommunen. Kunne nemlig ikke finde noget der passer i den kategori på kk.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke velset at bumpe herinde

Du skal ha tilladelse til at hænge postkasse eller kasser i det hele taget op på offentligt område

Hvad vil du gøre hvis du har sendt SMS om at du har afleveret pakken og modtager siger han ikke har modtaget den og nogen siger at du måske bare har taget den selv, og du er under 18 og måske ikke kan holdes ansvarlig. Siger ikke du gør det, slet ikke, blot hvordan vil du gardere din kunde hvis nogen alligevel nægter at ha modtaget noget? -Det skal du nok ha lidt løsning på for selve ideen er god nok hvis du kan skaffe kunderne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super fed ide!!

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Post Danmark har jo f.eks. heller ikke noget bevis på at deres breve bliver leveret. Hvordan skulle man egentlig bevise at et brev er puttet i modtagerens postkasse. Det kan man jo ikke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Zissan Khan:
Post Danmark har jo f.eks. heller ikke noget bevis på at deres breve bliver leveret. Hvordan skulle man egentlig bevise at et brev er puttet i modtagerens postkasse. Det kan man jo ikke. 
enig - jeg så bare din fidus hvis du kunne bevise det. Postdanmark har jo to muligheder - leveringskvittering som viser den er leveret og anbefalet hvor modtager skriver under på modtagelsen. De er jo dyre som pokker, men postdanmark står jo som registreret virksomhed inde for det og har ansvar for det

Det jeg KUNNE frygte i din gode ide er:

Du får ikke lov at hænge en postkasse op i det offentlig

Du skal overbevise kunderne i fordelen - og da kunderne kan nægte, og du jo ikke rigtigt tage ansvar økonomisk som 17 årig, så vil nogen måske betænke sig, men omvendt, bare det at du kan gøre det til halv post DK pris eller hvad det var, vil friste, HVIS du kan modtage brevene et centralt sted og komme ud med dem

Du kunne måske udvide ved at tilbyde en kvittering fra kunden (som anbefalet brev) - ha en bog kunder kvitterede i, og så sms bekræfte til afsender. Blev der så bøvl, så havde du bogen - bare en tanke for at få mere fut i interessen hos dine kunder - men postkasse problemet, og at ha tilstrækkeligt mange breve i et område nær dig skal løses først

Måske en butik vil ta mod brevene for dig - ha en postkasse hængende billigt for at sætte dig igang, hvis de fandt det lidt sjovt?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis jeg i stedet f.eks. hænger postkassen på en ladcykel eller lign. som holder parkeret offentligt, ville det så være lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

det mener jeg ikke, hvis den holder lovligt cykelparkeret - men tør kunderne lægge breve der - specielt hvis du tænker på noget med lidt værdi?? Ladcykel og 200 breve bortført natten til torsdag - men keep thinking

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)