Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hør min historie med skat!!!

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Jeg har lige ringet til skat og vi har snakket om en masse, omkring at tjene penge som 13 årig ALENE på nettet
Jeg spurgte op til ca. 2-3 gange hvordan de får pengene, men forstod det ikke alle gangene.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!!

Et eksempel:
Betaler jeg 8% arbejdsmarkedsbidrag, af hvad jeg har tjent eller hvad jeg har af penge, på min ungdomsbankkonto?

Grunden til jeg spørger om det er følgende(eksempel):
Jeg har tjent 1.500 fra April til Maj og har brugt 1.490 af dem til at købe nyt tøj og andet.
Hvordan betaler jeg så de 8%, hvis jeg ikke har nok til at betale det? Kan jeg vente med at betale dem til næste måned, når jeg har de penge også bare 16% da jeg ikke gjorde det sidste måned, mens jeg har gemt pengene til arbejdsmarkedsbidrag denne måned?

Altså det er jo lidt forvirrende og jeg håber at i forstår mig. Jeg er 13 år og vil godt lige være opmærksom på det.
For hvis jeg har brugt pengene og ikke kan bruge ovenstående metode, hvordan fand... gør jeg så?

Pengene som jeg tjener på at sælge de hjemmesider som jeg skal, ryger jo direkte ind på min bankkonto som jeg efterfølgende kan bruge dagen efter på mad hos Hr. Olsens bager. Eller skal jeg gemme lidt til Hr. Skattefar, eller bruge ovenstående metode.

Jeg har prøvet at delt det lidt op i skiver og jeg håber virkelig at nogen forstår mig og kan svare mig simpelt og forståeligt. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 15:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:

Hej Amino.dk

Jeg har lige ringet til skat og vi har snakket om en masse, omkring at tjene penge som 13 årig ALENE på nettet. 
Jeg spurgte op til ca. 2-3 gange hvordan de får pengene, men forstod det ikke alle gangene.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!!

Et eksempel:
Betaler jeg 8% arbejdsmarkedsbidrag, af hvad jeg har tjent eller hvad jeg har af penge, på min ungdomsbankkonto?

Grunden til jeg spørger om det er følgende(eksempel):
Jeg har tjent 1.500 fra April til Maj og har brugt 1.490 af dem til at købe nyt tøj og andet.
Hvordan betaler jeg så de 8%, hvis jeg ikke har nok til at betale det? Kan jeg vente med at betale dem til næste måned, når jeg har de penge også bare 16% da jeg ikke gjorde det sidste måned, mens jeg har gemt pengene til arbejdsmarkedsbidrag denne måned?

Altså det er jo lidt forvirrende og jeg håber at i forstår mig. Jeg er 13 år og vil godt lige være opmærksom på det.
For hvis jeg har brugt pengene og ikke kan bruge ovenstående metode, hvordan fand... gør jeg så?

Pengene som jeg tjener på at sælge de hjemmesider som jeg skal, ryger jo direkte ind på min bankkonto som jeg efterfølgende kan bruge dagen efter på mad hos Hr. Olsens bager. Eller skal jeg gemme lidt til Hr. Skattefar, eller bruge ovenstående metode.

Jeg har prøvet at delt det lidt op i skiver og jeg håber virkelig at nogen forstår mig og kan svare mig simpelt og forståeligt. 

Hej du skal betale skat / AM bidrag før du bruger af pengende privat. det vil sige tjener du 1000kr skal du betale 40% ( hvis dette er din skatte %) af de 1000kr, så har du 600kr at købe tøj, slik, computer mm for.

Mvh Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marc Jensenn:
Jeg har tjent 1.500 fra April til Maj og har brugt 1.490 af dem til at købe nyt tøj og andet.
du gør ting svært for dig selv

Du tror vel ikke at køb af tøj eller leverpostej trækkes fra dine indtægter -?? Du har indtægt på 1500 kr og det udløser skat

Du har også i anden tråd og af skat fået klar besked. Du har personfradrag på 32.000 ca per år og så længe din samlede indtægt er under 32.000 så får du kun am bidrag på 8% at betale og du skal når året er gået opgive det samlede tal for din indtægt og udgifter er ikke tøj og sjov - men noget du 100% købte for at få indtægten . ex du køber en blyant for 1 kr og sælger den for 2 kr - = fortjeneste 1 kr - 

Du skal gemme 8% af alt du tjener op til 32000 kr og 44% af alt du tjener over for det skal skat ha - og spørg så ikke hvordan du skal betale skatten når du har brugt pengene. 

Taler du ikke med dine forældre. Spørg dem lidt også, Spørg hvordan de betaler deres skat når de har brugt pengene eller deres husleje  Træk dem med ind i snakken så du har nogen derhjemme til de simple ting

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John, jeg skal kun betale 8% arbejdsmarkedsbidrag og ikke 44%. Det var ihvertfald det jeg hørte over telefonen, da jeg arbejder alene og er under 18 sagde de.

Mine forældre snakker jeg ikke med, da de er sure på mig lige p.t pga. jeg brugte for mange af mine penge :) Så det er grunden til jeg ikke spørger.

Men jeg synes NOGLE af dine svar er lidt for, hvad skal jeg kalde det... "Svære at forstå" som 13 årig, ellers er det bare mig.

Men videre til sagen.
"Du har indtægt på 1500 kr og det udløser skat" hvad mener du med det udløser skat?
Hvis du mener at det er dem som styre det med indtjening, tror jeg ikke det er rigtigt. Men det kan også være det ikke er det du mener.

Men af hvad JEG har forstået, så skal jeg bare bestille en Tast-selv kode.
Logge ind på skat, lave min forskudsopgørelse og logge ud. Simpelt, af hvad jeg har hørt og forstået. Også har jeg ikke mere med skat at gøre bortset fra jeg skal gemme regnskab og betale 8% til dem af AM.

Men okay. Simple spørgsmål, som kan svares ja og nej til i orden. Jeg håber det er nemmere.
Skal jeg ikke betale skat hver måned? Og det er 8% AM jeg snakker om her.
Jeg skal bare gemme 8% af min indtjening for hver måned ikke?

og grunden til jeg virker meget forvirrende er jo at i "voksne" eller nok de fleste får JERES LØN hver måned.
Jeg arbejder alene og får min såkaldte "løn" hver gang, der kommer en ordre.
Så er det bare ikke så simpelt som at jeg skal gemme 8% af min indtjening og +'e det op hvis jeg får flere ordre og betale 8% AM sidst på måneden, hvor jeg får et girokort?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marc Jensenn:
John, jeg skal kun betale 8% arbejdsmarkedsbidrag og ikke 44%. Det var ihvertfald det jeg hørte over telefonen, da jeg arbejder alene og er under 18 sagde de.

Du læser ikke hvad jeg skriver og du forstår måske ikke skat heller . men sidste gang. Du skal betale 8% AM bidrag af alt du tjener fra krone 1 og op og 44% inkl. am bidrag af alt du tjener over dit fradrag på ca 32.000 kr per år og det har intet med din alder at gøre. Du kan læse det 3-4 gange i denne og din anden tråd og det er 100% klart og korrekt

Marc Jensenn:


Men okay. Simple spørgsmål, som kan svares ja og nej til i orden. Jeg håber det er nemmere.
Skal jeg ikke betale skat hver måned? Og det er 8% AM jeg snakker om her.
Jeg skal bare gemme 8% af min indtjening for hver måned ikke?

 NEJ - og det er som sagt forklaret- Du skal gemme 8% af de første 32.000 du tjener og 44% af alt derudover inkl. AM bidrag. Du udfylder dit forskud ved at logge ind, og så opkræver skat fra dig - enten ved slut af året eller ved B-skatte girokort du modtager, og det afhænger af beløbets størrelse

Da du næppe tjener over 32.000 på et år så koncentrer du dig om at gemme 8% af din fortjeneste løbende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Marc Jensenn:
John, jeg skal kun betale 8% arbejdsmarkedsbidrag og ikke 44%. Det var ihvertfald det jeg hørte over telefonen, da jeg arbejder alene og er under 18 sagde de.

Du læser ikke hvad jeg skriver og du forstår måske ikke skat heller . men sidste gang. Du skal betale 8% AM bidrag af alt du tjener fra krone 1 og op og 44% inkl. am bidrag af alt du tjener over dit fradrag på ca 32.000 kr per år og det har intet med din alder at gøre. Du kan læse det 3-4 gange i denne og din anden tråd og det er 100% klart og korrekt

Marc Jensenn:


Men okay. Simple spørgsmål, som kan svares ja og nej til i orden. Jeg håber det er nemmere.
Skal jeg ikke betale skat hver måned? Og det er 8% AM jeg snakker om her.
Jeg skal bare gemme 8% af min indtjening for hver måned ikke?

 NEJ - og det er som sagt forklaret- Du skal gemme 8% af de første 32.000 du tjener og 44% af alt derudover inkl. AM bidrag. Du udfylder dit forskud ved at logge ind, og så opkræver skat fra dig - enten ved slut af året eller ved B-skatte girokort du modtager, og det afhænger af beløbets størrelse

Da du næppe tjener over 32.000 på et år så koncentrer du dig om at gemme 8% af din fortjeneste løbende

vh John H



Jeg synes det var mere simpelt end jeg troede, efter en samtale med dem.

Men okay. Ligeså snart de KRÆVER betaling fra mig, gør de mig opmærksom på det? Så det er ikke noget jeg skal tænke over hvornår?

Men det du nævner med 44% er kun hvis jeg tjener op over 32.000 ikke også? Er det ikke også det du fortæller?

Jeg prøver skam at læse dine tekster, det er overhovedet ikke fordi jeg "ignorere" eller "ikke gider læse det", det er blot fordi jeg synes det er svært at forstå.. Jeg er kun 13 og man forstår jo forskelligt fra person til person. Det ser ud som om du hidser dig en smule op.. :/ 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Beatles, Taxman:
Let me tell you how it will be
There's one for you, nineteen for me
Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxman

Should five per cent appear too small
Be thankful I don't take it all
Cos I'm the taxman, yeah I'm the taxman

If you drive a car, I'll tax the street
If you try to sit, I'll tax your seat
If you get too cold I'll tax the heat
If you take a walk, I'll tax your feet

Taxman!
Cos I'm the taxman, yeah I'm the taxman

Don't ask me what I want it for (Aahh Mr. Wilson)
If you don't want to pay some more (Aahh Mr. Heath)
Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxman

Now my advice for those who die
Declare the pennies on your eyes
Cos I'm the taxman, yeah, I'm the taxman

And you're working for no one but me
Taxman!

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak........ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jo 44% først efter dit fradrag - sikkert 32.000 per år er brugt op

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ecentralen:
Beatles, Taxman:
ja skøn, en noget utraditionel Harrison komposition, jeg tror Lennon har siddet tæt på - Big Smile fra et af deres bedste album . Revolver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)