Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDK æder avancen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg har et spørgsmål vedr. fragt. Jeg har gratis fragt/levering på hele min shop. Det er varer i prisklassen fra 100-1000,- DKK.

PostDK opkræver ca. 60-70 kr. pr. pakke jeg sender med omdeling. Er det dé priser i også har med en "erhvervsaftale"? Som jeg ser det er priserne ikke meget dyrere for en privat. 

Jeg har tænkt over nogle forskellige måder at ændre dette på. Først satte jeg en fragt på 35,- dkk, hvilket gav en hel del færre ordrer. Faktisk så mange færre ordrer, at det slet ikke kunne betale sig for mig. Mine konkurrenter kører nemlig også med fri fragt + retur, så kunderne handler der, hvor fragten er gratis.

Sætter jeg priserne på produkterne op, vil de ikke matche mine konkurrenters priser. Derfor er den mulighed udelukket.

Så endte jeg med at overveje at sende med maxibrev op til 2000gr. Dette koster så vidt jeg ved omkring 35-40,- dkk, men så er forsikringen på pakken væk, der er ingen track and trace, jeg kan ikke bruge pacsoftonline, jeg skal have en frankeringsmaskine osv. mange ulemper ved den løsning synes jeg.

Så hvad gør i andre? Min avance/fortjeneste forsvinder næsten pga. den dyre fragt. 

Mvh Morten

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 103
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

Har du prøvet at undersøge priserne på GLS ?
Er selv lige gået fra PostDanmark til GLS.

GLS er væsentlig billigere på leveringen både til privat og erhverv. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg er faktisk lige gået fra Bring og til Post DK da de var billigere.

Det krævede dog en del forhandling men fik også øjnene op for pakker uden omdeling.

Du kan evt. lave gratis fragt på pakker uden omdeling som så er billigere end pakker med omdeling - Du kan så give kunden muligheden for at vælge pakker med omdeling, her kan du evt. opkræve et gebyr.

Der er kommet en hel del døgnbokse rundt omkring, hvilket gør det nemmere for kunden at få fat i pakken når de alligevel handler. sender du en pakke med omdeling og din kunde ikke er hjemme, så skal kunden alligevel på posthuset for at hente den

Mvh

Chris Widt Nielsen

Fra Ølgod
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Fra  T-Horse Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten 

Man kan vist rolig sige at post dk ikke sliber uden vand Sad

Hvis du finder en løsning på dit problem må du meget gerne skrive igen ! 

Jeg har samme problem og jeg kan ikke forstå hvordan andre kan sende fragtfrit .... 

Hvad er prisforskelen på med og uden omdeling ? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan forhandles en del med Post Danmark på prisen, hvis du har en mængde der gør det interessant for dem.

Ellers er der efterhånden ret gode alternativer såsom GLS og Swipbox mfl. De vil som udgangspunkt næsten altid være billigere end Post Danmark. I hvert fald indtil du opnår en mængde af forsendelser, hvor Post Danmark for alvor er til at tale med.

http://thefunck.blogspot.dk/

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Swipbox som er i netto, kan du få aftale for 29kr pr pakke. Det er under tnt.

Alternativt så vælg uden omdeling, da folk oftest alligevel aldrig er hjemme.

PostDK er dyre og du kan evt forsøge hos GLS

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også foreslår, så kunne du vælger et billigere alternativ som din "fri fragt" forsendelse (f.eks uden omdeling). Mod et mindre beløb kan du så give muligheden for med omdeling. Denne løsning har jeg selv oplevet på webshops hvor jeg har handlet på og jeg oplevede det på ingen måde som dårlig service.

Som en sidebemærkning, der måske ikke direkte har noget med dit spørgsmål at gøre, så illustrere dette virkelig vigtigheden af mersalg for webshops med produkter i dit prisniveau. Der findes utallige måder at arbejde med mersalg på online og hvis ikke det allerede er noget du har arbejdet aktivt med, så kunne det måske blive en alternativ eller supplerende løsning på dit problem.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Fra Smørum
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Fra  FashionByEmma.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg har også en webshop og tilbyder også fri fragt og sender via PostDK - både med og uden omdeling. Det er ca omkring 12-13 kr billigere for mig at sende uden omdeling, og størstedelen vælger faktisk uden omdeling, trods af jeg har fri fragt. Så du kan spare en del på at tilbyde uden omdeling (hvis du skulle vælge at blive ved postDK).

Hvis du også tilbyder at sende til kunderne på deres arbejde, så vær opmærksom på at du betaler for en erhvervspakke, som er dyrere i fragt, end en privatpakke. Medmindre du har fået handlet en bedre pris hjem på erhvervspakker.

Håber du kan bruge svar. 

Mvh. Anita 

http://fashionbyemma.dk/

High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Flyt dit lager til Tyskland, her er portoen billigere og bliver leveret med selv samme PostDanmark :-) samtidigt spare du også de danske punktafgifter.. 

Dette er en humoristisk tanke, men tankevækkende alligevel ikke :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Flyt dit lager til Tyskland, her er portoen billigere og bliver leveret med selv samme PostDanmark :-) samtidigt spare du også de danske punktafgifter.. 

Dette er en humoristisk tanke, men tankevækkende alligevel ikke :-)

jo men let at forstå. PostDanmark skal levere alt i Danmark gratis for alle lande. Det betyder at det er meget billigere at sende fra Kina til Danmark - da postdanmark ikke må charge noget som helst - så bliver det kina priser også på post (eller Thailand osv). Omvendt skal Kina levere alt fra Danmark gratis i Kina, men her har PostDanmark jo alle omkostningerne ved behandlingen i DK

Postpriser er derfor helt enkelt som alt andet reguleret efter hvad prisniveauet er i det enkelte land per forsendelse, og da danmark har højere løn end Kina (og Tyskland) så bliver det automatisk sådan. Det er en world wide post aftale - hvert land skal tage alle andre landes post og behandle gratis.

Postpriser kan ofte bruges lidt som mcdonald indekset til at se prisforskelle lande imellem

Jeg er ikke klar over hvad det er for punktafgifter der spares, så den skal jeg ikke lægge mig i, jeg har ikke læst hvad det er for vare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)