Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hør min historie med skat!!!

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John det er flinkt af dig at nævne det med 32.000, men det har jeg altså styr på og det har intet med det jeg spørger om at gøre. Du behøvede ikke at nævne det og det kan være grunde til jeg er blevet forvirret. Jeg undskylder. Men tak for det ellers.

"Da du næppe tjener over 32.000 på et år så koncentrer du dig om at gemme 8% af din fortjeneste løbende"

Så hvis jeg har tjent 3.500 i denne måned og har gemt 8% til arbejdsmarkedsbidrag skal jeg betale de 8% sidst på måneden, er det korrekt?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Skåret ud i pap: Vi går alle sammen ud fra, at du har et frikort på kr. 32.000. Derfor er 32.000 det beløb, du skal holde dig under, hvis du ikke vil betale skat. Så snart du er over 32.000 (eller det beløb, du har på dit frikort), skal du nemlig betale 44 % af resten.

Vi går altså ud fra, at du tjener mindre end 32.000. Så skal du betale 8 % af alt hvad du tjener. Hvis du har tjent 1500 kr. skylder du 120 kr. i arbejdsmarkedsbidrag. For hver krone du tjener, skylder du altså Skat de 8 ører. Og du kan lige så godt lægge dem til side med det samme og lade være med at bruge dem!

Hvis du bruger alle dine penge og ikke har nok til at betale de 8 %, så skylder du stadig Skat pengene. Og de nøjes ikke med at være sure på dig og så blive gode igen. Så har du pludselig en skattegæld og det er ikke en god start i tilværelsen!!

Hvis du tjener mere end de 32.000, synes jeg, du skal få hjælp af en bogholder til at starte dig op på den rigtige måde. Men allerede nu bør du lave et regneark eller en kassekladde, hvor du skriver ALT op, som du får ind og giver ud. Hvis du køber noget, du skal bruge i dit firma, skriver du det også på. Det vil kunne trækkes fra, hvis det virkelig ER nødvendigt til firmaet. Du skal ikke skrive de ting på, som du bruger privat, altså til tøj, bio, sjov og spas.

Når året er omme poster du så en nem og overskuelig liste her, hvor du skriver alt hvad du har tjent og alt hvad du har givet ud til ting til firmaet. Mon så ikke, der er en venlig sjæl, der vil kigge den igennem og fortælle dig, hvad dit overskud er og hvad du skal betale i Skat.

Og så må du sørge for, at have pengene at betale med. SÅ LAD VÆRE MED AT BRUGE DEM ALLE SAMMEN. 

Venlig hilsen "en mor" Cool

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:

Skåret ud i pap: Vi går alle sammen ud fra, at du har et frikort på kr. 32.000. Derfor er 32.000 det beløb, du skal holde dig under, hvis du ikke vil betale skat. Så snart du er over 32.000 (eller det beløb, du har på dit frikort), skal du nemlig betale 44 % af resten.

Vi går altså ud fra, at du tjener mindre end 32.000. Så skal du betale 8 % af alt hvad du tjener. Hvis du har tjent 1500 kr. skylder du 120 kr. i arbejdsmarkedsbidrag. For hver krone du tjener, skylder du altså Skat de 8 ører. Og du kan lige så godt lægge dem til side med det samme og lade være med at bruge dem!

Hvis du bruger alle dine penge og ikke har nok til at betale de 8 %, så skylder du stadig Skat pengene. Og de nøjes ikke med at være sure på dig og så blive gode igen. Så har du pludselig en skattegæld og det er ikke en god start i tilværelsen!!

Hvis du tjener mere end de 32.000, synes jeg, du skal få hjælp af en bogholder til at starte dig op på den rigtige måde. Men allerede nu bør du lave et regneark eller en kassekladde, hvor du skriver ALT op, som du får ind og giver ud. Hvis du køber noget, du skal bruge i dit firma, skriver du det også på. Det vil kunne trækkes fra, hvis det virkelig ER nødvendigt til firmaet. Du skal ikke skrive de ting på, som du bruger privat, altså til tøj, bio, sjov og spas.

Når året er omme poster du så en nem og overskuelig liste her, hvor du skriver alt hvad du har tjent og alt hvad du har givet ud til ting til firmaet. Mon så ikke, der er en venlig sjæl, der vil kigge den igennem og fortælle dig, hvad dit overskud er og hvad du skal betale i Skat.

Og så må du sørge for, at have pengene at betale med. SÅ LAD VÆRE MED AT BRUGE DEM ALLE SAMMEN. 

Venlig hilsen "en mor" Cool



Hej Birte tusind tak for du giver at prøve :)

1. Nej. Jeg har ikke et frikort, da jeg har valgt at arbejde ALENE. Det sagde skat også til mig, at jeg ikke behøver frikort da jeg vil arbejde alene. Er det så andre regler der gælder og kan du give endnu et svar uden for det, hvis det egentlig er nødvendigt?

2. Hvad mener du når du snakker om "firma"? Hvis firma? Hvilket firma? Her er jeg blank. Det skal også siges at jeg er 13, hvis du ikke har læst hele debatten :)

3. Så jeg skal simpelthen "skubbe" 8% til side, af den indtjening jeg får og lægge andre indtjeninger hvis jeg får det, ovenpå? Har jeg ret?

*Nu er jeg heller ikke den dygtigste "matematiker" hehe. :)* 

Men jeg må indrømme at jeg fattede en hel del, af dit svar Birte. Tak igen. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marc

jeg Tror, at vi alle prøver at fortælle dig vores syn på sagen på den enkleste måde, vi kan komme i tanker om.

Frikort er bare en anden formulering for det fradrag, som alle har, før de skal betale skat. I dit tilfælde altså 32.000.

ja, jeg tog måske fejl, for jeg troede at du var kommet her ind på Amino, fordi du tjente dine penge ved at have en slags forretning, et firma. 

Ja, læg 8 % til side af alt hvad du tjener. Og hold regnskab med, at du ikke kommer over de 32.000. For gør du det, skal du betale skat.

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I orden. Jeg vil lige stille et hurtigt og enkelt spørgsmål.

Skal jeg betale 8% for HVER indtjening eller 8% for SAMLET indtjening? 

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 23:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

:-) Det er nok den sjoveste tråd jeg længe har læst! Især den med frikortet og arbejde alene. Tak for det! 

>>>Marc - du skal lægge 8% til side for hver indtjening. Så betaler du dem samlet når året er omme.<<<

Forestil dig at du har solgt 12 hjemmesider på 1 år - det har givet dig en indtægt på 12.000,- kroner.

Disse 12.000,- skal du betale 8% af.

Men bedst er hvis du har lagt 8% til side for hver gang du får penge ind.

Og hvordan finder man 8% af et beløb?

Du tager beløbet, deler med 100 og ganger med 8. Eksempel. 12.000 kr. delt med 100 = 120,- kr. * 8 = 960,- kroner.

960 kroner er så det beløb du skal betale til SKAT.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:
Mine forældre snakker jeg ikke med, da de er sure på mig lige p.t pga. jeg brugte for mange af mine penge :)

Forstår du hvorfor de er sure? 

Dine forældre er dig nærmest og du bør derfor snakke med dem. Få dem til at hjælpe dig evt. med at spare op. Sig til dig selv at 50% af at hvad du tjener sætter du tilside i banken - eller giv dem til dine forældre så de kan spare dem for dig.

Det er ikke det værd at være sure på hinanden fordi du har brugt lidt for meget på lidt sjov - du får rigelig med tid til at gøre det fremover.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 07:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

En god ide vil være at oprette en konto til rent arbejde ved siden af alt andet. Hvis nu du modtager lommepenge, penge til din fødselsdag, måske noget helt andet. Så ville det være smart at have en konto for sig selv, og derved have et bedre overblik over de penge du tjener online, og ikke blande dem sammen og blive forvirret i sidste ende. Du skriver jo selv at du ikke er den bedste til matematik.

Hav en god dag.

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg er glad for du synes, det er den "sjoveste" tråd du længe har læst, det bliver jeg glad for at høre :) 

Jeg synes du skriver lidt "krympet" eller er det bare mig?

">>>Marc - du skal lægge 8% til side for hver indtjening. Så betaler du dem samlet når året er omme.<<<"

"Disse 12.000,- skal du betale 8% af."

Først snakker du om for hver indtjening og derefter heletal? Har jeg misforstået noget?

Jeg kan da bare nøjes med at bruge en helt normal lommeregner, skrive 12.000 ind og - 8% så bliver resultatet 960 :)

Men tak for det ellers, jeg er glad for du gider hjælpe.
Ser frem til et svar fra dig, på mit spørgsmål fra ovenstående. 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg dig helt enig i. Det overvejer jeg også at gøre snart hos Nordea. Jeg håber ikke de frabyder det ..

Tak for det :) 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)