Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man trække husleje fra

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har min virksomhed  i mit private hjem  og her har jeg et skrivebord jeg kun bruger til erhverv kan jeg trække halvdelen fra i moms på min husleje

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Læs mere om reglerne her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html  - Som du lige beskriver det, vil du kunne læse det er et nok vanskeligt - det skal være efter % af areal, men ApS har bedre mulighed end personlig virksomhed der.,

I øvrigt lyder det mystisk du skulle ha moms på en privat husleje?? Du må jo uanset hvad aldrig trække moms af noget der ikke er moms på?

Er det købet af skrivebordet vi taler om?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene :

Kære Aminoer

Jeg har min virksomhed  i mit private hjem  og her har jeg et skrivebord jeg kun bruger til erhverv kan jeg trække halvdelen fra i moms på min husleje

du spørger om du kan trække halv delen fra i moms på din private husleje?? der er ikke moms på privat husleje, men jeg tænker du nok mener om om du kan trække huslejen fra i dit regnskab til dit firma?
Her er reglerne meget strikse, for at gøre det kort skal din virksomhed ha egen indgang og være afskildt så der ingen adgang er fra privaten.. så for at sige det på dansk, glem det reglerne er alt for kompliceret :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jack,

Kan godt være jeg misforstår noget, men vil det sige, at man bare siger, at jeg som privatperson betaler huslejen for virksomheden, fordi reglerne er kompliceret?

Altså lad os sige, at jeg har en husleje på 6.000.. Min virksomhed fylder, hvad der svarer til et skrivebord, men fordi reglerne er komplicerede, så vælger jeg at sige, at jeg som privatperson betaler alle 6.000 kr. og virksomheden derfor har en omkostning til husleje på 0 kr.? Ligeledes gøres det samme med el, varme, vand etc. 

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Josvto:

Hej Jack,

Kan godt være jeg misforstår noget, men vil det sige, at man bare siger, at jeg som privatperson betaler huslejen for virksomheden, fordi reglerne er kompliceret?

Altså lad os sige, at jeg har en husleje på 6.000.. Min virksomhed fylder, hvad der svarer til et skrivebord, men fordi reglerne er komplicerede, så vælger jeg at sige, at jeg som privatperson betaler alle 6.000 kr. og virksomheden derfor har en omkostning til husleje på 0 kr.? Ligeledes gøres det samme med el, varme, vand etc. 

Jeg tror det er en smule misforstået - da det vel aldrig er fordi reglerne er for kompliceret. Vi skal alle have de fradrag som vi er berettiget til. 

Med det sagt, så er reglerne på området meget rigide, og det kan faktisk slet ikke lade sig gøre at trække husleje fra til kontorbrug i sit private hjem. Hvorfor? Du kan ikke bevise overfor SKAT at du ikke bruger skrivebordet privat. For at det er muligt skal du som en anden bruger har skrevet, have et aflukket rum med egen indgang - således at det er sandsynligt at du ikke ville kunne bruge denne del af huset privat. 

Hvis du havde indrettet din kælder til at lave stearinlys, og det var her du drev din forretning, så kunne du godt trække den del fra erhvervsmæssigt, da det jo er ganske sandsynligt at du ikke laver stearinlys i din fritid. 

Det kommer altså derfor både an på hvilken type forretning du driver, samt hvordan din bolig er indrettet. 

Mvh
Mavero 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved det ikke men som de andre er einige om er der jo ok chance hvis du har et aps :)

held og lykke

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mavero:

Med det sagt, så er reglerne på området meget rigide, og det kan faktisk slet ikke lade sig gøre at trække husleje fra til kontorbrug i sit private hjem. Hvorfor? Du kan ikke bevise overfor SKAT at du ikke bruger skrivebordet privat. For at det er muligt skal du som en anden bruger har skrevet, have et aflukket rum med egen indgang - således at det er sandsynligt at du ikke ville kunne bruge denne del af huset privat. 

Hvis du havde indrettet din kælder til at lave stearinlys, og det var her du drev din forretning, så kunne du godt trække den del fra erhvervsmæssigt, da det jo er ganske sandsynligt at du ikke laver stearinlys i din fritid. 

Det kommer altså derfor både an på hvilken type forretning du driver, samt hvordan din bolig er indrettet. 

Bingo.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mavero,

Jo, så langt var jeg nu egentlig med. Var mere om man så bare skulle opgave sin virksomheds husleje til at være 0 kr. Men har jeg fundet ud af, at det kan man sagtens :) Så tak for hjælpen. God dag!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)